Bang om opnieuw te beginnen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Bang om opnieuw te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 21:03

Soms kijk ik wel eens rond op www.marktplaats.nl of er nog leuke paarden te koop staan. Of ik kijk op andere pagina's en in mijn omgeving. Soms zie ik een superleuk paard te koop staan, echt mijn type, precies wat ik zoek. Dan email ik met die mensen en uiteindelijk doe ik het toch niet... Ik ben gewoon bang om opnieuw te beginnen, stel nou dat mijn nieuwe paard niet zo lief is, dat ik niet zoveel met hem kan doen als ik met bram kan. Dat het toch niet zo goed klikt, dat ik ineens een beginner lijk omdat het paard alles doet wat ik niet wil ???
Ben ik de enige die zo denkt en wat kan ik hieraan doen. Ik wil dolgraag opnieuw beginnen met een goed paard en hoog komen, maar ik durf het gewoon niet...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:13

kan je geen proeftijd afspreken met eventuele verkopers? Ik heb nog geen eigen paard maar ik ben wel wezen proef rijden. Ik heb nog niks gekocht maar als ik het zou doen doe ik het alleen met een proeftijd van minimaal 2 weken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 22:01

Maar je zoekt voor die arab toch een verzorgster?
Ik ging er vanuit dat je dat deed uit tijd- en geldgebrek aangezien je ook een vergoeding vraagt...

Als ik zo'n beestje had wat in de lappenmand zat zou ik hem toch echt niet gedeeltelijk uit handen geven. Zeker als je het geld niet nodig hebt en toch tijd genoeg hebt voor een 2e paard...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 23:52

Aan de ene kant kan ik dat heel erg goed begrijpen, ik moet er bijvoorbeeld ook niet aan denken om 1 van mijn honden kwijt te raken en een nieuwe te nemen...

Aan de andere kant kan ik zeggen dat ik nu (ik ben 29) heel veel paarden gehad heb en getraint heb enz, en toch elke keer weer een "speciaal" paard tegenkom. Natuurlijk niet te vergelijken met een ander, maar op haar manier toch heel speciaal...

En dat zou ik nooit willen missen...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 07:48

Doe je bram weg dan? Verward

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 09:52

neej. het zit zo. Ik wil wedstrijden gaan rijden, bram zit niet in meer in de lappenmand en mag rustig aan weer beginnen, dat houd in, kleine buitenritjes, beetje dressuren in de bak enzo, hij zal dus nooit dressuurwedstrijden kunnen lpen . Nu heb ik een bijrijdster voor hem, niet omdat ik het geld nodig heb, en niet omdat ik geen tijd heb, maar omdat ik andere die geen paard kunnen betalen ook die tijd met een paard wil gunnen en bram is een prima leerpaard. Nu ben ik alleen zo gewent aan bram, dat ik alles met hem kan doen. Dat ik onder hem door kan lopen, achter hem kan staan, op hem kan staan en allemaal van dat soort dingen.. Nu ben ik dus bang, ALS ik een nieuw paard koop ( niet op korte termijn) dat ik dat dus niet meer kan, en ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dat ook hebben....

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 09:58

IK heb een half jaar terug mijn paard Lurano verkocht. We waren M dressuur maar het liep niet meer zo vlotjes. Het was een hele stap maar achteraf denk ik dat het de juiste beslissing is geweest.
Nu heb ik een ander paard: Mercurius. Hij is M dressuur geweest en nu ik hem een half jaar heb wil de dressuur al best goed (al zeg ik ´t zelf Lachen ). Het is natuurlijk even wennen maar dan kom je in een fase dat je een beetje grip op mekaar krijgt en echt kunt gaan werken. Dat is heel gaaf. 15 mei heben we onze eerste wedstrijd in de dressuur.
Omdat hij nog geen kaas van springen heeft gegeten ga ik hem dat zelf leren. En misschien gaan we in het aankomende indoor seizoen wel starten op springwedstrijden.

Als ik jou was zou ik eerst bekijken wat voor paard je precies wil. Een pittig beestje of een rustige, één die alles al kent of een groene, enzovoort. Als je dat weet ga je de¨paarden die je ziet wat meer selecteren en kun je er een gaan kopen. Het is overigens wel verstandig om iemand bij je te hebben die er verstand van heeft en weet wat je zoekt.

SUCCES! Party!!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:05

Ik zou de stap wel durven nemen om opnieuw te beginnen. Ik heb inmiddels zo'n 20 paarden ingereden, en telkens als ze ongeveer een L-proef kunne nlopen worden ze verkocht. Het is echt een uitdaging om opnieuw te beginnen. Als je graag hogerop in de dressuur wilt kmen zou ik wel een paard met ervaring nemen. Ik heb eens het Z-paard van m'n instructrice van toen gereden, erg leuk, zou ik zo mee naar wedstrijden willen, maar ja, ik mag graag van onderen af aan beginnen. Dat moet je ook mee laten wegen: een groen paard, of een crack

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:13

ik zit er ook best vaak aan te denken om weer een paardje te kopen, maar ik ben niet 'bang' voor het feit of hij/zij braaf is enzo, maar ik ben eerder 'bang' dat ik helemaal niet uit kom qua tijd enzo.

vroeger ging het allemaal zo makkelijk. ik ging na schooltijd / werk gewoon lekker naar mn paardje toe enzo, maar nu werk ik fulltime en heb ik m'n eigen huisje.

ik vraag me ook echt af hoe de meeste hier dat toch doen... en een fulltime job en een paard ??!?!??!?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:27

je moet natuurlijk eerst vertrouwen op gaan bouwen.
ik zit nu sinds een klein maandje ook op een nieuw paard en geloof me ik voel me net een beginner. ik kom ook van de pony af en het is een grote overgang.

maar dat wat je allemaal met je bram kon/ kan is denk ik best wel exclusief zoals op hem staan dat kan je niet bij ieder paard. en als je nou een proeftijd neemt met je nieuwe paardje? kan je zien of het klikt of neit

Love the life that you live, live the life that you love

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:42

Je zult toch de gok moeten wagen, anders kom je er nooit achter. In principe moet jij gewoon kijken naar een paard wat goed kan lopen, potentie heeft, en dat vertrouwen komt vanzelf. Moet je wel aan werken, maar dat is altijd wel iets wat je op kan bouwen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:07

mensen zoeken vaak een paard, die lijkt op hun vorige paard.....
Elk dier is anders en heeft misschien wel leukere kanten en minder leuke kanten..... Je moet een dier wel de kans geven... net zoals je bij bram hebt gedaan.... Ik ging op zoek naar een nieuw paard en ik had Sando ook nog.... Ik kwam Helmert Utiopia tegen ( Haha! ja, lach maar om zijn naam) en die heb ik gekocht. Ik heb hem na 1.5 jaar verkocht, het klikte niet, na veel gezoek (naar een paardje wat net zo leuk was als Sando)
(heb ik niet kunnen vinden) zag ik Peru.... Ik kan me geen fijner paard wensen, eerlijk, betrouwbaar, altijd vrolijk.... en alles wat ik zoek in een paard..... Sandocan blijft mijn maatje 4-ever, maar Peru komt aardig in de richting hoor !!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:15

Het vanzelfsprekende wat je nu met Bram hebt, zul je nooit meteen hebben met een ander paard. Daar gaat wat tijd overheen, die je jezelf en het paard moet gunnen. Vergelijken met Bram zou je niet moeten doen, maar dat is bijna godsonmogelijk (eigen ervaring! Knipoog ).

Mocht het toch niet klikken dan is dat ook niet het einde van de wereld, toch? Je kunt hem of haar altijd weer verkopen als het niet mocht lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:05

Is het ook niet een uitdaging om het vertrouwen zo op te bouwen dat je na een tijdje het gevoel hebt, he dit is echt mijn paard! Dat is toch iets dat je niet meteen de eerste paar dagen kado krijgt, dat bouw je toch op? Het duurt altijd even voor je een band krijgt, ben je er goed voor krijg je het terug hoor. Mijne is een angsthaas, ik heb zoveel vertrouwen van hem dat ik echt alles met hem kan, heb ik moeten opbouwen, maar ik kan alles met hem en anderen veel minder. Okey onder het zadel kan het een doerak zijn, maar dat ligt ook aan mijn eigen beperkingen qua rijtechnisch vermogen. Het is een super springer en dat haal ik er niet uit, iemand zou hem wel eens laten springen. Die ogen, ojee waar is ze. Ga ik bij de hindernis staan en zeg hem dat het goed is, gaat hij ander s weigert hij prompt. Dat is vertrouwen

Ik heb altijd zo iets, niet brave paarden kun je ook braaf maken. Hebben ze het vermogen om in de dressuur goed te scoren en jijzelf hebt ook dat talent, super uitdaging toch....

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:40

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem als jij...
Ik heb een pony, wil graag wedstrijden rijden maar hij heeft niet die gangen om met de paarden goed mee te kunnen doen. Eigenlijk zou ik een groter paard willen, wil mijn pony niet kwijt en zoek nog steeds die fantastische verzorgster die ook in de vakanties naar mijn pony wil (en dus niet liever van alles en nog wat doet en zlefs 5!!! weken van de zomervakantie weg is Boos! en hem uit wil brengen op de wedstrijden...

Maar ik durf niet... Ben bang dat ik het qua tijd en financien niet red, maar ben ook bang om een ander paard te kopen. Stel dat het tegenvalt? Dat het toch een etterbakje is? Mijn pony is niet makkelijk, maar ik verzorgde en reed hem al 5 jaar voor ik hem kocht, wist dus wat voor vlees ik in de kuip had...

Moeilijk hoor!!!

PS, vooral financieel lijkt me heel moeilijk. 1 pony kost al zo'n 200 euro tot 225 euro per maand... En dan heb je nog geen veearts kosten...
Hoe doen jullie dat?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Amazonbot, ComscoreBot, DenieesB, Lisette1987, Pellelilly, Sintara en 51 bezoekers