Wel of niet trekken ??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wel of niet trekken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 08:16

Ik ben er al een tijdje aan het denken of ik remy's manen zal trekken of niet.

Hij heeft nou heel dunne manen, kijk maar op de foto, en ik ben bang dat het er niet uit zal zien bij hem. Zullen zijn manen dikker worden als ik ze zou trekken ??

Ik wil ze dan een handbreedte lang laten.

Help me!!

Afbeelding


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:29

Zonde joh! Ik zou het zo houden, mits je echt wedstrijden zou willen rijden Verward

Nee, ik hou wel van lange manen, al die "een-haps-crackers" met getrokken manen vindt dit veel natuurlijker. Nappie z'n manen zijn ook lang en 1 x in de zoveel tijd snij ik de dooie puntjes aan de onderkant eruit, valt het weer goed een heeft ie geen verkleurde punten meer aan de onderkant van z'n manen.

Wat voor paardje is het? vindt het een schatje om te zien, hij lijkt erg veel op een dravertje bij ons op stal.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:30

Oeps, sorry Bloos net in je profiel gelezen dat het een draver is Bloos Ben BlonT misschien ligt het daaraan Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:36

Als je ze wel korter, maar niet dunner wilt dan kun je ze beter knippen met een efileerschaar. Van trekken worden ze dunner, van knippen niet.
Een efileerschaar hebben ze wel bij een dierenwinkel, die knippen een beetje rafelig (je moet ook meerdere keren knippen in 1 plukje) waardoor het er niet zo bot, recht afgeknipt uitziet, maar net zo 'natuurlijk' als getrokken.

Nulla tenaci invia est via

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:39

Wat je kan doen is even de puntjes bijwerken net zoals bij mensen.

Tja je kan het ook gewoon doen en als het niet bevalt laat je het weer aangroeien.

ff oftopic:
Ene een tip: Doe je bovenste neusriem strakker dit ziet er niet uit. Je trekt nu met de sperriem de neusriem scheef. En er moet 1 vinger tussen het jeukbeen en de neusriem zitten. Ik ben misschien een zeikerd maar tuig moet alrijd netjes zitten Knipoog . Voorbeeld hieronder:

Afbeelding

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:55

VINNIKOOK (knap he, msn-taal of hoe noem je dat?)

Toos paardloos

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 11:16

[quote="Prisca"]Wat je kan doen is even de puntjes bijwerken net zoals bij mensen.


ff oftopic:
Ene een tip: Doe je bovenste neusriem strakker dit ziet er niet uit. Je trekt nu met de sperriem de neusriem scheef. En er moet 1 vinger tussen het jeukbeen en de neusriem zitten. Ik ben misschien een zeikerd maar tuig moet alrijd netjes zitten Knipoog . Voorbeeld hieronder:

I know; deze foto is van 3 jaar geleden, toen ik 'm pas 1 jaartje had. Inmiddels zit z'n neusriem een stuk hoger en we gaan morgen sowiezo een nieuw hoofdstel kopen!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:16

Margreet schreef:
Als je ze wel korter, maar niet dunner wilt dan kun je ze beter knippen met een efileerschaar. Van trekken worden ze dunner, van knippen niet.



Ehm......Margreet, een efileerschaar is een uitdunschaar, je maakt hiermee de manen nog dunner Knipoog

ze kan beter met zo'n mesje denk ik de puntjes afsnijden, dan wordt de rest van de manen niet uitgedund en kan dat mooi bij groeien. Een efileerschaar wordt vaak gebruikt bij paarden die gevlochten moeten worden (waarvan de manen dus op handbreedte zijn) als de manen te dik zijn. Jij wil dat de manen dikker worden toch? gewoon dus de puntjes bijwerken (Nappie z'n manen worden steeds dikker hierdoor en komen nu onder zij hals vandaan Haha! )

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:27

Als je tegen de manenkam aanknipt ja. Maar dat moet je dus nou net niet doen. Met een mesje kun je ze ook op die manier korter en/of dunner maken. Net wat je wilt.

Gewoon knippen alsof het een normale schaar is en op de lengte die je hebben wilt, alleen ziet het er veel mooier dan met een normale schaar omdat het wat rafelig is.

Ik knip Gipsy d'r manen al jaren met zo'n schaar, omdat die van trekken bijna kaal wordt Haha! ziet er uit alsof ze getrokken zijn, maar dunner worden ze er absoluut niet van omdat je geen haren uittrekt of kort maakt bij de inplant, ze begint nu eindelijk een beetje dikke manen te krijgen.

Nulla tenaci invia est via

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 11:53

ok, thanx voor de goeie reacties allemaal,

maar nu weet ik nog niet wat jullie ervan vinden ....

WEL OF NIET TREKKEN ???

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:58

Niet doen!!!!!

Bij die draver bij ons op stal hebben ze het wel gedaan en het staat niet leuk! Echt onwijs zonde! En trouwens, lange manen zijn in de zomer veel fijner, hebben ze minder last van de vliegen Knipoog

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:05

Lang laten kan best, maar zorg dan wel dat het er netjes uitziet.
Alles even lang, geen dode, verkleurde punten en geen vettige slierten.

Het kleine stukje dat ik op de foto zie is nogal ongelijk en dat vind ik niet mooi.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990, Mieke, Sheeltje2, wend2009 en 28 bezoekers