Subsidie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Subsidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:37

Ik heb net een brief ontvangen van het ministerie van landbouw, natuurbeheer en visserij waarin me verteld wordt dat mijn (gelderse) paarden onder de zeldzame landbouwhuisdieren vallen en ik daarom in aanmerking kom voor een subsidie van 120,25 euro per paard per jaar.

Ik heb maar vlug de aanvraagformulieren en uitgebreide brochure aangevraagd.
Ben benieuwd wat het gaat worden, toch grappig dat je zo nog wat terugziet van je belastinggeld Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:49

Is dat niet een geintje?
*LOL*
Zoals de treiterlijn maar dan via de post...

Anders moet ik maar eens kijken of ik Ozep ook niet gelders kan krijgen Haha!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

da's leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:00

Ik heb ook nog een "antiek" type gelders paard! Al 23 jaar zelfs! Een bijdrage van de staat zou heel welkom zijn!
Hoe vraag ik de subsidie aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:13

Nee Sjuimpje het is geen grap, mijn vader ontvangt al jaren subsidie voor z´n Veluwse Heideschapen via deze regeling.
Je moet wel aan verschillende voorwaarden voldoen.
Afbeelding

De afbeelding van de brief doet het dus niet zie ik, het adres waar je alles kunt aanvragen is:
Ministerie van landbouw, natuurbeheer en visserij,
Agentschap Laser
Vestiging Deventer
Verzetslaan 30
Postadres: postbus 363
7400 AJ DEventer
0570-667777

Een paar voorwaarden zijn: ingeschreven staan in een stamboek bij een erkende fokkerij organisatie (afd. Gelders paard van het KWPN)

Minimaal 1 GVE, maximaal 30 GVE (groot vee eenheid)

Nog niet eerder subsidie hebben ontvangen uit een eerdere openstelling van deze regeling.

En het geld alleen voor merrie´s en dekhengsten, dus niet voor ruinen.
Bij bovenstaand telefoonnummer is alles aan te vragen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:38

jep klopt het stond vorige week al in de krant.
Gelders en Groningerpaard valt onder zeldzame huisdierrassen (www.szh.nl) de dieren die onder zeldzame landbouwrassen vallen (koeien en paarden geloof ik)
krijgen dus idd subsidie ik krijg het voor beide paarden.. het is niet veel maar voor het geld heb ik hinke 3 maanden gratis staan en Lodewijk zijn het een boel gesponserde privelessen Haha! .
wel aardig van brinkworst dat hij dat voor mij betaald.
er zit wel 1 maar aan en dat is dat je voor 5 jaar tekend en in de 5 jaar mag je niet je paard verkopen. ach was ik niet echt van plan Lovers

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:32

Nimber ik denk niet dat je voor Lodewijk wat krijgt. Hij kan niet meer voor de fokkerij gebruikt worden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 20:47

maakt niet uit hoor Yootha geld voor alle groninger paarden anouk heeft ook zo'n brief gehad zij heeft maar 1 paard en das ook een ruin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 20:51

Ik dacht ook dat het alleen voor merrie´s en hengsten was, maar als het ook voor ruinen is krijg ik nog meer Haha!
Als ik alle papieren binnen heb zal ik het uitgebreid komen melden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:51

Wat is het nou een onzin dat je je paard 5 jaar moet houden?
Dan gaat het voor mij al over...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 00:33

Hee das niet verkeerd, ik geloof dat ik ook maar Gelderse paarden ga houden... grinnik, valt mijn tuigppaard x rijpaard niet toevallig onder Gelders??? Knipoog Grapje! Maar wel lekker meegenomen hoor!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 00:43

hahaha enne kwpn x gelderse dan??? leuk zo n belastingsdienstje!! wil ik ook wel............. hahaha mooi verdiend zo Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 01:03

Moet wel zuiver gelders zijn, dus geen hackney of volbloed erin.
Kijk voor bloedlijnen op www.gelderlanderhorse.nl
Hier is een heleboel te vinden over het gelders paard en percentage gelders bloed in paarden.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:49

Er staan wel regels voor, het veulen moet 6 maanden oud zijn en de subsidie wordt maar aan 1000 vrouwelijke dieren verstrekt. Bovendien ze moet en 75% Gronings bloed hebben. Het staat er allemaal een beetje krom, dus ik ben benieuwd wie allemaal subsidie kunnen krijgen, en of hengsten en ruinen mee kunnen doen. Voor Macilda en Biretta ga ik het in ieder geval aanvragen, die zitten ook qua percentages goed.(75 en 87.50%}Aanvragen zeg ik er dus bij, het is helemaal niet zeker dat we het krijgen en het wordt maar aan een bepaald aantal dieren verstrekt. Dus een kwestie van snel aanvragen.