flinke buitenrit gemaakt vandaag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

flinke buitenrit gemaakt vandaag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 20:41

vandaag ging we naar Spaarnwoude...tenminste, dat was de bedoeling..

leroy en hayley waren op de heen weg echt opvallend braaf, er kwamen treinen langs en alles. op een gegeven moment maar even de weg gevraagt, die vrouw zei echt zo van: ja, eigenlijk moet je langs de spoorweg maar ik weet niet of dat lukt...nou, we zijn toch langs de spoorweg gegaan en het ging heel goed. toen moesten we wachten bij de spoorwegovergang omdat er een trein aankwam, ik zag de bui al hangen maar leroy stond echt voorbeeldig stil...

toen zagen we dat naar spaarnwoude nog best ver was dus zijn we maar ergens anders heen gegaan. er waren daar ruiterpaden dus we waren allang blij...
er hebben daar lekker even rond gereden en heel hard gegaloppeerd. het enige onhandige waren de veeroosters, dan was er een hek op het ruiterpad dus moesten we steeds afstijgen.

toen de terug weg, leroy was flink vervelend...na die galop eigenlijk al. maar het begon pas echt leuk te worden bij de spoorweg overgang... we waren de overgang over en reden verder, toen kwam er een trein van achter....hij flipte helemaal door(terwijl dit dus echt al die 10 trein was die we tegen kwamen)en sprong alle kanten op..hij zat met zijn voorbenen op de stoep en met z'n achterbenen op de weg...nou, met veel moeite kreeg ik hem uit de galop maar toen zaten we in passage...nou, na een poosje was hij wel weer normaal..

maar toen een stoplicht, we moesten wachten...en wachten...en wachten...en hij werd echt gek, ging ie stijgeren..maar ja, naar voren schoppen was niet echt een optie...gelukkig kwamen er geen auto's aan en volgens mij ging het stoplicht al groen worden dus draafte ik heel snel naar de overkant...

toen we terug bij stal kwamen had een vrij beginnende ruiter prive les..die pony draaide door en ze viel eraf...oeps, ben banketstaaf..die pony was echt helemaal gek, ze stond te stijgeren(instructrice kon haar wel meteen vangen maar toen begon ze dus met stijgeren)nou, toen onze pony's op stal stonden was de pony ook wel weer rustig geworden en gelukkig durfte het meisje er weer op..

nou, ik leef nog....en mijn pony is nog heel, dus al met al valt het nog best mee..ik had alleen graag gewilt dat het op de terug weg iets beter ging..maar ach..

Lotte B
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:54

heej meis!
hevvie verhaal! gelukkig is er nix ernstigs gebeurd
wil graag snel een keertje met je mee!
spreekje!
bai xxx Lotte

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 21:30

zo erg was het nou ook weer niet joh!!!

ik heb echt zo genoten(en de pony's ook)van die keiharde galop..echt fijn was dat en leroy was nog goed te houden ook.

ik had alleen gehoopt de hij moe zou zijn daarna maar helaas was dat niet het geval..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:54

Haha Pluutje, na die galop werd hij pas écht wakker! }>
Ja en dan wil hij niet zo lief meer stilstaan grijnz.
Dat had mijn verzorgpaard toen ook, maar bij Cerise is het andersom, als die ff lekker heeft kunnen bokken en galopperen gaat het daarna wat rustiger aan toe, nou ja, ietsje dan.

Die treinen, dat is me wat, hebben we hier ook...
Als we naar het bos in Duitsland gaan moeten we ook eerst een klein stuk langs de spoorbaan.
Cerise blijft dan vrij rustig maar haar stalmaatje kan soms vreselijk door het lint gaan dan!
En bij het oversteken van de grote weg, pfff, stilstaan is dan ook niet gemakkelijk nee... maar gelukkig geen stoplichten.

Zo'n keiharde galop is lekker he? Ff heerlijk 'stormen'....
Cerise is nog met de basis bezig dus kon in het begin dus alleen maar hard galopperen, en vrij gespannen was ze dan.
Tot op een keer wij een groot stuk galoppeerden, en ik ging voor, en ineens voelde ik mevrouw ontspannen... Scheve mond Dus ik meteen wat extra teugel gegeven, en gezegd: "Ja lekker he, zo'n ontspannen galopje? Goed zo meisje..."

Dat ging zo'n honderd meter goed, en ineens vloog er een ruigpootbuizerd op uit de bomen.
Nou dat wilde ze wel eens goed bekijken, vijf meter verder stond ze stil!!!
Echt zó plotseling, en ik vond de vogel zelf ook wel mooi, dus we keken er samen even naar en toen moest ze van mij nog ff aandraven en pas weer in stap wanneer IK toestemming gaf haha.

Vind je ook dat galop in een bos nog lekkerder zit dan thuis? Knipoog

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 19:21

nou, leroy z'n galop zit eigenlijk altijd lekker maar buiten en dan heel hard en in de verlichte zit is toch wel het toppunt...

en lekker draven tussen de natuur vind ik trouwens ook echt heerlijk..

we waren wel even het ruiterpad kwijt, haha. het ging een heel stuk rechtuit en wij waren dus nogal had aan het galopperen en toen was het ruiterpad ineens weg, bleek dat het naar links was gegaan en wij dus rechtdoor, haha echte een blonde actie..

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:01

Inderdaad toch wel een heavy verhaal zeg! Fijn dat het goed ging (behalve op de terugweg dan), maar iig gaat het beter (hihi moest ik wel eerst even navragen ssst Knipoog }> )
Nog veel succes en plezier met Leroy hè! Lachen