Nachtmerrie voor iedere fokker!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Nachtmerrie voor iedere fokker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-02 10:44

Een vrouwtje die ik ken van onze club die had haar merrie dus drachtig. Ze had hem al een maand of 2 op rust staan omdat ze zo zwaar werd en amper nog conditie had.
Een week voor de uitgerekende datum kwam de da voor controle.
Hij constateerde dat het veulen dood was...... Verdrietig
Het schijnt dat merries dat op de een of andere manier dan weten. En dan werken ze dus niet echt meer mee met de bevalling. Ze perste dus niet. Het veulen moesten ze er dus uittrekken...
Da's op zicht nog niet zo erg. Maar het halsje van het veulen was dus dubbelgeklapt. En zo kon ie er natuurlijk nooit uit.
Toen hebben ze het halsje door moeten ZAGEN !!!!
Ik werd er gewoon naar van toen ik het hoorde.
Tuurlijk, de nuchtere mens zou zeggen, ja, hij is toch al dood, Tuulijk dat is ook zo maar t lijkt me echt erg. BAH!

Ze hebben hiervoor gekozen omdat een keizersnee ook weer risico's bracht voor de merrie zelf....


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:54

Ahhhhhhh gaterdamme! Sorry, maar wat een vreselijk verhaal!
Je zou maar 11 maanden in spanning hebben gewacht, op je toekomstige veulentje, waar je zo veel plannen voor hebt, een mooi halstertje dat al klaar ligt, mooie naam.. En dan zoiets!!
Vreselijk!! Krijg er gewoon rillingen van..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 10:57

Verdrietig ow wat zielig, het idee alleen al dan zijn halsje werd doorgezaagd brrrrr..........

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 19:13

OOOOOOH!!! Het zal je maar gebeuren!!!! T is wel waar, het veulen is al dood, maartoch......AAAAARGH

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:00

Liever de hals doorzagen van een veulen dat toch al dood is dan dat je de merrie verliest. Wat dat is het enige andere alternatief...

Je suis Charlie.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 20:38

bah.. wat vreselijk, en natuurlijk ook een hele grote telleurstelling voor de eigenaar..
Ik heb eens een keer een kalfje gezien waarbij die nek doorgezaagd was, ik dnek dat ongeveer hetzelfde bij die koe is gebeurt als het verhaal wat jij vertelde.. Echt vreselijk ziet dat er uit.

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 22:32

Ach jakkes, wat een naar verhaal.
Dat lijkt me nu echt verschrikkelijk: eerst al een dood veulentje, en dan ook nog het dode veulentje op zo'n gruwelijke manier op de wereld moeten zetten.
De andere kant is natuurlijk dat de merrie er door gespaard is gebleven, dat had ook anders af kunnen lopen.
Maar het blijft een heel akelig verhaal hoor........

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 10:24

Citaat:
Liever de hals doorzagen van een veulen dat toch al dood is dan dat je de merrie verliest. Wat dat is het enige andere alternatief...


das wel waar, maar bij de gedachte eraan danneh.. brrr

"What we call human nature, is actually human habit.."

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 08:48

Cassidy schreef:
Liever de hals doorzagen van een veulen dat toch al dood is dan dat je de merrie verliest. Wat dat is het enige andere alternatief...


Ja, daar heb je zeker gelijk in.
Maar t blijft naar.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 09:34

He wat naar zeg!!! Vorig jaar op de vereniging was er ook een vrouwtje dat een merrie drachtig had en een tijdje voor de bevalling kwamen er twee vanaf, dood natuurlijk. dan baal je ook, want ze hadden vreselijk veel gedaan om haar drachtig te krijgen. Verdrietig

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 10:18

Echt een enorme teleurstelling na zo lang wachten op een nieuw leven.... komt het niet Huilen wens haar maar sterkte.

Het is inderdaad zo dat ze het bij koeien ook zo oplossen. Een beetje luguber maar het moet er toch uit en anders gaat de moeder er aan.
Het lijkt me ook geen pretje voor de dierenarts die haalt er ook liever een levend beestje uit.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

leonietju

Berichten: 14
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 17:27

Echt super zielig dat zoiets kan gebeuren, ik kreeg echt rillingen.
xx Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

I LOVE BONNIE(nee geen paard/pony maar mijn hondje!;))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, BleikjA, Celebi, Desi_2409, DotBot, Elegance_, Mark0919, Martje80, Mieke, SusanH, Ubermetrics en 36 bezoekers