Ben zo blij!!! *plus nieuw verslag van vandaag!*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Ben zo blij!!! *plus nieuw verslag van vandaag!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 23:15

Het ging al een tijdje niet zo lekker, mot Toscar onder het zadel. Hij was stront vervelend, alles tegen werken en als hij de kans kreeg peerde hij hem eruit (en niet alleen bij mij, dus lag niet aan mijn rijmanieren)
Meerdere mensen zeiden me al dat ze me voor gek verklaarde dat ik nog op dat beest stapte!
Het werdt steeds lomper, en steeds vaker lag ik er naast (kijk, een paar bokjes en steigeren... dan blijf ik wel zitten, maar heel lang volhouden...)

Me ouders hadden na (tot nu toe laatste keer, was 1 april, toen ik eigenlijk wedstrijd zou rijden) de laatste keer besloten dat ik voorlopig niet reed, omdat ze mij ooit nog met hem in een rolstoel zagen eindigen!
Verdrietig ik moest maar eens na gaan denken over verkopen, en op zoek gaa naar een paardje wat meer dressuur gericht,... Verdrietig

Toscar is jaren voor de kar gespannen geweest (3 jaar lang, meerdere keren per week, echt goed gement) en kent het allemaal. Voor de kar in hij de braafste en doet alles heel vrijwillig, nergens bang voor...
Idiale menpony, werdt hij genoemd door zo'n ervaren menner uit het dorp! (wilde wel ruilen met zijn menpony Haha! )
Ook als ik met hem ge springen, gaat gewoon super... (maar ik ben geen springheld Haha! ) Zet je ene hindernis bij E en bij B dan vlieg je alleen maar volters...!

Maar zodra we dressuren... dan gaat het mis!
1 april had ik eigenlijk al besloten, zo kan het niet langer, toch misschien verkopen? Huilen
Afgelopen zondag, wou die menner hem wel inspannen, super dat hij het deed! Me vader helemaal enthousiast (die heeft vaker met iemand gement *nouja, meegegweest* en wil het ook gaan doen) en zat heel de week te twijfelen... en vandaag *EINDELIJK* besloten... We houden Toscar en gaan op zoek naar een 2e pony voor mij!

Ik ben echt helemaal happy!
*LOL* Pling Lachen

Nou heb ik Tos dus bijna 3 weekjes niet gereden, en heb de makste liefste en braafste pony ooit!
Hij komt naar me toe in de wei (eerst kon ik altijd heel de wei door, want hij bleef gewoon staan, nu staat hij me optewachten bij het hek! Lovers )
Op stal is hij super rustig en lekker braaf, en super knuffelig! Lovers
Het is gewoon een hele andere pony!

En iemand zei me ook, het is geen pony voor dresuur, hij kan het wel, maar het is een pony die voor je wilt werken, voor de kar of met springen, maar in dressuur... *gaat het gewoon mis!*

Morgen krijg ik les, van iemand... die super rijdt!
Me nicht heeft les van hem en had het over mijn (gestoorde) pony gehad,.. en hij vond het onmogelijk... dus komt morgen kijken! Hij wil ons zien rijden, zijn oordeel geven en mij les geven!
(hij geeft in halve uren les, lang zat zegt me nicht Haha! belooft wat!)

Maar voorlopig geen ponyclub met Tos... en geen buitenritten!
Me ouders willen niet dat ik nog op hem stap, zonder toezicht of iets...
Morgen dus (na 3 weken) rijden... misschien wel de laatste keer, voor lange tijd!
Maar ik ben zo blij, voorlopig verkopen we hem niet!
Die menner wil hem wel voor ons af en toe inspannen, als we zelf geen tijd hebben ofzo, want hij vind het zo'n gaaf beest...

Lovers Toscar, I Luv Yu 4 Ever! Lovers
Mijn gave tuiger!
Afbeelding
Mooi gespierd kontje he! *LOL*

Afbeelding
Ach, die kar trekt hij wel ff...

Afbeelding
En zie die gave schaduw!

Tja, moest ff me verhaal kwijt!

Ga zo ff op ITP foto's plaatsen!

[edit] zie hier onder! [/edit]
Laatst bijgewerkt door Ethelate op 13-04-02 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:38

Heeee estelate (zoiets) Knipoog Wat leuk zeg dat je hm tog nog mag houden, mennem is tog ook gaaf Haha! Ik ben benieuwd of ik het nog kan.Ik heb gement met een 2span maar dat was echt hel leuk.Hij heeft idd een erug lekker kontje Haha!

Nou nog veel plezier met tos
doeg groetjes lydi@

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:44

He, dat klinkt goed! Party!! Gaaf dat je zo'n oplossing hebt gevonden! Succes verder met hem en ook met je zoektocht naar een nieuw paardje! Pling

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:49

Fijn dat je zo'n oplossing gevonden hebt. Nu maar hopen dat je vader het mennen ook heel leuk gaat vinden, maakt het nog makkelijker. Je was altijd zo enthousiast over Toscar, kan me echt voorstellen dat je hem niet kwijt wilt.
Veel succes met zoeken naar een nieuw paardje. Heb je al een beetje idee wat het moet gaan worden?

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 20:16

okey...
zal het ff proberen uit te leggen!
Mijn nicht rijdt een of ander toppaardje voor iemand. Ze krijgt les van Wim, en das echt een super ruiter zei ze me ooit... ze had van mijn problemen met Tos gehoord en had ze aan hem verteld! Hij wou dat wel een keer zien, en mij les geven!
Vanmiddag dus les gegeven,.. Ik was echt super zenuwachtig en had zoiets van "dit gaat mis..."
Nou... de eerste 3 keren had hij neigingen om recvht op het hek af te race... maar die man zei me precies wat ik moest doen! Super gewoon!
Na een half uur liep hij super, mooi aan de teugel netjes figuren lopen... gewoon super dat hij liep!
Toen maakte hij het hek open (dus dat Tos zo de weg op kon race... naar stal, daar stond zijn vriendinnetje nu!) en meneer heeft het een keer geprobeerd! Meteen omgekeerd, en luisteren dat hij deed!
En ook een keer openneer naar stal en no problem!
In rengalop over het maisveld... en gewoon naar mij luisteren!

Heb weer helemaal vertrouwen in mijn super Tossie!

Hij wil mij nu 1x per week prive les geven, en zijn nichtje rijdt met haar haf zz (met 26 winstpunten!!!) en hij eist dat ik dat ook ga proberen! Haha! Tuurlijk wil ik dat proberen! *LOL*

Heb weer al me vertrouwen terug in mijn held!

Dus voorlopig geen 2e pony... wel een kar en tuig!


Die man heeft er ook ff op gereden... nou die heeft hem 2 keer in rengalop het maisveld om laten lopen (vandeweek geploegd, dus loopt lekker zwaar! en dan een veld van 650 meter lang! en zo'n 500 meter breed!) Hij zat hem ook helemaal de hemel in te prijzen!
Ook hebben we er ff samen (zonder zadel) opgezeten,... vet lachen!

Ben weer zo blij...

Heb me vertrouwen terug en heb echt het idee...
Ik kan hem nu weer helemaal aan, en meneer heeft geen praatjes meer!
En dat met 1 uur les!
Super gewoon!

Ben weer helemaal happy! *NOG happy-er!*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:35

Jeeh cool meis! Dat het weer zo goed gaat!
Doe hem maar een knuffel van mij Knipoog

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaatastrof, KDS, LisaVH96, savieralover, Yavanna en 44 bezoekers