Passion vandaag de echte hengst ;(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Passion vandaag de echte hengst ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 19:26

ik weet ook niet wat hij had vandaag Scheve mond

toen ik hem uit de wei haalde al meer happen/bijten dan normaal, terwijl het de laatste tijd juist minder is geworden. ik ging in een grote soort buitenbak wat wandelen zodat hij goed leert naast me te blijven.
en soms weer happen enzo...

toen was ik achteraan de bak en hij schrikt zich ineens super wild en heel hoog steigeren. daarna ben ik nog lang door blijven gaan en hij heeft nog 2 keer gesteigert! af en toe doet hij wel eens zn beentjes een beetje van de grond maar niet echt wat je steigeren noemt.

en hij heeft me vandaag ook ngo hard gebeten. hij is niet gemeen ofzo, maar erg speels en weet nog niet goed dat hij dat niet mag doen maar ik heb hem wel een paar keer een flinke lel gegeven, en terug in de wei heeft hij geen 1 keer gehapt!(wonder!!!)


Groetjes Laura


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:48

Tja dat heb je met zo'n jonge hengst.
Die van mij heeft af en toe ook van die streken. Steigeren heeft hij wel afgeleerd maar dat af en toe per ongeluk schrikken en bijna je arm uit de kom trekken, kan hij ook goed.

Zorg er wel voor dat je hem de baas blijft!
Als hij eenmaal heeft uitgevonden dat hij jou de baas kan is het eind zoek. En van dat happen: hij heeft misschien nog niet geleerd dat dit niet mag maar maak hem dat dan maar heel gauw duidelijk want anders heeft hij je een keer.

Een hengst blijft een hengst en hoe lief hij wel niet is als je niet consequent bent dan heeft hij ie je gewoon een keer.

Daarom heb ik die van mij ook laten castreren toen hij een jaar oud was. Hij begon echt al van die geintjes uit te halen als met zijn voorbenen trappen e.d.

Ik wilde gewoon een leuke rijpony dus het had verder ook geen nut om hem hengst te laten.

Hij is daarna niet echt rustiger geworden maar hij geeft nu iets sneller op.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 19:51

Passion is pas gecastreerd maar gedraagt zich dus nog als hengst.
dat hij niet mag happen heeft hij idd nooit geleerd. hij bedoelt ook nix gemeen ofzo maar gewoon schrikken.
ik straf hem ook als hij steigert(niet die keer dat hij schrok) en ben ook niet bang ofzo voor hem, hij weet wel dat ik de baas ben maar zon jong beestje kan binnen een week neit van verwachten dat alles perfect gaat terwijl hij nog niets heeft geleerd/afgeleerd. maar het gaat wel al een stuk beter als in het begin, hij raakt snel opgewonden en doet veel naar andere paarden hinniken, maar nu blijft hij meestal wel redelijk rustig.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:59

Hij is dan wel gecastreerd maar hormonaal is het nog een hengst. Het duurt een tijdje voor die hormonen uit het lichaam zijn.

Misschien moet je even rustig met hem aan doen nu en over een paar weken weer verder gaan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:02

Tja,
nu is de nieuwigheid er een beetje voor hem vanaf en als hengsten niet meer overbluft zijn door hun omgeving dan barst de bom Haha!
En dat hij gecastreerd is merk je pas over een week of vier op zijn vroegst!
Misschien is het id verstandiger om hem zolang gewoon met rust te laten.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:08

Sjuimpje schreef:

Misschien is het id verstandiger om hem zolang gewoon met rust te laten.


ja laura kan je misschien het beste doen als je niet in het ziekenhuis wilt belanden Knipoog

echt bagger zeg maar ik zou het denk ik ook rustig aan doen nu...

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:58

ik ga je geen advies geven omdat ik van deze situatie nix af weet Haha!
maar suc6!
enneh je hebt nog tijd genoeg (laat hem anders (net als wat de andere zeggen) nog lekker ff 'hengst' zijn, en ff met rust Haha! )

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 08:08

Tip: leen/koop het boek: Van veulen tot rijpaard.
Daar heb ik heel veel aan gehad. Daar staat bijvoorbeeld ook in, dat paarden als ze ongeveer 2 zijn, echte pubers zijn. En als ze op die leeftijd van eigenaar veranderen, dat je dan kans hebt dat ze je flink uitproberen, om te ontdekken of je wel een goede leider voor hem bent. Als hij merkt dat je een goede leider voor hem bent en hij merkt dat hij veilig is bij jou, dan houd hij op met uitproberen.

Nog een tip wat ook in dat boek staat: als hij hoog steigert, probeer hem dan met een zweep of iets dergelijks op zn buik te slaan. Reken er maar op dat ie het dan niet snel weer doet.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 13:27

hij doet het absoluut niet om gemeen te zijn omzo, ik denk dat hij gewoon bang was. voor de rest gaat alles al steeds beter hoor!

nath

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-03-02
Woonplaats: baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:00

ik heb ook een hengst gehad en dat bijten is indd niet gemeen bedoeld maar gewoon een hengsten streek je moet gewoon consequent tegen hem zijn en als hij je bijt een tik op zijn neus geven als je maar conseqient tegen hem bent moet het lukken succes!! *LOL*

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 16:30

hoi!
ik kom net van passion af, het ging erg goed meot ik zeggen, alleen 1 keer heeft hij weer gesteigerd.
dat deed hij omdat hij me beet en d8 dat hij een klap kreeg. hij weet dus goed genoeg dat hij niet mag bijten, en dat doet hij de laatste tijd ook veel minder als eerst.
het is niet dat hij schrikt ofzo als ik hem sla. maar over een weekje zou dta bijten denk ik bijna helemaal over zijn en dus ook neit meer steigeren *LOL* verder is hij in de 'kudde' echt niet 'de hengst'. hij heeft meer een lage rangorde in de groep en hij stelt zich ook niet bazig tegen mij op.

Groetjes laura


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers