chaps

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-01 10:50

Ik had een vraagje over chaps!!!
Ik zit er dus aan te denken om van die lange chaps te kopen........nu is mijn vraag wat jullie ervaringen daarmee zijn?
Rijd het juist heel fijn of gaat er niks boven de rijbroek.

Groetjes van Jacqueline

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 11:01

het rijdt wel lekker, maar let wel op welken je koopt! ik heb een keer hele goedkopen gekocht bij de tentenweek van Divoza en die zijn heel stug en daardoor niet echt fijn! (bv opstappen is een probleem; ze zijn zo stug dat ik amper mijn benen kan buigen! als ik er dan ook nog een spijkerbroek onder zou hebben, dan kwam ik met m'n dikke kont nooit meer op een paard! hahahaha!)
nee, bij mij was goedkoop uiteindelijk dus weer eens duurkoop! maar ik heb ook wel eens die van een vriendin aangehad, die waren heel dun en soepel, dat was heerlijk! verder hebben ze nu zowel bij Divoza als bij Horselover chaps met elastiek (ja, ook die langen!), die lijken me ook wel heel fijn! Maar puur voor mezelf gesproken zou ik als ik nieuwen kocht altijd van die dunnen uitzoeken! ze slijten sowieso amper bij mij, dus dat is geen reden om dikkeren te kopen!

succes met je keuze!

Liefs, T

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 12:29

ik heb showchaps. Ze rijden heerlijk, en zeker in de winter, over je rijbroek, of spijkerbroek heen. Ik heb ze gekocht bij best western echten. Je kan er alleen moeilijk mee lopen, deze zijn zo lang dat ze helemaal over je voeten vallen, en je dus half je nek breekt als je er op gaat staan

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 13:10

ik heb op P&R lange chaps gekocht. Ik vind ze heel fijn rijden, in t begin wel ff wennen maar zit echt heerlijk!! zou niet weten waarbij ik ze heb gekocht, was een duitse vent namelijk. Verward Rijbroek is nog steeds wel fijn, maar als ik moet kiezen rij ik toch liever met mn chaps.
grtz!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 13:51

hay ik heb er dus slechte ervaring mee. heb ze 3 keer aangehad en vond het zo 10 keer niets dat ze dus in de kast hangen en inmiddels pas ik er niet meer in.
die van mij kroop op en draaide waardoor de rits tussen mijn been en het zadel kwam en m'n zadel beschadigde een maat kleiner kreeg ik niet dicht en een maat groter kon ik met 2 benen zo ongeveer in 1 kant.
door dat ie opkroop zat ik dus alsnog met m'n kuit tegen een zweet buik en dus moest ik laarzen aan die niet over een spijkerbroek passen dus reed ik alsnog altijd met rijbroek erg zonde want goedkoop zijn ze niet.
Nu rijd ik met Lerenrijlaarzen en vind ik iets anders niet zitten :0 dus ik begin er maar niet meer aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 21:19

Ik gebruik m'n lange chaps als het echt absoluut P-weer is, anders nooit, omdat ik veel te weinig contact heb, voor mijn gevoel. Ik rijd altijd in m'n spijkerbroek, met bergschoenen. Een enkele keer in rijbroek en bergschoenen met minichaps, en als ik in m'n Engelse zadel rijd dan heb ik altijd m'n rijbroek en leren laarzen aan. Grtz!