Wat een dag... :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9474
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Wat een dag... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 22:24

Ik zit nog steeds heel stout en stiekem op i-net en moet toch echt ff m'n verhaaltje kwijt.

Was me vandaag het dagje wel hoor Scheve mond Ik had een echte baaldag, zo'n dag waarop je beter niet had kunnen opstaan en in je bed had moeten blijven liggen.

Kwam ik op de boerderij aan, hadden ze net mijn kleine ezeltje anita ingeladen op de trailer, om naar de hengst te worden gebracht. En ik mocht niet eens mee om te gaan kijken welke hengst. Nee dat deed die doos van een nina, terwijl die normaal helemaal niks te maken heeft met anita en ik al weken van tevoren beloofd had gekregen dat ik mee mocht Boos! . Vond ik echt niet leuk!
Ik was eigenlijk woest, maarja dat kon ik maar beter niet laten merken, dus ik heb me heerlijk ingehouden Boos!
Iig blijft anita nou 1 maand weg! En zolang kan ik haar helemaal niet missen Huilen . En toen kwam henri terug, dus vroeg ik welke/wat voor hengst het was, blijkt dat het óf een zwarte, óf een schimmelhengst is. Nou vind ik schimmelezelhengsten ontzettend lelijk, dus dat vind ik al minder, hoewel dat natuurlijk wel een kwestie van smaak is. Ik hoop dus dat die handelaar die schimmelhengst niet kan regelen en dat het die zwarte wordt *hoop*
En wat ook ontzettend irritant is... Zo'n troel die ik ECHT NIET kan uitstaan, die heeft daar haar verzorgpaard staan en die komt iedere woensdag op de boerderij, dus dan zal ik woensdag wel alle verhalen over Anita te horen krijgen, hoe koppig ze nu wel niet is en hoe lief en wat zij al allemaal met anita kan... Frusty Verdrietig
Zucht.. nog maar 3 weken en 6 dagen en dan zie ik anita hopelijk weer *droom*

IK moest toch iets te doen hebben, dus ging ik de konijnenhokken schoonmaken, we hebben een wild konijn, zo eentje die in het wild is gevonden en met de fles is grootgebracht en dat beestje is inmiddels al een jaar of 7. Hij heeft al 2 jaar een aantal gezwellen op zijn lichaam en die verdwijnen steeds en komen weer terug. De dierenarts kan er niks aan doen (want ze zitten gewoon los op de huid en kunnen geen kwaad en als ie onder narcose wordt gebracht gaat joost (zo heet ZE Knipoog ) waarschijnlijk dood).
Ik pakte Joost uit het hok en schrok me een ongeluk. Van een van de gezwellen was al het haar afgevallen en je kon zeg maar zo 'in' het konijn kijken *bibber* Je zag de bloedvaten lopen en het leek net zo'n luchtbel die op het konijn zat. Dus morgen komt de dierenarts en ik vrees dat dit het einde is van Joost Huilen

Ik wilde toch IETS leuks gaan doen, dus ging ik met Theike (het veulen) wandelen. Het was een uur of 5 ofzo. En ik ging even naar de buitenwei, een wei die een stukje achteraf ligt, niet meer op het terrein je moet ongeveer 5 minuutjes wandelen, met gaas eromheen (zo'n gaas met vierkante gaten, van ongeveer 15 bij 15 cm) en aan de bovenkant, halverwege en beneden prikkeldraad. Die wei is ongeveer 25 bij 15 meter schat ik. En de poort gaat vast met een touw, dat je dus vast moet knopen. Dit ff ter informatie zodat je de rest beter snapt.

Op de weg ernaar toe was Theike best wel braaf, behalve dat ie hapte. Daar was ik behoorlijk kwaad over, vooral omdat het al zo'n baaldag was en toen hij ook nog raak hapte en keihard aan mijn mouw trok met een stukje vel ertussen, had ie een knal te pakken van hier tot tokio. Daarna was ie wel weer braaf. Toen we in de buitenwei aankwamen werd Theike echt behoorlijk gek, ging als een gek door de wei galopperen. Dan liet ie zich vallen, ff rollen en weer gek doen. Toen kwam er plots een vrachtwagen langs, waar Theike het al niet echt op heeft en dat rotding begon ineens totaal onverwacht te toeteren. En siste gelijk. Theike schrok zich echt helemaal dood en ik zag in slomotion wat er toen gebeurde. Hij crosste op het hek af, sprong eroverheen, althans dat probeerde ie, en bleef met zijn achterbenen achter. Ik zag hem op het hek ploffen, dat gelukkig inzakte en met zijn benen in dat gaaf komen.
Ik stond 2 tellen echt aan de grond genageld, wist niet wat ik moest doen, daar stond ik dan, alleen in de buitenwei, had geen tijd om iemand te halen en met een veulen dat in paniek in dat hek begon te trappen, omdat ie vastzat!
Op de een of andere manier bleef ik toch rustig (weet nog steeds niet hoe ik dat deed) en liep erheen. Ondertussen hooo roepend (volgens mij trilde mijn stem echt verschrikkelijk). Gelukkig werd Theike ook rustiger en bleef stil staan. Met ontzettend veel moeite kon ik zijn rechterbeen bevrijden, daar had hij gelukkig niets aan (ik was echt doodsbang dat het prikkeldraad helemaal om zijn been heen zat, maar dat was gelukkig niet zo). Maar toen dat been vrij was begon ie weer te trappen en dat andere been zat wel in het prikkeldraad!
Na wat wel 1 uur leek te duren stond ie weer stil en kon ik zijn andere been ook vrij maken. Het zag er niet echt erg uit, maar toen ik met mijn hand over zijn been ging, zaten mijn vingers onder het bloed. Ik kreeg het touw van de poort ook niet meer los, want dat was ontzettend strak aangetrokken, door het gehang aan dat hek.
Dus Theike aan het halster gepakt en zo snel mogelijk naar de boerderij gelopen. Maar er was niemand buiten en ik zat nog al in de stress. Dus ik heb Theike gewoon mee de zaal ingenomen (dat had ie gelukkig al vaker gedaan dus dat ging niet zo moeilijk) Terwijl ik tegen henri riep: Theike bloed, die heeft in het prikkeldraad gehangen.
Henri schrok ook nog al en kwam kijken, ik moest de wond gaan afspoelen met water en daarna zou ie nog een keer kijken, of het echt zo ernstig was.
Ik voelde me ontzettend schuldig, want als ik Theike niet had meegenomen naar de buitenwei was dit niet gebeurt. En ik zag Theike al voor de rest van zijn leven kreupel zijn en bij de slager belanden.

Maar na het afspuiten keken we nog een keer naar het been en we zagen helemaal niets meer, geen wondje, geen bloed. Echt raar! En hij liep ook gewoon rad

We hebben hem maar even op stal gezet, maar na een uur was er nog steeds niets te zien, dus hij staat nu weer gewoon in de wei...
Pas toen ik hem op stal zette, begon ik te huilen, was eigenlijk heel raar.

Iig, heeft Theike ontzettend veel geluk gehad en ik zet hem dus nooit meer in die wei.

Was me het dagje wel weer, ik hoop dat het morgen wat beter is!
(He jurga, ik begin wel op jou te lijken qua verhalen geloof ik... Lachen )

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 00:03

Yipee, ik heb toch nog een beetje invloed op mensen!!! Haha! kan me voorstellen dat je liever meteen je bed ingedoken was na dit alles, bah wat een dag meis!!! Gelukkig heeft Theike er niets aan overgehouden!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, AmyJamess, Icelandshet, journee, Lanoca, NorwayFjord, Rijsa, turtlelito, Vagabondo en 26 bezoekers