Achterhoekse boktmeeting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Achterhoekse boktmeeting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 20:41

De dag begon met vroeg opstaan en een route langs de meerijders. Helaas leverde dat al gelijk een teleurstelling op, Pinky_girl kon niet mee en berichten daarover hadden mij niet meer bereikt. Jammer voor Kim, volgende keer beter. Vervolgens naar Venlo om Assie en Sypheron op te pikken. Daarna door naar Arnhem alwaar we Jurga oppikten. Via de alternatiee route naar Braamt, we hadden twee uur om vanuit Arnhem in Braamt te komen. Dat lukte wonderwel, mede door de goede kaartleestechnieken van Sypheron kwamen we ruim op tijd aan.
Aangekomen even in het zonnetje staan kletsen wat te doen, toen Buster en Hanna eraan kwamen. Even Buster bewondert, een echt Welsh-A heertje. Buster mocht op stal en we keken daarna hoe de dochter van Hanna, komt ook op Bokt, naam vergeten, met hun NRPS pony reed. Terwijl we stonden te kijken kwamen er weer meer Bokkers binnen, kennis maken met "nieuwe" mensen en begroeten van bekenden.
En toen was er koffie, of thee voor de liefhebbers en uitgebeid "buurten" over wat paardenvolk zoal bezig houdt. Het lijkt wel de NVVR, zowel qua gezelligheid als onderwerpen.
Na de koffie zijn we met Buster en de pony van Hanna naar de vijver tegenover de manege gegaan, alwaar ze mochten grazen. We hebben geprobeert Buster te verleiden tot een duik in het water, maar dat vond Buster niet zo verstandig en deponeerde bijna z'n baasje in de vijver.
Hanna's pony vondt het graas-idee niet zo geslaagt, haar vriendje was verderop en ze mocht er niet naartoe. Dat leverde veel boos gehinnik op en Hanna's dochter had er af en toe behoorlijk moeite mee op de pony in bedwang te houden. Helaas voor pony gingen de vriendje-bezoek-ideeën niet door en toen dat kwartje gevallen was ging ze "rustig" grazen.
Na lange discusies en uitgebreide verhandelingen in het zonnetje hebben we de paarden op stal gezet, groepsfoto's gemaakt en een datum geprikt voor de achterhoekrit, later dit jaar. I'll be there, met of zonder paard.

Kortom een beregezellige dag, bedankt Hanna en Buster voor de moeite, en tot de volgende keer.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:26

Ja 't was echt gezellig, leuk om al die bokters te leren kennen, de foto's staan alt ITP heb ik gezien, snelle service uit Venlo. De pony is overigens van Cathy (Lynn op Bokt), mijn dochter.

Tot 20 mei!!!!!!! Dan is de Achterhoek rit

Gratis af te halen mooie jonge katten

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:31

Ik vond het ook geweldig om iedereen daar te ontmoeten!
Wat ik vooral leuk vond, was dat mijn Petertje mee kon, en ik mijn lieve manneke aan iedereen kon showen: bijna twee meter, en door zijn meer dan 100 kilo is hij, van elke richting bekeken, 'breed' (lees: buikje Haha! ).
En Peter zelf was vooral nieuwsgierig, onwennig want hij kent nauwelijks bokkers, bokt zelf nauwelijks.
Sanderijn kende hij al wel en dat leidde tot de bekende taferelen.
Die twee kunnen elkaar héérlijk afkatten maar zijn ondertussen stapel op elkaar. Als Sanderijn al plagend schreeuwt: "Ik hou van je!!" door de hele kantine heen, dan kun je ervan opaan dat ze dit ook inderdaad doet.
Peter plaagt altijd lekker terug, kortom, de bokkers hadden een live-show ter plekke.... *LOL*

Verder kende Peter er nog maar weinig, dus ik heb hem naderhand gevraagd wat zijn indrukken waren.
Volgens hem was Esther een echte lieverd. En dat klopt hoor!
Ze kan altijd reuze goed luisteren, en is echt een gezelligheidsmiep haha.
En Peter zei ook dat Busters baasje een spontane meid was. Gewoon open en hartelijk, en zo kwam ze ook op mij over.
Zo zei hij nog wat van die dingen over verschillende mensen, hij heeft echt genoten die middag ondanks dat hij van paarden en van Bokt weinig weet.

Wat mijzelf betreft?
Ik heb een heerlijke dag gehad.
De laatste tijd baalde ik een beetje, de laatste loodjes wegen het zwaarst en zo ook tijdens de chemo.
Maar dit maakte alles weer goed, thanks guys!
Bedankt Hanna en Buster voor het organiseren!

Ik was blij enkele bekenden weer te zien. Peter en ik hadden de videocamera mee genomen, en konden op het schermpje een filmpje van Cerise laten zien, en verder nog foto's van Cerise, dus dat was lachen, Dorine zien stuntelen met dat mormeltje... }>

Verder nog iets...
Ikke thanks.
Als je niet weet waarvoor, pb maar.

En Sanderijn... tot zondag, ik bel nog van tevoren over tijd etc.!
Trouwens, ik dacht nog ff te kunnen gaan slapen toen ik thuis kwam.
NOT.
Ik kon alleen maar aan de bokkers denken!
Zouden jullie dan toch indruk gemaakt hebben? Clown
Toen ik eenmaal in slaap viel kon ik later nauwelijks meer mijn ogen open krijgen. Maar Peter had beloofd dat we uit eten gingen en ja...
Toen was ik er snel weer uit!

Als alles goed gaat rij ik in mei mee met de Boktrit!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:47

Hoi ik ben er ook weer, ga zo een poging doen om mijn foto's hier neer te zetten.
Ik was vanmorgen eerst even naar Omega geweest, Caro (Kadans) was daar ook, haar meegenomen. Snel naar het station geraced want daar zou Patricia aankomen. Nou ja voor niets geraced, de trein had een half uur vertraging. Gelukkig kwam ze toch nog, ondertussen belde Sanderijn nog of ik haar nog kwam ophalen, haar gerustgesteld en weer in de auto gesprongen. Via Doetinchem naar Braamt gereden, eerst even zoeken waar iedereen was en ons toen ook voorgesteld. Lekker de hele middag gekletst enzo.
Na de meeting zijn we nog met een aantal met Sanderijn meegeweest om Tinkie te bewonderen. We hebben ook hun menkunsten nog bekeken, en wat een lieve brave pony is Tinkie toch.
Daarna Sanderijn thuis afgezet en nog even naar onze stal geweest, Caro daar achtergelaten want ze had haar fiets daar staan. Toen Patricia en Jurga naar het station gebracht en kon ik naar huis na een fijne dag.
Zo dit was mijn verslagje, ik hoop dat het vervolg de achterhoekse boktrit net zo gezellig wordt!

Sprakeloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 03:00

Jaah, het was echt hartstikke gezellig! Ik had me sommige mensen heel anders voorgesteld, echt heel leuk om ze nu eens te ontmoeten. En de touristiche route door de achterhoek was de moeite waard hoor Ikke! Haha! Ik heb het echt naar mijn zin gehad vandaag, lekker gekletst met de bokkers, Tinkie Kwijl gezien en de paarden van Kadans en Esther ook nog. Lachen Lieefffff.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:41

Patricia had ik ook heel anders verwacht, en Ikke en Jurga ook!
Maar jullie zijn allemaal goedgekeurd... *LOL*

Wie ook goedgekeurd werd, was mijn schoonmoeder.
Bij thuiskomst bleek dat zij bij ons was geweest tijdens dat we weg waren.
Bijna het hele huis door haar schoon gemaakt.... Lovers

Ze heeft de slaapkamer gezogen, wat er de laatste tijd niet meer van kwam, en zelfs de wc gedaan.
Beneden gezogen en de trap.
De afwas nog gedroogd en het fornuis een extra beurt...
Onze afgestofte piano ziet weer zwart... Bloos

Na een super-boktmeeting, dus ook een superthuiskomst...
Ik ben zo blij! Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 14:49

haha hier mijn verslagje!
na een half uur in de kou buiten te staan kwam daar eindelijk esther Knipoog en gelijk even gekletst met patricia en caro die ook mee waren.
op de manege gekomen een aantal nieuwe bokkers ontmoet en oude bekenden!dat was weer reuze gezellig vond ik!lekker ouwehoeren met peet Knipoog en serieuze gesprekken met gery(ikke)
ja ik vond het leuk weer eens met iedereen te kletsen,mijn lieve dorientje weer te zien en eindelijk super-jurga!!!buster was een echt zwart beertje door zijn wintervacht,wat een scheetje is het toch!en de pony van hanna vond ik erg mooi!mooie bouw had ze wel vond ik,mooi compact en rond.
na een tijdje gingen esther,patricia,caro,jurga en het collegaatje van esther nog mee naar mijn grote trots:tinkerbell
ik moest haar nog rijden(mennen)en ik heb een beetje gedressuurd in de binenbak.
ik was best zenuwachtig want iedereen zat te kijken(argggg)
maar tink liep erg braaf.
esthe heeft nog foto's gemaakt van mij en tinkie en ik was daar heel blij mee,want ik heb zo weinig men-foto's van ons samen.
al met al een super gezellige meeting en ik vond het leuk om mijn mooie tinkie te laten zien aan de dames.
(tjsa ik ben gewoon reuze trots op haar*zucht*)
dorine zie ik zondag weer*joepieeeeeeeeeeee*
tot gauw allemaal!

soms is het beter om te zwijgen

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 15:48

Sorry twee keer hetzelfde geplaatst
Laatst bijgewerkt door Patricia op 18-02-02 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:26

Nou hier dan ook nog even mijn verslagje.
Eerst heb ik Esther, Caro en Sanderijn een half uur laten wachten omdat die trein van mij alweer vertraging had, maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna in de auto even gezellig gekletst en voordat ik het wist waren we al bij manege stroombroek aangeland. Daar eerst maar eens rondgekeken en toen anderen gezocht. Daarna in de kantine thee gedronken en foto's en film gekeken. Dorine had een leuk filmpje van Cerise die Peter 's morgens had gemaakt. Wat een leuk paardje is Cerise!
Enne, Buster was inderdaad net een bolletje wol met zijn wintervacht. *LOL*
Daarna Tinkerbell een bezoekje gebracht. Wat een superleuke pony zeg! Echt, en ik houd nog wel niet zo van zweetvosjes, maar tinkerbell, daar maak ik een uitzondering voor. Wat een lieverd zeg!
Ook zijn we nog even naar de paarden van Caro en Esther geweest.
Toen was het jammergenoeg al weer tijd om op de trein naar huis te stappen en heeft Esther me op het station afgezet.
Alles bij elkaar vond ik het heel gezellig.
En inderdaad had ik me sommige mensen ook heel anders voorgesteld.
Tot de volgende Achterhoek meeting!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 20:38

ik geloof dat ik niet meer echt een verslag gaan schrijven alles is al geschreven. ik vond het mega gezellie en meteen afspraak gemaakt voor een bokt rit. Cool Cool


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Dartel, Gaabje, ikkedus, Iris94, janneke_S, Kloesje, Lugea, Poekkie, redbutton, Spaansepony, Switch2016, Vagabondo en 95 bezoekers