nieuwe verzorgster + "lesgeven"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

nieuwe verzorgster + "lesgeven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 11:30

We hebben sinds kort een verzorgmeisje voor Rasputin. Ze kan aardig rijden, maar heeft alleen op pony's gereden en Raspi is zo'n 1,75 Haha! . Omdat het de 2e keer was dat ze erop ging, ging ik haar helpen (vorige keer had de eigenaar geholpen). Eerst even 5 min longeren, maar de ergste gekheid was er al uit (had buiten gestaan). Toen ging ze erop. Het ging best leuk, ze zit goed. Maar was echt een typische pony ruiter (niet dat alle ponyruiters zo zijn dus en ook niet negatief bedoeld) Zo van rechts trekken en naar rechts, links trekken en naar links. En constant drijven. En ja dat snapt Raspi niet zo goed. Ik heb haar dus een beetje geholpen. "niet constant drijven" "twee handen en twee benen sturen" Van draf naar stap is niet trekken maar ophouding, "los", ophouding, "los". Van trekken gaat rasputin rennen. Ze luisterde heel goed en ging ook heeeel hard vooruit. wat was ze blij toen ze raspi normaal in stap kreeg. Ze zegt dat ze nog nooit zoveel geleerd heeft als in die vijf minuten (lijkt me sterk maar oke)... Ik ga haar nu dus 1 keer in de week helpen (lesgeven) een kwartiertje/half uurtje. Ik vind mezelf dus niet goed genoeg omdat te doen. maar ze wil het zo graag dat ik het toch maar doe (tot ik doorheb dat ze niet vooruit gaat, dan stop ik linea recta).
Wat vinden jullie daarvan?
Ze wil nog niet op les van mijn instructrice (die overigens ook erg vol zit) omdat ze raspi eerst beter wil leren kennen. Maar ze wil 'm ook niet in de pony-meisjes- stijl rijden

{*edit* even raar woord veranderd in iets normalers....
Germie d'r reactie is nu niet meer helemaal logisch maar ik snap het wel...}
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 10-05-02 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:33

Eerst je paard leren kenne nvoordat je naar les gaat lijkt mij logisch, en als ze zelf wil leren, dan denk ik niet dat ze direct een paard verprutst, je helpt haar toch een beetje?? Anders moet je er zelf af en toe even 5 minuten op, dan is het paard weer herschoold