dravers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wendy_steinvoort
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Zeist

dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-02 13:54

hoi allemaal,

Ik was benieuwd of iemand van jullie een draver heeft of verzorgt waar nu op gereden wordt. Ik verzorg een pony die is afgekeurd voor de drafsport en waar nu dus gewoon op gereden wordt.

groetjes wendy *LOL*

Een dag zonder paarden is een dag niet geleefd


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 15:11

Hoi!

Ik heb een ex-draver en daar rij ik mee.Gaat hartstikke goed!
Als je vragen hebt pb me maar Lachen

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 15:47

ik doe wel een dravcer allee der word niet op gereden

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 16:09

Jenna heeft geloof ik ook een exdraver!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 16:27

Ik heb een tijdje 4 dravers verzorgd,
Super beessies Lovers

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 17:17

Naiade heeft er ook een

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 00:59

En ik heb er ook een!!! (en wat voor een Kwijl )
Het zijn superpaardjes, hoor!!!

De een noemt ze alleen ex-draver en de ander (w.o. ikzelf) draver, waarom toch??? waarom ziet de een het wel als ras en de ander niet???
idee voor een nieuw topic???

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 08:13

Westernfreak schreef:
En ik heb er ook een!!! (en wat voor een Kwijl )
Het zijn superpaardjes, hoor!!!

De een noemt ze alleen ex-draver en de ander (w.o. ikzelf) draver, waarom toch??? waarom ziet de een het wel als ras en de ander niet???
idee voor een nieuw topic???

Mirjam


Ik heb altijd in de dravers gezeten en ben altijd nog zeer belangstellend. Ik zie het ook als een ras.

Het oudste draverrras beschouwt men de orlow-draver uit Rusland waaruit later door kruisingen met Amerikaanse dravers de Russische draver ontstond. In Amerika is de draver ontstaan uit een aantal basisrassen. De Am.draver is vrij klein en langer gebouwd dan het Engels volbloed en heeft vrij licht beenwerk. De specialiteit van de Am. Draver is de korte afstand. Het zijn meestal sprinters. In de VS is ook de pacer (telganger) populair. Een derde draverras dat van belang is, is de Franse Draver, die groter en zwaarder is dan de Am. draver. Dit ras ontstond uit de Anglo-Normandiers, Engels volbloed en Hackneys. De draverfokkerij in Frankrijk werd van staatwege geleid. De Franse draver is door zijn bouw meer geschikt voor de langere afstand dan de Am. draver. Het zijn dus de stayers.Nederland heeft een bloeiende draverfokkerij van oorsprong meestal Amerikaans hoewel ook Franse dravers en kruisingen tussen Franse en Amerikaanse dravers worden gebruikt.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 10:43

ook ik ben een trotse bezitter van een ex-draver!

foto kun je zien op mijn profiel, mijn manneke wordt 16 mei alweer 22 jaar...

maar het is een heerlijk ding!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:20

Ik heb een nederlandse draver.Dat is een kruising tussen een volbloed en een fries of andalusier.

Ze is ontzettend braaf,luisterd erg goed,is vriendelijk,leert heel snel en ik kan echt alles met haar.

Ik vind dat de meeste dravers heel veelzijdig zijn.Ik vind het superbeesten.Voor mij niks anders meer hoor.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 12:09

Ik denk dat je als harddraver geboren bent en ook zo in de boeken staat bij het desbetreffende stamboek(In ned.N.D.R.) je niet van ex-draver kunt spreken. Men spreekt dan van een uitgekoerste harddraver.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 13:14

Ik heb jaren in de drafsport gezeten. Zowel de wilde kortebaan als de geregistreerde langebaan (Duinidgt e.d.). Ik vind het een hele mooie tak van de paardensport en hoewel ik nu in de mensport actief ben met een tweespan shetlanders, ga ik nog regelmatig op koersen kijken om er niet helemaal uit te raken!

Bij een trainer waar ik jaren over de vloer kwam beleerden we de grotere dravers ook onder het zadel, vooral om ook de monte-koersen te rijden, maar ook ter afwisseling in de training. De kleinere dravers reden we niet onder het zadel.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

wendy_steinvoort
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 15:36

Hey allemaal,
bedankt voor alle reacties. ja dravers zijn echt super beestjes!!! Ik rijd mighty nu een jaar. Vandaag precies een jaar geleden was ik voor het eerst wezen kijken en eigenlijk was ik meteen verkocht. Gelukkig vond haar eigenaresse mij geschikt als verzorgster en nu een jaar later gaat het harstikke goed. Wel blijf je merken dat ze gefokt en getraind is voor het draven in eerste instantie, vooral met galopperen vindt ze het moeilijk om haar achterhand er goed onder te zetten.
Springen doet ze echt super en vindt ze heel leuk. wij ook dus dat komt mooi uit. Verder is ze superlief, eigenlijk heel makkelijk, je kan er bijna alles mee doen, maar toch heeft ze wel karakter en is ze superslim!
ik zou het leuk vinden om wat meer over jullie dravers te horen!!

groetjes wendy Party!! Party!!

Een dag zonder paarden is een dag niet geleefd

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 16:45

Ook al is die van mijn niet 100% draver, toch reageer ik ff op je topic.

Ik heb zelf nu alweer bijna 4,5 jaar een halve draver. Hij heeft 50% draversbloed (vader vd moeder was Manza Buitenzorg) en de andere 50% is arabisch volbloed.

Ik rijd ook wedstrijden met hem. Bij de pony's sprongen we M, waren we M2 dresuur en L-samengesteld. Bij de paarden zijn we nu L springen, M2 dresuur en B-samengesteld.

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 17:03

Eerder reed ik op een drafstal dravers onder het zadel. Alleen stap en draf natuurlijk. Ik vond het fijne brave paarden. Soms wat moeilijk bij elkaar te rijden, maar dat kan natuurlijk ook aan de training rijden.

Een meisje dat ik kende reed met haar draver (ponymaat) L springen. Mijn zusje reed vroeger op een draver. Die liep heel netjes dressuur en kon ook best een leuk sprongetje maken. Hoger als L niveau zouden ze nooit gekomen zijn, maar ze had er een fijn paard aan.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 17:57

Manza Buitenzorg kan ik me nog heel goed herinneren. Hij was geloof ik van Star Performer uit Emoe S? Van de moeder ben ik niet zo zeker. Hij was gefokt door de gebr.Snetselaar Venlo. De stoetrij hadden ze in Bemmel.Manza Buitenzorg had een geweldig karakter en heeft vele grote klassiekers gewonnen. Het was een trouw paard die er altijd voor ging. Zijn eigenaar was Mevr.Caranza de echtgenote van Maupy Caranza. Hij werd meestal gereden door Jan Hoeyenbosch.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 18:12

Maar de beste Draver heb ik Lovers Lovers
Ben echt stapelgek op d'r, en na een jaartje 'aanklungelen' zijn we Endurance gaan rijden. Nu, 2 jaar later, gaat dit ontzettend goed, en boeken we veel vorderingen.
Ben echt gek op Dravers, en mijn volgende paard zal zeker ook weer een DRaver zijn..
(mij akn je natuurlijk ook altijd PBen..)
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:17

Greetje, mijn excuses hoor, maar ik verlogen mijn oogappel zijn achergrond echt niet!
Ik had alleen geen zin in zo'n lange volzin!

Woody is een zoon van L u l l water Victory (tevens de vader van Henri Buitenzorg) en Oistrawal. (sorry de naam moest met spaties, anders kwam er b a n k e t s t a a f te staan, grinnik!)

Hij heeft 10 jaar lang gekoerst als korte-baan draver en niet onverdienstelijk heb ik me laten vertellen! Maar goed, ik heb hem pas sinds zijn 12e (alweer 10 jaar, jeetje wat vliegt de tijd!), dus zoveel weet ik er ook niet van helaas. Ik weet alleen dat het een goudeerlijk paard is, maar niet altijd zo simpel voor beginners!

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:24

ben niet zo'n draverfreak. Vroeger op een uitgekoerst paard gereden, deze had een peesblessure gehad en mocht wel volledig bereden worden. Karakter was super, maar de gangen, een drama, telgangachtige draf, slechte galop, dus niets voor de wedstrijden.
wel leuk voor recreatie. De bewegingen van dravers zijn vaker niet super

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Heet de eigenaresse van Mighty soms

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:46

Saskia?

Vroeg ik me gewoon af. Ik ken nl. nog een Saskia van vroeger met een eigen voormalige draver.

Groetjes

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 00:22

Citaat:
Karakter was super, maar de gangen, een drama, telgangachtige draf, slechte galop, dus niets voor de wedstrijden.


Tja....dat kun je van tevoren weten bij dravers.
Je kunt ze niet naar de top rijden met dressuur, maar de meeste dravers kunnen toch echt wel goed springen, endurance, western en natuurlijk voor de recreatie.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 01:07

Ameretto, de 'halve draver' waar Lautje hierboven over vertelde, breng ik sinds kort uit in de endurance. Foto's van hem vind je zowel in mijn profiel als in dat van Lautje.

Greetje: Manza Buitenzorg is inderdaad een zoon van Star Performer (v. Star's Pride, m. Nymph Hanover). De moeder van Manza is Chimene Mac (v. Mac Kinley, m. Kreutzer).

Verder weet ik ook niet zo veel van dravers, maar bij de NDR hebben ze de stamboom van Ameretto van moeders kant helemaal voor ons uitgezocht, vandaar dat ik dit soort dingen weet. Ameretto's grootmoeder heeft nog meer veulens van Manza Buitenzorg voortgebracht waarvan het merendeel het goed heeft gedaan op de baan (o.a. de hengst Gibraltar).

Kijk ook eens op de site van Guus Kuiper voor stambomen en andere info over dravers en draverijen: http://home.wanadoo.nl/guus.kuiper/horse/blad.htm

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:05

Wij fokken ze!! Hebben er op het moment weer vier.

wendy_steinvoort
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-02 15:41

Westernfreak schreef:
Citaat:
Karakter was super, maar de gangen, een drama, telgangachtige draf, slechte galop, dus niets voor de wedstrijden.


Tja....dat kun je van tevoren weten bij dravers.
Je kunt ze niet naar de top rijden met dressuur, maar de meeste dravers kunnen toch echt wel goed springen, endurance, western en natuurlijk voor de recreatie.


Ja inderdaad, helemaal mee eens. Een perfect dressuurpaard zal een draver nooit worden, maar dat wil niet zeggen dat je er verder niks mee kan.

Groetjes wendy

Een dag zonder paarden is een dag niet geleefd

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 00:43

ik heb ook een half draver en de andere helft is welsh,foto,s zie profiel!!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, rollyjogered en 48 bezoekers