beveiliger te paard, Napoleon, hoe is het gesprek gegaan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

beveiliger te paard, Napoleon, hoe is het gesprek gegaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:00

Je deed toch een intake gesprek bij horse security patrol of zoiets?? Beveiliger te paard??
Hoe is dat gegaan??? We zijn erg benieuwd, en je hebt het niet op bokt gemeld. Ik denk dat meerder graag willen weten hoe het gegaan is en wat je verder gaat doen Haha! Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:03

JAAAAAA! Ik ben ook wel benieuwd!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:06

Maar Napoleon heeft het nog niet op bokt gezet, heb even oude topics bekeken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:40

Ik ben ook wel erg benieuwd!

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:33

Hee Germie, nu we het er toch over hebben, hoe is toen die ene springwedstrijd gegaan waar zoveel over gesproken is, je eerste? Daar heeft iemand ook naderhand een topic over gestart maar zover ik weet geen reactie van je gehad.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 08:11

ja hoor, zoek maar na, heb het ergens geplaatst, ging goed, ben na 4 sprongen gestopt, paard had geen ijzers, en het had toch behoorlijk geregend. Ik hoefde niet veel te doen, been erbij, linker teugel is links, rechter teugel is rechts en zorgen dat je blijft zitten. Paard had er zo'n lol in, had ik niet verwacht, liep gewoon echt lekker, basistempo was ook wel redelijk, niet te snel, niet te traag. Echt waar, waar je die dag het paard voor zou zetten, dat zou ze ook springen, nu nog, maar nu heb ik door iets anders al een week of 3 last van m'n rug. Dus springen zit er nog niet in, tenminste geen wedstrijden, heb gisteren wel weer een paar huppels van 60-70 cm gedaan, maar dat stelde niets voor, vanuit de draf, galopbalk ervoor, balk erachter enz.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:49

Hai bokkers Haha! Ik kan alleen maar reageren tegenwoordig als ik op mijn werk zit omdat ik thuis Prima niet krijg uitgelogt Boos! Maar ik heb nu ff een gaatje om een update te geven van mijn bezoek aan Best allert.

Maar goed, ik ben idd naar het gesprek geweest en het was best intressant. Het blijkt dat ze de opleiding Horse Patrol nog niet eerder hebben gegeven en dat het op dit moment nog geen erkende opleiding is. Wel is het een leuke cursus die 12 weken duurt en waarin je leert om bepaalde manouvres uit te voeren te paard, je leert je paard onder controle te houden en deze lessen worden gegeven door de corpschef van de Amsterdamse politie, deze man reed ook vooraan de stoet van Maxima en Willem. Je mag idd met je eigen paard de cursus volgen ( zo wordt je paard dus ook echt ff getraind in het verkeersmak zijn, is op zich dus wel handig Knipoog ) maar het is niet de bedoeling dat als je een baan krijgt in deze Branche (bijv. bij Holland Security Group waar ze ruiters vragen op dit moment) je gaat werken op je eigen paard. Daarvoor zijn ze niet getraind en dat zou te belastend zijn.

Kortom, ik vond het wel intressant, werd zeer netjes te woord gestaan en heb uiteraard naar de directeur gevraagd }> Daar heb ik dus ook een gesprek mee gehad, dus hem even getest }> Hij zei ook dat deze opleiding nog in de "kinderschoenen" staat en dat ze hopen dat het aanslaat, waardoor het in de toekomst erkend wordt door het ministerie.
Het zag er allemaal erg netjes uit en ik geloof dat iemand de vorige keer in het topic schreef dat ze niet eens echte boeken hebben voor het les geven. Ik ben niet anders gewend, heb ook tijdens mijn particuliere opleiding gewoon van die mappen gehad waar je stencils in kunt doen. Dat vindt ik dus geen ramp, de vraag is alleen of ik het natuurlijk doe Verward
Tja dat weet ik nog niet, het is best ver weg om elke zaterdag ff naar toe te rijden maar misschien ga ik in eerste instantie de schriftelijke opleiding voor Algemeen Beveiliger volgen......... Haha!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 09:55

en wat kost alles bij elkaar nu??? wil ik ook graag even weten.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:03

In totaal met Algemeen Beveiliger en de Horse Patrol Cursus kwam het voor mij op iets minder dan €800,-, dat was dan schiftelijk het ABM volgen en dan nog 12 weken Horse Patrol erbij, hier zit ook al het boekengeld bij in. Dat viel mij trouwens erg mee hoor. Ik heb zoals ik al eerder zei particulier onderwijs gevolgd ( en jawel, ik heb dat zelf betaald!!!!) en dat kostte me €5900,- per jaar. Vandaar dat ik toch overweeg om deze opleiding en cursus in de toekomst te gaan volgen, het lijkt me nog steeds intressant.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 10:06

klinkt leuk, en het geld valt me mee, Orun cursus is ook al iets van 800 gulden, dus wie weet doen we het allemaal straks nog.
Nee hoor, dat is gekheid, ik werk al, dus het gaat dan niet.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:11

germie schreef:
Nee hoor, dat is gekheid, ik werk al, dus het gaat dan niet.


Ik werk ook, maar het fijne van deze opleiding is dat je hem schriftelijk kan volgen of op de zaterdag of idd 3 dagen per week. Voor elk wat wils dus. Daarom zou ik persoonlijk kiezen voor de schriftelijke cursus, het scheelt je veel geld en je kan het in je eigen tempo en tijd doen Haha! Trouwens deze schriftelijkecursus staat gelijk met die van het LOI en je hebt er nog zo een, ben even de naam vergeten. NTI volgens mij. Alleen zijn deze toch een stukje duurder en doe je er langer over. De examens worden in je eigen regio afgenomen dus da's ook een voordeel!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:44

Nappie, de examens worden in Nieuwegein en in Utrecht afgenomen, althans, dat was bij mij het geval, en ik woon bij Den Bosch, da's nou niet echt mijn regio. Ik zou gaan voor LOI cursus, daar leer je net zoveel van.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:26

Heej, best alert, komt me bekend voor! Mijn schoonzussie heeft zich daar net voor opgegeven maar wil de beveiliging in met honden, wel een beetje goed dus?
(Ik ga dit even aan haar doorgeven, zeker weten dat ze het op de paarden gaat gooien dan Haha! denk niet dat ze hiervan op de hoogte was Lachen )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:27

Llewella, reken maar op een beetje slecht!!! Ik spreek uit ervaring. Mocht je meer willen weten, PB maar.