HOE MAKEN JULLIE SLOBBER??????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

HOE MAKEN JULLIE SLOBBER??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-02 21:35

Ik doe altijd bix,appel,brood,peen.hoe maken jullie slobber.Kijken of hij jullie slobber ook lekker vindt!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 21:38

Ik koop gewoon een kant en klare zak.
Nu heb ik restjes van ander voer bij de restjes slobber gedaan.(biks, muesli, maiskorrels) en dat meng ik met warm of koud water.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:09

Veel water (anders is het geen slobber he Cool ), zemelen, gekookt lijnzaad, knoflook, appelazijn en mais. Dat is de basis en dan al naar gelang van wat er voorhanden is nog (rogge)brood, appel, wortel of muesli erdoor.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 22:31

Voor Karin maak ik bijna elke dag slobber, omdat ze niet zo goed meer kan kauwen. Dit doe ik dan met biks, zemelen, gekookte lijnzaad (niet elke keer), fenegriekpoeder, appel en wortels. Ook heb ik kant en klare slobber met kruiden van Subli, die ik als basis gebruik (niet elke dag, dat wordt te duur).

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 23:10

Biks, muesli, appeltje in stukjes, slaolie scheutje en dat is het.
Altijd 1 groot feest, dr hele hoofd zit dan onder.
Als ik Tjo slobber geef is het echt: geven en snel de stal uitrennen anders zit ik ook onder Haha! .
Viv

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 10:40

wodan krijgt elke avond slobber als ik hem bix en musli geef vind hij z'n hooi lekkerder Haha! .maar goed. hij krijgt altijd bix, musli, soms wat brood ,wortels en wat vitamine poeder er doorheen.Ik had dat vitamine spul eigenlijk gekocht,omdat hij buiten zou blijven v/d winter en nu is het over 1 maand over datum dus het moet op(geef geen overdosis hoor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-02 12:04

Ik gebruik de kant en klare slobber van Subli. Heet water erbij en naar keuze gekookte lijnzaad of fruit. En verder volg ik dezelfde tactiek als Viv: in de bak doen en rennen anders zit je helemaal onder de derrie! *LOL* Tja, die fjorden ook he..... Lovers

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 21:53

Nappie krijgt altijd na het werken slobber.
1/2 schep zemelen, 1/2 schep meusli, 3 appels en een paar wortels er door heen. Verder doe ik er ook een schepje fenegriek, lijnzaadolie en twee schepjes pavo vitaminen doorheen Vork

En lekker dat ie het vindt Haha!

Oja, ik begin van de week weer met verse knoflook teentjes, moet nog even een streng knoflook halen, vindt ik beter dan knoflookpoeder of snippers. En Nappie merkt het niet eens als ik het erdoor heen doe, hij eet het zelfs rauw Tong uitsteken meestal wacht ik dan wel even met het vragen van een "kusje" Knipoog

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-02 22:34

ja dat lijkt mij ook handig om te wachten met een ´kusje´ *LOL* maar zo hoor je nog eens hoe andere mensen slobber maken Bedankt voor jullie antwoordjes.Ik vind het wel leuk om steeds verschillende slobbertjes te maken Bedankt!!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-02 23:21

Mijne krijgen op het moment helemaal geen slobber, maar als ze het krijgen ziet het er zo uit:
Een handje müsli, met heet water erover, scheutje lijnzaad olie óf een schepje lijnzaad, wortels, appel, banaan, sinasappel/mandarijn en afhankelijk van het seizoen krijgen ze 10 dagen een "kruidenkuur", (zomers voor het verharen, ´s winters tegen verkoudheden & Co.).
Sommige paarden zijn dol op bananen en/of sinasappels/mandarijnen, andere vinden het niet te pruimen *LOL* ! (mijn lusten alles Knipoog !)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:40

zak tarwe zemelen gekocht, wat in emmer doen, mengen met water, in voerbak met bix gooien, restjes van emmer aan geit geven

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 12:41

Gewoon kant en klaren uit de zak van Pavo, lekker makkelijk, hoef je zelf ook niet te experimenteren met verschillende voersoorten. Hij krijgt er nog een handje lijnzaad en een scheutje zonnebloemolie bij, en lekker veel water erbij.