Ongelukje met Pjelk aan het spit.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Ongelukje met Pjelk aan het spit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-02 21:19

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Ik had al het voorbereidend werk al gedaan (plastic paaltjes in de grond geprikt en houten erin geslagen en een enkel laag draadje om de wei voor Beau) en nu kon Pjelk dan eindelijk komen! Ik moest met mijn vader nog even het draad (dubbel) door alle paaltjes doen en dan kon hij er in. Vanmiddag was ik toch in de manege dus toen meteen Pjelk maar meegenomen.
De wei was weliswaar niet af maar ik dacht hij kan wel even aan het spit. Want op het draad zat geen stroom en bovendien was het heel laag dus wilde ik het niet riskeren dat hij uit de wei ontsnappen zou... Had ik dat maar nooit gedaan. Het ging even goed met Pjelk aan het spit maar net toen ik zei dat de ketting ervan niet door te snijden was en er ook geen paniekhaak aanzit voor geval van nood, ging het mis... En goed ook! De ketting bleef hangen aan de achterkant van Pjelks ijzer (die is achter wat te lan) en Pjelk rende paniekig rond op drie benen. Toen ging de ketting los ,aar kwam hij er met een ander been over. Totaal in paniek bleef hij rennen en trok uiteindelijk het spit uit de grond. Dit achter zich aanslepend spoot hij weg. Dwars door het draad heen (wat gelukkig gauw knapte!) waar Beau achterstond. Samen daverden ze (Beau erg vrolijk maar Pjelk volkomen in paniek) een aantal keer de wei rond en het spit nog steeds achter Pjelk aanslepend. Het was echt ontzettend eng. Ik probeerde ze te remmen maar Beau wilde niet en Pjelk hoorde en zag niets meer alleen maar ENG! Uiteindelijk kreeg ik Pjelk te pakken en bevrijdde hem gauw van het spit. Hij was totaal over de rooie en stond verschrikkelijk te hijgen. Nog even met hem gestapt en toen mocht hij gras eten.
We hebben echt ongelooflijk veel geluk gehad! De schade bleef beperkt tot een bloedende schram in de lies, een piepklein wondje op de kogel en een verloren ijzer. Ik ben echt zo blij dat er niets ergers gebeurd is! Als Pjelk u toch eens tijdens die galop op de ketting was gaan staan.. Brrr ik moet er niet aan denken.
Vanavond heb ik dan eindelijk met mijn vader het stroomfdraad kunnen doen. En nus taan Pjelk en Beau, ietwat uitegeteld maar heel gezellig samenin de wei Lovers . Ze hebben heel veel gekriebeld en hadden het volgensmij erg gezellig samen. Maar een ding weet ik wel: nooit zet ik Pjelk of een voor mij vreemde pony meer aan een spit. Ik heb mijn lesje wel geleerd.


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 21:29

oei!! dat was vast heel erg schrikken!!

gelukkig dat het redelijk goed afgelopen is

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 22:41

Wat zal jij geschrokken zijn! gelukkig is het goed afgelopen!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Googlebot, Hobbyhorse, JeRekers, moeshie, stal_HD, Wieke, Zinzi_jewel en 90 bezoekers