Verhaal. erg lang, reacties erop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: ALMERE RULEZZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-01 22:04

Myra was bezig met haar wiskunde werk.
Veel moeite had ze niet, maar ze zou geen nee zeggen tegen wat extra hulp.
Misschien zou ze Mathijs wel vragen.
Die was goed in wiskunde.
Die was overal goed in.
En dat was de reden waarom hij gepest werd.
Maar hij kon er toch niks aan doen dat hij slim was?
Zij niet, zij was maar dom.
Ze werd opgeschrikt uit haar gedachten. Er zeilde een boek over haar hoofd heen.
Ze keek op. Ja hoor, ze waren weer bezig.
Mathijs bleef echter zitten. Pas toen het rustig was stond hij op en pakte zijn boek.
Myra zuchtte, waarom zei meester er niets van. Desiree tikte haar aan.
,,Wat is hij dom hé? Dan zeg je er toch wat van. Wat een lafbek!"
hoewel ze zacht praatte leek het alsof Mathijs het hoorde.
Hij keek Myra recht aan.
Myra haalde haar schouders op en ging weer aan het werk.

,,Wacht even! Dan loop ik mee met je."
Mathijs haalde zijn schouders op.
,,Verdomme, waarom zeg je niks. Hoelang kennen wij elkaar nou al? Er komt nooit een zinnig woord uit je!"
Weer die schouders om hoog.
,,Waarom zou ik iets zeggen? Je lacht me toch uit." Hij keek Myra aan. ,,Zé lachen me uit." verbeterde hij snel.
"Maar ik niet." Kaatste ze terug.
Hij veranderde van onderwerp.
,,Ben je niet bang uit gelachen te worden?"
Myra stopte. ,,Hoe bedoel je?"
,,Nou, als je met mij loopt…?"
Myra liep weer door.
,,…"
,,Wat zei je?"
,,Dat het mij niks kan schelen. Ik maak zelf uit met wie ik omga. En ik vind jou aardig. Écht aardig bedoel ik. Je bent niet zo als de rest. Je pest niemand, scheld niet, vecht niet… je bent gewoon jezelf, en dat waardeer ik."
Mathijs werd rood.
,,Als iedereen zo dacht, zou het voor mij een stuk leuker worden." Zei hij nors.
,,Trek je niks aan van wat andere zeggen. Zo weet je gelijk wie echt je vrienden zijn en wie niet."
Ze kwamen bij Myra’s huis.
,,Zullen we morgen samen naar school gaan?"
Mathijs aarzelde.
,,Maar dan gaan ze jou…"
"Dat is mijn probleem. Ik vind het niet erg."
,,Oké!"
Toen ging ze naar binnen.

Lief dagboek. 04-02’00

Vandaag was het weer zover.
Justus had mijn toets verscheurd. Alleen omdat ik een goed had en hij een onvoldoende.
En ze zijn met mijn spullen gaan gooien.
Maar ik heb eindelijk contact met Myra gehad.
Ik hoop trouwens dat ze dit dagboek nooit zal lezen. Want wie wil er nou bevriend zijn met een nerd die in een dagboek schrijft? Niemand toch. Zij is de enige reden waarom ik nog met plezier naar school ga. Ik wil haar niet kwijt…
Geschreven door Mathijs, 15:59 uur.

Lief dagboek. 04-02’00

Nu heb ik wel door kunnen dringen tot Mathijs.
Hem laten weten dat hij er niet alleen voor staat.
Ik walg van die kinderen uit onze klas.
Wat is er zo leuk aan om iemand te pesten? Ze worden niet stoerder.
Op mij maken ze in ieder geval geen indruk.

Liefs, Myra Jansen.
‘s Morgens stond Mathijs al om 5 over 8 voor de deur.
Myra deed open.
,,Jeetje hé, ik moet mijn tas nog inpakken. Kom maar even binnen."
Mathijs keek rond. Vanuit zijn slaapkamer had hij altijd al gekeken, dromend dat hij ooit samen met Myra hier zou staan.
Myra kwam de gang in hollen.
,,Kom, ik wil niet te laat komen!"

Toen ze op school waren keken ze Myra vragend aan, waaronder Desiree.
,,Waarom loop je met die lompe gast! Zo dom ben je toch niet? Geef antwoord!"
Myra duwde haar opzij, en antwoordde: ,,Ik ga toch ook met jou om?"
En ze liet Desiree beledigd achter.
,,Ben je hier wel zeker van? Ga je toch niet liever met iemand als Cas om?"
Myra zuchtte.
,,Het kan me echt niks schelen wat ze denken. Ik ga veel liever met jou om dan met een ander. Echt waar."
Het eerste uur hadden ze Duits.
En weer probeerde Cas lollig te doen.
,,Hé, mietje! Ben je eigenlijk echt een mietje? Of heb je een vriendin.
Vast niet hè! Mietjemietjemietje!"
Myra keek van Mathijs naar Cas.
Toen liep ze op Cas af, en zei kwaad: ,,Ik weet niet wat je zit te zeiken. Maar nu zit je wel over mijn vriend te zeiken!"
Cas keek Myra aan. Toen schoot hij in de lach.
,,Hé, even dimmen schatje. Dat kan helemaal niet. Want je bent immers mijn vriendin!" Cas trok Myra naar zich toe.
Mathijs bekeek dit alles, aan de ene kant voelde hij zich jaloers, dat Cas Myra in zijn armen hield. Maar aan de andere kant voelde hij zich blij, blij omdat Myra het voor hem had opgenomen.
Mathijs richtte zich weer op zijn Duits.
Hij merkte niks meer van de buitenwereld.
Tot hij werd opgeschrikt door een klap. Hij keek om. Achter zich stond Cas over zijn wang te wrijven, waar een rode plek verscheen. En hij ving nog net een glimp op van Myra, die de gang in holde.
Mathijs wou haar achterna lopen, maar werd tegen gehouden door Cas. ,,Ik waarschuw je mannetje. Myra is mijn meisje, hoor je? En daar blijf je met je fikken van af, anders…"
Mathijs ging zitten. Wat moest hij nu?
Toen de bel ging liep hij op Myra af. ,,Myra, wat is er aan de hand?"
Myra keek Mathijs aan. ,,Dat wil je niet weten. Cas is een rotzak! Hij probeerde me te zoenen. Terwijl hij weet dat ik hem niet meer wou. Niet sinds hij…" ,,Sinds hij wat?"
,,Vroeger heb ik bij hem in de klas gezeten. Hij wou met mij en ik met hem. Maar een paar maanden later werd ik gevraagd door Jeroen. Ik wees hem af, maar Jeroen zei tegen Cas dat ik met hem wou. Cas werd zo kwaad! Hij heeft Jeroens gezicht verbouwd en gedreigd dat ook bij mij te doen als ik hem dumpte."
Mathijs luisterde aandachtig. Toen Myra was uitverteld merkte hij iets op.
,,Hoe ben je van hem af gekomen dan?"
,,Mijn broer zei dat als Cas iets bij mij zou flikken, hij Cas dood zou slaan. Dat heeft indruk gemaakt!"
Mathijs bleef stil. Hij hield al niet zo van vechten.
Om 2 uur was de school uit. Myra wachtte even op Mathijs.
10 minuten later liepen ze het schoolplein op.
,,Wacht even, ik pak mijn fiets. Ga maar alvast, ik haal je wel in."
Toen Myra al een tijdje bij het hek stond vond ze het wel heel lang duren.
Ze liep terug. Was dat niet Mathijs jas? En zijn fiets?
Ze liep de hoek om. En daar was Cas.
Nog een stap.
De schrik sloeg haar om het hart. Op de grond lag Mathijs.
Cas zijn vriend Johan beukte flink op hem in.
Myra rende op hem af.
,,Johan! Wat doe je! Houd op!"
Johan keek om.
Toen hij Myra zag stopte hij. ,,Cas, waarom moest ik Mathijs slaan?"
,,Dat lijkt me duidelijk. Myra is van mij!"
Johan keek haar vragend aan.
Nee schudde Myra. Nee.
Johan stond op en gaf Cas een duw.
,,Als dat joch jou lastig viel, oké, maar omdat hij met Myra was? Dat gaat me te ver!"
Kwaad liep hij weg.
,,Heb je nou je zin? banketstaaf! Als je maar niet denkt dat je me terug krijgt door Mathijs in elkaar te slaan. Ik wil je niet meer, nooit meer!"
Toen liep ook Cas weg. Myra hielp Mathijs overeind.
Toen pakte ze zijn fiets en tas. Zwijgend liepen ze verder.
Toen Myra bijna thuis was zei Mathijs wat. ,,Ik breng jou echt in de problemen, dat wil ik niet."
Myra pakte Mathijs beet, keek hem aan. Ze veegde het beetje bloed bij zijn kin weg. Toen gaf ze hem een zoen. Mathijs likte over zijn lippen, keek vragend naar Myra. ,,Wat…" Myra schudde haar hoofd. ,,Niet praten, zoenen!" En weer zoenden ze, langer deze keer.
Het enigste wat Mathijs kon denken was dat hij niet wist hoe het kwam dat het mooiste meisje van de school met hem stond te zoenen. Ze bracht hem het hoofd op hol…

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 22:14

Heel mooi verhaal. Eindelijk een verhaal dat de waarheid laat zien: met stoer doen kom je nergens; niemand is een nerd; kijk naar het innerlijk en niet naar het uiterlijk; doe wat jij wil, het is jouw keuze en niemand heeft daar iets mee te maken.

Hoe kom je aan dit verhaal?

Pling Knuf Mayo Pling

Love
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: ALMERE RULEZZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-01 22:30

Ik heb echt een levendige fantasie. En ja, het gebeurt vaker, dus maar ff combineren,

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 22:33

jezus...dit zo echt een verhaal zijn waar ik vroeger verslaafd aan zou zijn joh!
Dit is echt leuk om te lezen..
Inderdaad de werkelijkheid en eerlijk.
Zelf geschreven?Goed hoor!!

Love
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: ALMERE RULEZZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-01 23:04

Het is niet echt knap. Het was de bedoeling dat ik het baseerde op school, maar ja, ben ik eenmaal bezig dan staat er van alles op papier. Ik ben van plan om het naar de uitgeverij te brengen (Kapsones!!! haha), dat heb ik al eerder gedaan met een verhaal dat je <A HREF="http://www.cassandra210.cjb.net">hier</a> kan lezen. Maar ikzelf vind dit verhaal, maar dat vind ik bij geen verhaal van mij, dat ik zoiets heb van nu sta ik echt verbaasd van mezelf.
Ik vind dit onderwerp wel heel leuk. Ik heb eerder een verhaal geschreven over een meisje dat werd mishandeld door haar moeder, die was best goed.
Maar bij ons worden er echt groepjes gevormd. 1 is de baas, die slaat andere 'voor de lol'. Hij is zeg maar die Cas (toch een beetje gebasseerd?).
er is een groepje dat nergens bij hoort, een 'nerdig' groepje, dan heb je de popies en zo kan ik wel ff doorgaan.
Als dit niks word ben ik van plan om een verhaal te schrijven over 4 kinderen, 2 pesters, 1 slachtoffer en een buitenstaander. Dat gat Lief Dagboek heten.
En mjn doel is zoals altijd om dat gepest te stoppen.
(zeikzeik sentimenteel he)