nieuw zadel??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

nieuw zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 18:27

Omdat Gabber de laatste tijd van zijn zadel drukplekken heeft, krijg ik zeer binnenkort een nieuw zadel. (zadelmaker komt komende week) Ik heb dit probleem al twee keer gehad met een zadel. Beide zadels waren niet zo vreselijk duur (tenminste niet voor een zadel Haha! ) De eerst was een veelzijdigheidszadel van JC en die ik nu heb is een veelzijdigheidszadel dressuurgericht van Merovech. Beide zadels waren rond de F 1000,-.
Omdat een relatief goedkoop zadel dus hoogstwaarschijnlijk weer problemen gaat geven, krijg ik dus een beter en duurder zadel, waarmee de kans kleiner is dat hij er weer problemen mee krijgt.
Ik wil graag een veelzijdigheidszadel dressuurgericht of een dressuurzadel, maar nou is mijn vraag welk zadel jullie nou echt geweldig vinden en waarom. Natuurlijk zijn Kieffer, Stübben en Daaleman hele goede zadels (ook graag reacties over! Haha! ), maar heeft iemand toevallig ook goede ervaringen met een ander merk?


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:51

Ik heb goede ervaringen met Lemetex vzh zadels. Golin paste dit nl als enigste zadel van de vele die meegebracht waren. Het zit lekker en is dressuur gericht. We gebruiken dit zadel ook op een paar andere paarden en het ligt super. Golin is breed en heeft weinig schoft,
Petrous is mager en heeft iets meer schoft en
Edinburgh is nog smal (3 jaar) en heeft ook een lage schoft.
Op al deze paardjes ligt dus dit zadel en geen drukplek te vinden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:01

Ik heb zelf een kieffer wien dressuurzadel, het zit lekker en ligt goed op Flair maar tegen een hulschebos kan hij niet op...

Als ik nog eens geld teveel heb zo`n 1500 euro dan koop ik toch echt een hulschebos... Knipoog

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 19:27

Ik ruil mijn oude zadel in en leg er geld bij maar ik denk dat ik uit wil komen tussen de 800 en 1000 euro. De kieffer wien lijkt mij ook heel fijn, een vriendin van mij heeft deze ook, deze zal toch ook zeker rond de 1000 euro kosten.
Van Lemetex heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, ik welke prijsklasse valt dat ongeveer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:28

ik heb een bates isabelle werth dressuurzadel, heel popuair in Belgiê; het zit in de prijsklasse van passier, heeft luchtkussens, gemakkelijk wisselbare boom.De luchtkussens lijken me wel wat voor je paard met je rugproblemen .

Afbeelding

Developed in consultation with World Dressage Champion, Isabell Werth to support both horse and rider as a team. The difference the Isabell saddle makes to the rider is quite profound as radical features take the effort out of sitting in the correct position.

Features:
Extra Deep Seat positions the rider very close to the horse, providing greater control
Newly positioned Stirrup bars effortlessly balance the rider in ear, shoulder, hip and heel alignment
Soft Sorbtec Knee Inserts mould to the rider's knee shape and then hold its position
CAIR Panel System for better performance and freer movement of horse
Easy Change Gullet System allows the saddle to be fitted to suit the horse's changing shape
Adjustable Flexibloc System to provide a more secure position for the rider
Adjustable Y-Girthing System secures the front and back of the saddle
Finest Austrian Double Grain leather enhances grip and comfort
Sizes: 43cm, 44cm, 46cm
Colours: Black & Brown
Also available in Wintec's easy care equisuede. If you are interested in our full Wintec range, click our logo to see the whole site.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:46

Iedereen heeft een andere smaak en andere kont! Haha!
Ik denk dat je gewoon de zadelmaker moet laten komen en dan....Passen maar!!!.
Vraag of ie 2e hands heeft scheelt een hoop in de kosten.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 19:48

Ja tuurlijk heeft iedereen een andere smaak, maar ik wil graag weten wat er over het algemeen heel goed bevalt.
De zadelmaker zou eigenlijk gisteren al komen, maar hij belt deze week wanneer hij kan. En dan maar afwachten!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:57

Ik heb een Prestige hippos. Super fijn zadel en paste als enige goed op mijn paard.
Ik heb bij mijn vorige paard een ongemerkt dressuurzadel gehad. Was ook heel fijn en ik had een lemetex zadel. Die paste perfect en zat ook heel lekker. Dat zadel was ongeveer 1500 gulden.
Maar de prestige was wel duurder, die was 1118 euro! Maar pappie en mammie betalen, hihi.

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 20:11

Gelukkig hoef ik het ook niet zelf te betalen! Anders zou het rijden zonder zadel worden denk ik!! Haha! Tong uitsteken .
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik weet nu al iets meer.
Maar nog meer reacties zijn ook welkom hoor! Tong uitsteken

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:49

Ik heb een KN drssurzadel en dat bevalt prima! Zit heerlijk en het grote voordeel van dit zadel vind ik dat het echt lekker zacht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 23:56

Toen ik een nieuw zadel zocht, dacht ik sterk aan de Passier GG. Zadelmeneer laten komen, maar die vond het maar niks.
Hij zette mij op een Kentaur Artemis. Eerst was ik nog wat sceptisch, maar na een paar rondjes was dat wel over. Het zit namelijk echt lekker en rijdt gewoon super.
Als klap op de vuurpijl was het ook nog eens niet duur, ik twijfelde niet meer en heb het gekocht. Ik ben er nog steeds erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:39

Ik heb een KN en vind het dus helemaal niks.
Nadeel aan de Lemetex zadels is dat er niets meer aan de kussens veranderd kan worden. Het is bij veel zadels goed mogelijk om een zadel passend te laten maken aan je paard, door een goede zadelmaker. Wat je nieuwe zadel betreft: gewoon passen en voelen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, GabberGill, ImkeTarek, lina1998, Nieknollie en 83 bezoekers