verslagje nieuwe zadels passen met Fugers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

verslagje nieuwe zadels passen met Fugers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 10:53

gisteravond kwam Fugers uit Soest langs om nieuwe zadels te gaan passen.
zoals jullie al wel eerder hebben kunnen lezen op bokt past mijn oude zadel niet meer, en moest ik een nieuwe. Graziano heeft echter een moeilijke rug, met een hele hoge schoft ed. we hadden er al een aantal tweedehandse dressuurzadels op gehad van een andere ruitersportzaak (kwamen niet aan huis met tweedehandse, dus steeds heen en weer rijden Gaaaap ) maar die pasten allemaal niet.

toen besloten we maar om Fugers te laten komen, omdat ik daar heel veel goede verhalen over heb gehoord. nou, geen woord teveel gezegt hoor! wat een aardige man! Lachen hij kijkt gewoon eerlijk of een zadel echt goed ligt, en probeert je niks aan te smeren Haha!

we hadden hem gevraagd om geschikte tweedehandse, en ook nog wat nieuwe mee te nemen. helaas bleek toen hij aankwam dat hij alleen nieuwe bij zich had, omdat hij niks had liggen wat geschikt kon zijn voor gras. wel jammer.. maar goed, wij dus passen.
hij had er twee opgehad, waarbij bij allebei de schoft niet vrij lag.

toen een KN erop.. lag perfect! ik ging er op, beetje gehobbelt, en hij liep best wel ruim en ontspannen. alleen in galop spannende hij wat, maar datt hoeft niet aan het zadel te liggen natuurlijk.

we hadden nog een keer bij de schoft gekeken, lag net goed, maar Fugers zei dat hij het zadel nog wel iets kon opvullen om het helemaal goed te laten liggen.

ik vroeg hoe duur het was.. (waar zit de 'slik' smilie?) uhm.. bijna 3000 gulden. gelukkig heb ik hele lieve ouders die ook nog wat bijleggen, want ik heb nou ook weer niet zoveel geld op mijn bankrekeningetje staan.. Bloos
het is eigelijk wel wat (beetje boel) meer dan we wilden uitgeven, maar dit zadel lag echt super..
en ik krijg natuurlijk ook nog wat terug voor mijn oude zadel, maar het blijft wel veel geld.

nou heeft Fugers het weer mee om nog ietsjes aan te passen, daarna stuurt hij het op, mag ik er nog 2 dagen gewoon mee rijden (!) en dan pas zeggen of ik het doe, anders neemt hij het gewoon weer mee! vind ik heel aardig, je mag bijna nergens een nieuw zadel op proef hebben.

nou, dus ik heb bijna een nieuw, goed passend zadel Lachen ik voel me heel raar..
van de ene kant kan ik bijna niet geloven dat ik echt een KN krijg die goed past en ben ik heel happy, maar ik zit ook nog wel een beetje in over de prijs.. ik heb het natuurlijk wel voor grassie over, maar het deel van mijn moeder (ouders zijn net gescheiden Verdrietig ) is ook behoorlijk wat nog, en dan voel ik me zo schuldig..
heeft ze net haar financiele zaakjes een beetje rond, kom ik aan met mijn onwijs dure zadel. Scheve mond ik betaal natuurlijk zo veel mogelijk zelf, maar verder dan de helft zal ik niet komen.

laten we er maar vanuit gaan dat een echte KN heeeeeel lang meegaat! Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 11:01

KN is een heel fijn zadel, daar zul je nog heel erg lang plezier van hebben! Op zo'n moeder moet je trouwens zuinig zijn, maar dat had je geloof ik zelf ook al door... Haha!

Geweldige service van Fugers, als ik dat zo hoor! Wie geeft er nu een aangepast zadel 2 dagen op proef mee??? Super hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 11:36

Dat is wel super van de Fugers zeg! Echt fijn dat je het mag proberen.
KN blijft heel lang goed, is echt wel goede kwaliteit dus daar kan je wel lang mee.
Geef je mams maar en dikke knuffel, ook namens Grazzie!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:00

jaja dat is fugers Haha!
Niks is te zwaar voor hun en ze doen nergens moeilijk over. Haha!
Wel gaaf dat je nu een goed zadel hebt, en beter een zadel dat iets duurder is en over 5 jaar nog goed ligt, dan een goedkoper zadel dat over een jaar weer knudde is!!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 13:14

ja, ik was ook heel verbaast en blij met Fugers superservice!
graziano moet nog wel ietsjes dikker worden (door omstandigheden ziet hij er nu niet zo goed uit, maar is aan het opknappen) , dus ik hoop niet dat dat weer de ligging van mijn zadel gaat beinvloeden, maar Meneer Fugers dacht van niet Lachen

ja, ik ben superblij met mijn lieve mama Lovers
als jullie nou even allemaal zeggen hoe lief ze is, laat ik het aan haar lezen Haha! vind ze vast wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:40

Je hebt inderdaad een ontzettend lieve moeder Haha!
Fijn dat je nu een passend zadel hebt gevonden, wat een superservice van Fugers.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:09

aaah wat een lieve moeder, bij ons in Joure bij 't Hoefijzer mag je het zadel een week uitproberen, ook top.

maargoed ik heb nisk met zadel merken, maar hij zal vast wel goed zijn Knipoog

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:11

Toppie!
Een vriendinnetje van mij had problemen met haar zadel vlak voordat ze op wedstrijd ging naar de Almelose Ruiterdagen. Mocht ze van Fugers een zadel meenemen daar naartoe terwijl haar eigen zadel gerepareerd werd! Grote klasse!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:11

Toch een KN... Lachen Dat Grassie er maar lang mee mag doen, je mag je moeder wel een stevige knuffel geven Haha!

Als je hem hebt, kom ik hem wel even bewonderen, kan ik direct zien hoe Graziano erbij staat (ik heb Jive al gezien).

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:13

Ahhhh wat een lieve mama heb jij zeg!!!!!! Knipoog

Nee hoor ik meen het echt!!!

En idd een super service!!!!!

Nou heel veel plezier met je nieuwe zadeltje dan he!!

Start je btw weer een keer bij ons?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:24

Hoi, hoi Haha!

Goed joh dat het allemaal op z'n pootjes terecht gekomen is!!!! We hebben dus niets teveel over Fugers gezegd Knipoog

Heel veel plezier met je nieuwe zadel en idd geef je mama maar een dikke kus Haha!

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:48

ha gelukkig heb je nu een goed passend zadel Haha!
nu kan je hopelijk in de les meerijden? Verward
nu moet je ook niet gaan zeuren als het zadel kraakt!!!! Schijnheilig

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 22:53

orri: ja hoor, wij komen wel een keertje langs orri''s stalletje Haha! met als het meezit een gloednieuwe KN Lachen

jive: tja, ik heb gewoon een hekel aan krakende zadels.. maar miss valt deze mee. (zal wel niet met nieuw leer.. maar goed Knipoog )

ik krijg hem hoop ik dus morgen, en dan rijden maar! kan ik eindelijk weer echt beginnen Pling
als ik hem neem dan, maar dat is zo goed als zeker Lachen