trailer ramp en afgekeurd....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:37

ja ik schrok ook al; EN is die goedgekeurd?

'nee'
maar toen kwam het verhaal

oow oow echt erg gelukkig had je peesbeschermertjes geleend Lovers kon niet wachten tot zondag! Lachen
gefeliciteerd

meningsverschillen mogen er zijn maar niet zo snel conclusies trekken..

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:23

Citaat:
Als het gewoon een normale kreupelheid is, dan komt het allemaal wel goed. Het is een jonge pony dus ik denk niet dat er daarvoor al echt iets ernstigs heeft kunnen zitten.



Kreupelheden zijn niet gewoon, kreupel is niets meer dan dat er iets fout is daar binnen.


Citaat:
en een dierenarts ziet heus wel(zoals je al zegt ) het verschil met met wat kreupel zijn en een peesblessure


Mijn paard was ook wat kreupel, ben door verwezen en zit nu met een bijna slachtrijp paard en een zwaar geplunderde rekening.
En een mijn paard is niet oud!!! 11 jaar!.




Ik vind dat jullie er erg makkelijk over doen.
Ben blij voor je maar ben het ook met Xono eens, dat het wel iets wat onverantwoord is allemaal.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:39

Jeetje wat een verhaal zeg!
Had je Passion gekocht en betaald, zou hij bijna 10 minuten daarna in de trailer al gestikt zijn! Gelukkig is dat niet gebeurd.

Jammer van die keuring, ik zou nog maar eens heel goed met de dierenarts praten en vragen wat hij vind en wat hij het beste vind wat jij moet doen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:45

Als je niet zoals Margreet zis, de stang aan de buitenkant van de trailer los kan maken, is het misschien een idee om zondag de stang er ondersteboven in te hangen. Dan heb je hem ook gelijk los zonder al die kilo's te hoeven tillen. In ieder geval heel veel succes met je paard!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:01

Cowgirl schreef:
Citaat:
Mijn paard was ook wat kreupel, ben door verwezen en zit nu met een bijna slachtrijp paard en een zwaar geplunderde rekening.
En een mijn paard is niet oud!!! 11 jaar!.
Ik vind dat jullie er erg makkelijk over doen.
Ben blij voor je maar ben het ook met Xono eens, dat het wel iets wat onverantwoord is allemaal.


Flair was ook "wat" kreupel, maar de dierenarts zag/voelde wel gelijk dat het een peesblessure was (zonder foto`s/scan). En als je paard hoefkatrol heeft kunnen ze dat meestal ook wel zien, dat zijn mijn ervaringen hoor, en mijn DA natuurlijk. Een goede DA ziet dat, of als hij het alleen al vermoed stuurt hij je door zoals bij mij en bij jou (cowgirl).

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:10

Jeetje wat een verhaal, ik zou een DA bij jou laten komen over 2 wk om nog eens te kijken en keuren op de benen.

Tot die tijd inderdaad niet ruinen.
Stel dat het wel wat is dan zit je er aan vast.

Dusseh gefeliciteerd en tegelijkertijd succes...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:52

Hij is vandaag al geruind en ook al niet meer kreupel!! Hoorde ik net toevallig van Laura (boogiegirl)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:01

oh das goed nieuws! Ja het is ook wel logisch als hij zo'n flink klap heeft gemaakt met zn been dat ie dan kreupel wordt. Gelukkig is het nu beter.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:33

Nou, ik ben toch wel blij dat het dan goed af is gelopen. Maar eeh, Boogie? Heb je zelf vastgesteld dat je paardje niet meer kreupel is, of loopt hij weer gewoon? Omdat hij nog zo jong is, en je hem net hebt gekocht, zou ik het been alsnog even na laten kijken als ik jou was. Better safe than sorry.

Verder vind ik Sturm's Passion ook een mooie naam. Neigt een beetje richting western Cool

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:40

De naam is zeker mooi,
ik hoop idd dat het alleen van die klap was geweest en dat er aan het ruinen geen verdere complicaties zitten. Dat ie dus goed gelukt is!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:48

Ik antwoord maar weer ff, Passion staat nog tot zondag bij de veearts, hij is gelijk vanaf de eigenaar naar de veearts gegaan. Dus door de veearts is er wel naar gekeken.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:55

Ahh das fijn....

Iig veel plezier ermee....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:00

Lijkt me heeeeeeel verstandig dat je de oude eigenaar informeerd dat hij kreupel is. Zodat mocht het niet goed komen je hem terug kan brengen.

Tip voor het op pad gaan:
ZORG ALTIJD DAT JE EEN MES OP ZAK HEBT. Dat heb ik dus altijd. Zet ook noog je paard vast aan touw wat je niet door kan snijden of knippen.

Ene ik krijg een heeeeeeeel naar gevoel bij de hele verhaal vooral het laden enz.. dit is niet de manier om een pony ye kopen ? Ik hoop dat je je daar er bewust van bent. Trouwens ik vin dhetalvreemd dat je niet bij de keuring was ???? Zi zou ik allang geen pony komen ?

Ene als jij denkt dat je kan zien of een paard kreupel loopt had je leys moeten zien toen hij de peesblessure had. Je kon het niet zien zooooooo minimaal alleen een goede fysio en DA zag het.

Succes ene ikhoop voor je dat het goed komt Haha! .

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:46

veel plezier met je nieuwe pony ik hoop echt voor je dat het door de trailer komt en niet door iets anders want het kan best zijn dat hij na de buigproef kreupel was en verder niet.
Dan heb je namelijk kans dat hij nu niet kreupel is maar straks met het belasten wel..
succes ermee iig

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:53

pfff wat een eng verhaal!
maar gelukkig dat het nog zo goed afgelopen is!
veel plezier met je nieuwe pony Lovers

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 19:43

bedankt!
je loopt natuurlijk altijd het risico dat hij met belasten kreupel zou gaan lopen, dat kan je nu nog niet zeggen.
ook kan er nog iets anders zijn wat je met een klinische keuring niet ziet, maar röntgenolisch(ofzo?) wel.
er zit altijd een risico aan vast bij een paard kopen!

Groetjes Laura

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 08:19

Boogiegirl schreef:
je loopt natuurlijk altijd het risico dat hij met belasten kreupel zou gaan lopen, dat kan je nu nog niet zeggen.
Groetjes Laura


Nou, Nimber heeft wel gelijk hoor. Als hij bij de buigproef kreupel is gaan lopen, dan is er zeker wat mis.
Dan hoeft hij de rest van de tijd niet kreupel te lopen.

Maar goed, je bent niet bij de keuring geweest en anders had de dierenarts dat wel gezegd. Anders moet je nog maar navragen hoe hij de buigproef heeft gedaan.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 09:38

met de buigproef was hij zover ik weet niet kreupel.
maar met voltes draaien enzo was hij een beetje stijf/kreupel.
straks ga ik hem halen dus krijg ik ook te weten als het over is, aan de telefoon zei de DA niets meer over dat hij kreupel is, en dat hebben ze vast nog wel een keer getest.
maarja, straks weet ik meer!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 15:41

Prisca schreef:
Lijkt me heeeeeeel verstandig dat je de oude eigenaar informeerd dat hij kreupel is. Zodat mocht het niet goed komen je hem terug kan brengen.


had je dan een afspraak met de eigenaar dat je hem terug mocht brengen als hij werd afgekeurd Boogiegirl?
ik volg het eigelijk niet helemaal. als je dat paard al echt betaald hebt ed. , is de eigenaar toch niet meer verplicht hem terug te nemen?
en als die kreupelheid toch van dat trailergedoe kwam, was dat toch niet de schuld van de eigenaar. dan kan je hem ook nooit verplichten het paard terug te nemen lijkt me.


maar dat was je geloof ik toch al niet van plan Lachen, dus veel plezier ermee!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 16:33

geen probleem meer erover hij was weer 100 % goed!
en rennen wat hij deed Haha!
hij heeft ook de castratie super goed doorstaan *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:37

lekker joh, gefeliciteerd met je verjaardag en je pony!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:49

He fijn dat dat pootje weer helemaal goed is! Dus alsnog van harte gefeliciteerd met je nieuwe pony!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:24

Shaienne"]
[quote="Boogiegirl schreef:
je loopt natuurlijk altijd het risico dat hij met belasten kreupel zou gaan lopen, dat kan je nu nog niet zeggen.
Groetjes Laura


Nou, Nimber heeft wel gelijk hoor. Als hij bij de buigproef kreupel is gaan lopen, dan is er zeker wat mis.
Dan hoeft hij de rest van de tijd niet kreupel te lopen.

Maar goed, je bent niet bij de keuring geweest en anders had de dierenarts dat wel gezegd. Anders moet je nog maar navragen hoe hij de buigproef heeft gedaan.
[/quote]

Wat betreft die buigproef das niet helemaal waar...als je hard genoeg aan zo een been rukt dan loopt ieder paard wel kreupel..ik vindt dat een buigproef niet echt veel zegt..tuurlijk meer als niets maar dan moet ie wel heeeeeel erg goed gedaan worden anders dan kan de gezondste bok ervan op 3 benen lopen...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:26

Gefeliciteerd met je pony!!
Ik heb de foto's gezien, hij is echt heel leuk! Party!!