Norbert gereden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Norbert gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 19:20

balen, ik mocht nl. eerst op corazon Verdrietig
Ik ging voor mijn les losstappen in de andere bak. Norbert wilde niet rechtuit, dus ik flink tegensturen, liep hij te dribbelen en ging in draf over. ik inhouden, en was van hand veranderd. weer dwars lopen doen, weer streng toespreken *LOL* gaat meneer opeens in galop. Ik had echt zoiets van woow wat is dit! de eigenaresse keek me aan en ik zo van hij is leuk!
in mijn les liep ie echt braaf, hij wendde niet plotseling af zoals hij normaal altijd doet. maar toen we overmoesten in galop reageerde hij totaal niet op mijn beenhulpen, dus tja dan maar de zweep Scheve mond begint meneer te bokken en heel hard weggaloperen. krijg ik hem eindelijk in een normaal tempo en kom ik niet op de hoefslag door de anderen begint dat mens (instructrice) op me te schelden, maar ik kan toch niet dwars door de anderen heen?
daarna kreeg ik hem totaal niet meer, en dat mens zo van ja dan moet je hem zn zin maar niet geven. ik wil niet heel veel zeggen maar ik reed mn hele handen kapot zo hard was ik bezig hem op de hoefslag te krijgen.
na de les mocht ik nog ff in de privebak rijden. weer t hoefslag verhaal ik kreeg hem niet. toen kwam sharon langs en die hielp me gelukkig uit de brand, buitenteugel extra strak en zweep als hulp voor binnenbeen, ging al wat beter. toen ging ik over in stap, mar de letter c is ook zo eng he. paar bokken en weggaloperen, achterover zitten en inhouden en toen deed hij alweer normaal. maar ik was me echt rot geschrokken. ik wilde hem eigenlijk uitstappen en zo snel mogelijk op stal zetten maar toen dacht ik dat als ik hem vaker reed hij nog dwarser zou doen dus had ik hem weer naar voren gereden. toen hij echt weer normaal deed ben ik hem wel gaan uitstappen. de eigenaresse zei dat ik hem heel goed reed, maar dat vond ik dus absoluut niet. Ik kon hem wel makkelijk uitzitten en op zich ging het wel makkelijk en ok, maar ik heb zo'n moeite met sturen. want mn rijden gaat, met beetjes, beter omdat ik mijn vertrouwen weer terugkrijg. zo reed ik vorige week op belle en dat ging ook heel goed. maar, norbert is gewoon echt te sterk voor mij.
Ik mag hem deze week rijden zonder dat er iets aan verbonden is, daarna wordt hij waarschijnlijk verkocht of ga ik hem bijrijden, maar daar twijfel ik enorm aan. misschien dat het op den duur echt te erg wordt, maar aan de andere kant juist minder dat hij wel weet dat hij me er niet afkrijgt. in ieder geval ga ik wel op zoek naar een andere pony, een fjord is niks voor mij.
wie heeft er tips bij het sturen?
xxx