Wat was ik vroeger toch een sukkeltje :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 09:20

Hmmm... ik heb al eerder een tekst getypd, maar die is op wonderbaarlijke wijze verdwenen. Alleen de smiley is blijven staan. Goed, tweede poging om mijn stommiteiten op de pc te krijgen:

Bij ons in de buurt stonden altijd jonge hengsten die bestemd waren voor de slacht. Natuurlijk ontzettend zielig... Maar goed, op een keer stond daar een leukerdje die er al wel een jaar of drie uitzag. Wij waren altijd met die ponys aan het omtutten en deze zouden wij ook wel even beleren. Maar... we hadden geen zadel en hoofdstel...
Goed, halster om met twee touwen, dubbelgevouwen deken op zijn rug met een dekensingel erom. Hij had er geen problemen mee. Erop hangen, geen problemen. Die vriendin gaf mij toen een voetje en hup, daar zat ik. Hengstje bleef stil staan... Die vriendin leidde hem aan de hand mee en hij was vrij rustig. Toen liet ze hem los. Hij liep nog twee passen normaal en ging er ineens als een gek bokkend vandoor. Na een aantal flinke bokken belandde ik in de bosjes. Maar goed, niet zeuren, weer opstappen. Weer een boksalvo, uiteindelijk weer op de grond beland. Weer opstijgen, hij bokte nog een paar keer en draafde toen normaal verder. We zijn twee weken zo met hem doorgegaan en hebben hem dus (als 12-jarige meisjes) in twee weekjes beleerd mbv een halster en zonder zadel. Ik hoop achteraf dat het beestje al een jaar of drie was... Stom natuurlijk om zomaar zo'n beest te willen beleren, maar ja, we reden dan ook al <i>wel vier jaar!!!</i> Verward

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 10:07

Ik geloof niet dat ik erg veel van zulke stommiteiten Schijnheilig uitgehaald heb...
Ik ging al 3 jaar mee met mijn vriendin (ik mocht niet) en ik was erg verlegen dus durfde niks als ik geen toestemming had.
Wel een keer (toen zat ik in groep 8) dat ik met een meisje mee naar huis ging wat daar een pony had (haar zus had/heeft veeeeel paarden->handelt een beetje) Toen gingen we doen wie het langste zonder zadel en zonder hoofdstel in galop bleef zitten...
wel met cap Lachen en in de bak (gelukkig)
Ik had nog nooit gereden, behalve een rondje in de flevohof Lachen
Ik weet nog wel dat mijn vriendin en ik vroeger altijd iedereen die met sporen reed stom vonden ...... Verward We hadden ergens gelezen dat het niet altijd goed is...
Dat was het wel zo'n beetje.
Groetjes Petra

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 12:54

mhhh wel grappig om te lezen allemaal Ik heb nooit iets doms gedaan ik kreeg gewoon de kans niet.
Op de ponyclub had ik 1 keer in de week priveles en groepsles en Ik mocht de paarden helpen verzorgen maar altijd liep er iemand mee om te zeggen hoe of wat en ik volgde alles trouw op.
Later op een andere manege gaan rijden waar ik ook handelspaarden en gaan rijden en mocht helpen met inrijden ik heb onwijs veel gekeken en geleerd.
Daarna bij Frans aangekomen en toen mocht ik voor het eerst (reed al 8 jaar toen)zelf aanklooien.
Maar ook toen zorgde pappie en mammie voor een goede instructeur helaas bleek die achteraf niet goed te zijn en zo heb ik geleerd hoe ik een paard naar de klote kon rijden met een slof.
WBT verzorging wist ik al heel erg veel doordat me zo op de vingers werd gekeken.
Aan de ene kant jammer dat ik geen fouten kon maken want daar leer je juist van maar aan de andere kant is het ook altijd goed gegaan.
Wanneer je voor het eerst een paard inrijd alleen maak je ook fouten ik heb het geluk gehad dat ik deze keer wel fouten mocht maken op een ander zijn paard.
Tuurlijk heb ik dingen gedaan die ik nooit meer zou doen. Zonder zadel op een paard dat er bekend om stond iedereen eraf te gooien omdat dat leuk was etc.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 13:03

af en toe ben ik nog steeds een sukkel als ik er zo over na ga denken. Ik sta rustig bij Sabina, Jolanda en Nina in de wei, soms nog 2-3 veulens erbij en toch erbij in de wei gaan. Ok, ik ken de pony's wel goed maar als ik erover na ga denken is t gewoon dom. Gelukkig weet ik welke pony's ik meer in de gaten moet houden dan de andere, dus dat scheelt al een hoop.
Ik ga ook rustig achterstevoren op Shico zitten, niet rijden ofzo maar hij staat wel gewoon los en kan er dus makkelijk vandoor gaan (wel in de wei hoor).
Nu ik bij Gerald werk leer ik heel veel, maar dat is meer met zadelen en rijden en verzorgen enzo en niet het echte met paarden omgaan zoals ik dat met mn vz paardjes doe. t is heel anders.

Tja als ik er nu over nadenk ben ik soms wel heel onverantwoord bezig geweest, maar niet zo dom dat er ongelukken gebeurd zijn. daarvoor ken ik de pony's denk ik te goed...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 14:10

Tjee zeg wat herken ik dit.....
Ik ken een meisje van veertien die met haar verzorgpony's soms onverantwoordelijke dingen doet. Niet altijd even erg, maar dingen die je gewoon beter niet kunt doen. Alleen heb ik ooit eens met haar overhoop gelegen omdat ik er altijd wat van zei, en nu probeer ik dat nooit meer te doen. En dat is moeilijk!!
Op zich kan ik me voorstellen dat een meisje door onwetendheid de fout in gaat. Dat deed ik zelf ook altijd. Maar verwaand gedrag hoort daar toch niet bij?
En de eigenaar maar denken dat het meisje het zo goed doet met zijn pony... hij heeft er nog minder verstand van. En ik mag er niets van zeggen. Das heeeeeeel moeilijk!
Ja, ik heb vroeger ook rare dingen gedaan. Maar niet zo heel erg veel, want er was toen streng toezicht van Jan de toenmalige manege-eigenaar. En ik kon geen verzorgpony vinden, echt een ramp.
Nu met Pie heb ik ook nog wel eens fouten gemaakt, maar Sanderijn heeft me in het begin hele goeie tips gegeven. Ze ging namelijk altijd met mij mee fietsen als ik naar de les reed met Pie en terug. Door Sndrijntje werd ik goed opgevoed *LOL* .
Rijden is 1, maar om met een verzorgpaard naar de verenigingsles te gaan elke week... daar komt heel wat bij kijken. Hij was helemaal niet gewend om naar een manege te gaan, dus... }> }> }>
En oh ja: doe nooit wat ik laatst deed. De deur van de opslagplaats open laten staan, waar Pie zo in kon lopen om uit zijn ton met voer te gaan eten! Gelukkig dat ik het twee minuten later ontdekte. Ik moet er niet aan denken als het een langere periode was geweest, koliek, etc. ...
Groetjes, Dorine.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 16:52

Ik kan me ook niet herinneren zulke dingen gedaan te hebben, ik voelde me wel heel trots, omdat ik bijna alle manegeponies uit mocht proberen, ik was en ben heel licht dus ik kon ook op de wat kleinere, ik reed ook altijd de bookende en eigenwijze pony(s), maar ik voelde me trots, niet meer dan een ander. Geef nog steeds niet echt hoog op van mn eigen rijstijl, ok, ben geen beginner, maar verder Verward . Ja, ok, ik ging met mn vorige pony zonder zadel en hoofdstel met alleen een halster en touwtjes naar het strand, is gevaarlijk ok, maar dat deed ik ook pas toen ik haar "al" 2 jaar had, en dus wist dat ze gewoon rustig was. Maar echt hele stomme dingen, ja 1 x, moest ik op prins, een pony dus, en er was precies zo'n zelfde pony een maat groter en die stond op prins zn plaats, en ik dacht nog bij mezelf, waarom past dat tuig nou niet Verward, kom ik er in de les achter dat ik de verkeerde heb meegenomen Bloos

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 18:24

Hahahaa, ook ik was zo'n onwetend meisje. Als 9 jarig meisje, ging ik samen met mijn nichtjes op de fiets, kijken of we ergens een verzorgpony konden vinden. We vonden de shetlander van de melkboer. Nellie heette ze en ze was bont en een ontzettend krengetje *LOL* De melkboer vond het blijkbaar niet erg, want er werd nooit wat gezegd als wij de werft op kwamen rijden en naar Nellie gingen. Wij borstelen en poetsen en natuurlijk ook rijden. Zonder zadel, zonder hoofdstel, alleen maar met een halster gemaakt van strotouwtjes. Ik had gelezen in 1 of ander blaadje, dat als je ging rijden, dat je eerst de hoeven uit moest krabben. Ik had geen hoevekrabber, dus werd er een stokje gebruikt. Ik til haar voorbeen op om te gaan krabben en ik krijg me ineens een knauw!!! Op m'n rechter bovenarm. Ik heb er nu (22 jaar later) nog een littekentje van zitten. Ik dacht dat wel effe te kunnen doen bij een shetje die ik helemaal niet ken *LOL* Zo zie je maar weer, als klein meisje zie je dat soort gevaren niet. Nu weet ik wel beter om niet zomaar bij een paard of pony de wei in te wandelen.
groetjes, Caballo