Leuk paard dat ik mag rijden! Morgen al heen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Leuk paard dat ik mag rijden! Morgen al heen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 16:48

Vandaag ben ik nav een reactie op een (oude) advertentie van mij naar Smilde getogen, een dorpje vlakbij Assen. Ben namelijk gister gebeld door een man wiens vrouw een paard thuis heeft staan waar ze eigenlijk geen tijd meer voor heeft en die dus nog een berijdster zoekt.
Vandaag had ze een wedstrijdje in de buurt dus ben even gaan kijken, het gaat om een bruine 7-jarige KWPN-ruin van 1.65, AMBER.
Toen mijn vriendin en ik al een tijdje naar de Bixie proefjes van de kids stonden te kijken kwam die vrouw aangelopen met het paard. Het eerste wat ik dacht was: "jeetje wat lijkt die op Omar" echt grappig.
Hij heeft dezelfde kleur, bruin met lichtere appeltjes Kwijl
Hij komt uit een tuigpaardmoeder - net als Omar dus, ook wel te zien aan zijn hals trouwens - en Komiek? Zegt me niks. Ook zit er wat Gelders bloed in. Hij heeft een heel lief attent koppie met een hele aparte kleur ogen, leuk paard. Hij heeft een klein kolletje en heeeeel klein snebje en wat witte voetjes geloof ik.
We hebben even gekletst en toen is ze gaan inrijden. Mijn vriendin en ik zijn toen blijven kijken, wel een leuk paard om te zien, hij is wel fors en sterk, maar een leuke uitstraling. Na een tijdje werd ik door haar man geroepen of ik er nu even op wilde. Hmmm okee Scheve mond Dus daar reed ik dan op het wedstrijdterrein Haha! Hij is wel echt sterk en kijkerig maar verder heel braaf. Hij schijnt niet eens te weten wat bokken en er vandoor gaan is. *LOL* Maar het was absoluut geen sulletje, gewoon heel lekker vrolijk.
Ik heb een beetje rondgestapt en gedraafd, maar de cap die ik ophad was 10 maten te groot dus in draf zag ik na 3 keer lichtrijden niets meer, dan hing hij half op mijn neus Bloos
Maargoed, heb er dus even op gereden en wat die mensen betreft kan ik elke dag komen, 's morgens, 's middags, 's avonds, het maakt ze helemaal niet uit, als hij maar lekker wat aandacht en beweging krijgt.
Ze hebben een groot stuk land achter het huis en een mooie 20x40 bak, alle spullen voor het paard zijn aanwezig en ik hoef helemaal geen bijdrage in de kosten te leveren!
Momenteel staat hij te koop, maar als ze weten dat ik wel wil komen rijden een paar keer in de week houden ze hem aan. Pling
Ik heb gezegd dat ik eerst Aldira natuurlijk nog heb, en geen idee heb wanneer zij verkocht wordt, nou ja, als ik eens tijd over had kwam ik maar gewoon langs om te rijden, 'hij staat er voor jou en hij verveelt zich' Kusje dus ik heb daar wel veel vrijheid geloof ik.
Buitenrijden doet ze ook met hem, maar alleen in een groep, ze weet dus niet hoe hij alleen buiten is maar ik mocht dat wel eens uitproberen, met mijn vriendin op de fiets ernaast bijvoorbeeld.
Het enige jammere vindt ik dat het zo ver van Plief vandaan is, want dan kan ik nooit meer samen met mijn zus rijden. Moet altijd in mijn eentje.
Terwijl het juist zo leuk is dat we nu alles samen kunnen doen.
Maarja, ik heb er verder wel een goed gevoel over.
Ik heb verdere reacties op mijn advertentie opgeschreven maar niets mee gedaan, omdat ik Dira nog heb. Maar deze mensen waren zo enthousiast dat het allemaal in een stroomversnelling is gekomen en ik vandaag dus al ben wezen kijken.

Jee wel een lang verhaal Gaaaap en we zijn maar een uurtje geweest Verward Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 27-05-02 19:39, in het totaal 4 keer bewerkt


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 17:00

Klinkt hartstikke leuk meis!!! Ik zou het doen. Ja okee, nadeel dat je niet meer met je zus kunt rijden, maar wie weet valt er eens wat te regelen....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 18:22

Doen! Zeker weten! En helemaal aangezien je hier ook zelf een goed gevoel over hebt! Aanpakken dat paard! Ik begrijp verder dat er ook wedstrijden mee worden gereden. Zou jij dit ook kunnen gaan doen? Enne.. welk niveau? Knipoog
Ondanks dat je niet meer met je zus samen zou kunnen rijden zou ik deze kans niet laten liggen. En net zoals Jurga zegt.. wellicht valt er eens wat te regelen? Ben benieuwd hoe dit verder verloopt.

Ps. Ik heb ook weer wat beter nieuws over propje Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 18:28

Nou die mensen hebben een trailer. Hun dochter van 11 rijdt best fanatiek met haar D-pony en nieuwe paard. Ze lessen 1x in de week en dat meisje is M-dressuur met haar pony en gaat zeer regelmatig op wedstrijd.
Die man had het er gister al over dat ik dan maar lid moest worden van hun vereniging, omdat het hartstikke gezellig is.
Ik weet niet of ze een 1- of 2-paards trailer hebben, maar neem aan een 2-paards omdat moeder en dochter samen naar les gingen voor zover ik begreep. Dus ja, wedstrijdjes zit er misschien ook wel in.
Hoewel hij niet echt serieus getraind is hoor, hij was ook niet gevlochten en had gewoon lekkere sokken dus zag er niet echt poepiechique uit ofzo Haha! ze reed vandaag een B-proefje met hem, maar gewoon in groene rijbroek en T-shirt dus heel officieel ging het vandaag niet, gewoon een leuk onderling wedstrijdje. Met dochterlief rijden ze wel de serieuze wedstrijden in de buurt af. Misschien is die mogelijkheid er voor mij dan ook, als ik toch geen kosten hoef te betalen kan ik dus eens wat investeren in een lesje of startkaart, misschien. Lachen

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:36

hardstikke leuk!!!
DOEN Party!!
Succes ermee Pling

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:37

Hey Marije!!! Cool zeg... tjonge, je gaat het nog druk krijgen als je elke dag aan de gang met met dat beessie!! Party!! Lekker joh!! Lachen Als je een keer gaat starten dan kom ik zeker kijken!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:58

succes met hem

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:03

heej topper!
gefeliciteerd!
klinkt goed!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:09

Ja doen!
Wat Dira betreft: die wordt toch verkocht uiteindelijk, dus dan weet je nu al dat die ooit weg gaat, heel jammer maar ja.
Deze zal dus niet worden verkocht (althans dat zeggen ze) als jij er regelmatig mee aan de gang gaat.
En je hebt er zoveel vrijheid mee, hardstikke leuk toch?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:19

Jaaa lijkt me ook hoor Cody! Doen!
Heel sneu natuurlijk, maar Dira staat echt te koop. Kan nog een week duren, misschien wel een maand, maar ze is te koop.
Zoals het klinkt heb je cht veel vrijheid, het enige nadeel wat ik uit je stukje kon opmaken is dat je niet met je zus kan rijden.

Als dat het enige is: DOEN!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:20

Jaaa lijkt me ook hoor Cody! Doen!
Heel sneu natuurlijk, maar Dira staat echt te koop. Kan nog een week duren, misschien wel een maand, maar ze is te koop.
Zoals het klinkt heb je cht veel vrijheid, het enige nadeel wat ik uit je stukje kon opmaken is dat je niet met je zus kan rijden.

Als dat het enige is: DOEN!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 13:29

Waar in Smilde staat ie? Want dan kunnen wij mischien eens samen rijden!!! Ik weet dat er gister een wesdtrijd was van PC Knudde, en klein clubje opgericht door een instructrice die in smilde lesgeeft. Het zijn idd gewoon onderlinge wedstrijdjes, waarbij de poedelprijs haast een hogere pplaats heeft als de winstpunten Clown . Dat is op de Jonkerswijk, 2 wijken van mij af...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 14:59

Ja klopt op de Jonkerswijk, daar waren we dus gister.
Dit paard staat aan de Kanaalweg 200 meter voor de Jonkersbrug. Dus met de bus heel goed te doen en met mooi weer ook wel redelijk te fietsen. We zouden zeker samen kunnen rijden, hoewel ik dus niet weet hoe hij alleen buiten is, maar misschien kun je me (met Des haar superconditie) een stuk tegemoet rijden of ophalen Schijnheilig Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 17:47

Dat kan zeker, en als ie gewend is om de brug over te gaan dan kun je de Jonkersbrug over en in het bos van Smilde rijden. En anders de wijk een stukje op en dan oversteken richting Meesterswijk en dan Fochteloo op... Da's best te doen...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:22

Klinkt als een heel leuk adres om paard te mogen rijden Marije...
Ik zou het zeker een tijdje proberen...helemaal als ze zeggen "hij staat er voor je en hij verveelt zich".....
Zien hoe het gaat, en als het wat lijkt gewoon lid worden bij die vereniging (een knudde-vereniging, da's weer eens wat anders dan een snert-vereniging Haha! )...

Klinkt erg positief, hier zit wellicht wat toekomst in....
Je weet nooit hoe het soms loopt....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:59

leuk marije!
graag verslag met foto's he??
heel veel succes met dit paard..ik hoop het van harte voor je

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:08

Spannend...toppie...
Doen! klinkt als een goede mogelijkheid en leuk paard!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:48

Doehoen! Knipoog

Of wacht je toch nog op dat paard uit Frankrijk? Eerlijk gezegd had ik het idee dat je nog niet echt een eigen paard wil i.v.m de kosten. Dan lijkt dit me een geweldige kans!

Kun je hem niet naast Aldira een maand proberen? Aldira kan natuurlijk bij wijze van spreken morgen verkocht zijn, maar misschien ook nog een half jaar blijven. Vrij onzekere toestand. Maar ik snap ook wel dat je haar niet zomaar aan de kant wil zetten. Misschien een tijdelijke combinatie van de twee, of red je dat niet qua tijd?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 11:54

Dat paard uit Frankrijk zijn we nog mee bezig - er is informatie onderweg - maar nu ik er wat beter over nagedacht heb denk ik niet dat het verstandig is.
Ik heb nog geen eigen paard omdat ik nog met mijn studie bezig ben, dus weinig werk dus weinig geld. Bovendien stopt mijn studiefinanciering in september. En per maand moet ik toch rekenen op zo'n 200 euro voor dat paard als hij niet ziek wordt. Ook al was hij gratis. Bovendien is het geen jong paard, 16 jaar. Ik denk dat ik beter een jaar of 2 kan sparen, een baan kan zoeken en dan lekker uitgebreid op zoek kan gaan naar een paard van een jaar of 5 waar ik nog een hele tijd mee vooruit kan.
Dat eigen paard komt er toch wel.
Bovendien, met deze kans, kan ik zoveel rijden als ik wil en het kost me niks, dus dan kan ik mooi het geld wat ik anders kwijt zou zijn opzijleggen en voor m'n droompaardje sparen.
Ik ga zeker proberen Aldira en Amber een maand te combineren, ook al ga ik maar 1x in de week naar Amber. Dan kan ik hem ook alvast leren kennen en te weten komen of het echt iets voor me is.
Ik wil morgen eigenlijk heen om hem daar thuis te rijden als die mensen thuis zijn want ik wil hem eigenlijk niet verspelen door die mensen lang in onzekerheid te laten zodat ze hem toch verkopen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:51

IK geef je groot gelijk. Dat eigen paard komt nog wel! Knipoog

Amber klinkt als een heel erg leuk paard waar je een hoop mee kunt doen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 19:38

Nou ik heb net gebeld dat ik morgen wel wilde komen rijden, was prima. Wanneer maakte niet uit, ze zouden een stoel klaarzetten in de bak zodat ik op 'dat grote paard' kon komen Boos! Haha!
Ik zou me wel redden toch? Euh ja zei ik, maar wil wel graag weten waar de spullen liggen enzo. Knipoog Nou dan zou ik een uitgebreide rondleiding krijgen. En of ik rond een uurtje of 12 al gegeten had? Anders moest ik maar een broodje met ze mee-eten. Lovers
Dus, morgen naar Amber, fototoestel en cap mee, dan moet het allemaal goedkomen! Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:04

Spannend! Ben heel benieuwd naar je verslag van morgen Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:11

Wat gaaf meissie, dit komt echt helemaal goed!!! Haha! Klinkt echt heel stoer en binnenkort dan wel pics he?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:14

Jee, wat een leuk aanbod!
Als ik jou was, zou ik het ook zeker doen!
Wel een stukje fietsen hè, nou ja, das goed voor je conditie.
Hou je ons op de hoogte over hoe het morgen gaat?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:17

Dan moet je dus op de terugweg maar even kijken of ik thuis ben... Kunnen we ook nog even langs Des!?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _RobinA_, boyca, Hobbyhorse, Igniss, Raineri, Salinah en 114 bezoekers