Verhelderende video

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Verhelderende video

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 17:55

Eigenlijk maken wij nooit video-opnamen omdat wij er geen hadden, maar ik moet zeggen dat het toch wel heel verhelderend werkt.

De laatste les van Herman Wientjes van het Rabotrainingsplan bij onze vereniging was op video gezet.
En nu snap ik eindelijk waarom ik steeds winstpunten krijg Haha! . (ahum, het stinkt hier nogal).
Het voelde die laatste les nl. allemaal heel stug aan, net zoals hij vaak op wedstrijd ook aanvoelt omdat ik te gespannen ben.
Daar zie je dus absoluut niets van. Het ziet er allemaal heel netjes en goed uit, wow, wat kunnen Fitz en ik juryleden foppen!

Laten jullie jezelf wel eens op video zetten en hoe is jullie ervaring dan?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Noukie
Berichten: 10922
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:41

ik heb een aantal parcourtjes op video staan, een klein stukje cross en een dressuurles van Edwin Hoogenraat (ok, dit laatste klinkt maybe wat vreemd, maar ik kwam bij hem voor springles, alleen dat liep eigenlijk allemaal zo goed, dat ik weer aan mn dressuur wilde werken, daar had ik veel meer problemen en aangezien het supergoed klikte met Edwin was k bij hem verder gegaan)
ik vind het altijd wel leuk om even dingen terug te zien, idd te zien wat het verschil is tussen het plaatje en je gevoel. Zeker met springen voelt het voor mij vaak heel moeilijk allemaal omdat die beestjes nogal stressy zijn int parcours en dan ziet het er supersimpel uit enzo
En t was gaaf om de 1ste piaffe achtige pasjes van mn pony te zien Lachen

k kan me dus goed voorstellen wat je bedoelt!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 18:59

bijna elke wedstrijd staat mijn vader met de camera in de aanslag. En oh wat helpt dat goed om die kleine foutjes eruit te halen.
Het is ook goed om in de training eens je camera erbij te pakken, Lachen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

June_oud
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 00:23

Ik heb net vanavond met een vriendin afgesproken dat zij mij een keer gaat filmen tijdens een wedstrijd/training. Ik heb namelijk zelf geen idee hoe het er uit ziet. Als ik dit lijkt met dat inderdaad wel een goed plan! Ben zeer benieuwd.......

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 04:12

Eens in de zoveel tijd filmt mijn vader of moeder me. Maar ik ben echt afhankelijk van de video`s aangezien ik dus geen les heb en ook geen "eyes on the ground". Ik heb al heel wat probleempjes via de video opgelost. Echt je staat er van versteld hoe handig een video kan zijn!
Zo had ik laatst dat Perry een beetje zwaar op m`n hand werd en begon te zwabberen van achteren. Dus video erbij gehaald. Wat bleek, ik dreef hem net even te veel over z`n tempo heen waardoor ie het achter niet meer kon bijbenen. Ik heb toen een beetje gas terug genomen en hem actiever gemaakt dmv 100000 overgangen stap-draf, draf-galop en stap-galop (had ik uit een boek gehaald) en voila problem fixed! Is denk ik trouwens in het algemeen voor veel ruiters een goed oefening, heel veel draf-galop overgangen. Als je de overgangen goed voor elkaar krijgt dan gaat je paard pas echt sjouwen in draf en galop Kwijl

Perry is nu echt lekker aan het sjouwen en dat is mede dankzij de video. Tja ik ben een beetje een apart geval. Ik "train" mezelf dmv. het bekijken van dressuur video banden, video`s van m`n eigen rijden en het lezen van goede boeken (zoals dressuur met Kyra en Ruiters en Rechters). He, je moet toch wat als je in cowboyland woont Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 08:13

Mijn man heeft me verleden maand een video camera kadoo gedaan [leuke kadootjes hoor Haha! ]. Hij heeft de les voor me op video gezet en daar heb ik veel aan gehad vooral omdat het commentaar van mijn instructrice er meteen bij op staat. Het gaat vaak om zulke kleine details dat ze nog wel eens ontgaan tijdens het rijden. Op de video kun je dan mooi zien wat er allemaal gebeurt

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 08:48

Toen ik nog actief in de wedstrijdsport participeerde werd ik altijd gefilmd. Niet om leuk mijn eigen beelden vast te leggen, maar om achteraf te bekijken samen met mijn instructeurs om fouten er uit te halen en gewoon te perfectioneren. Ik reed toen voor Duitsland en het hele team moest eraan geloven. Films werden herhaald, uitgemolken en ik was het aan het einde van de dag spuugzat. Toch is het wel leuk om nog eens terug te kijken naar die oude videobeelden, nog even kwijlen hoe netjes ik toen reed. Wel sneu om te zien hoe het na 2 jaar lantefanteren er nog uitziet. Maar goed dat is voor mij nu bijzaak.
Maar wees maar trots op jezelf dat jij en Fitz zo'n mooie combi zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 09:19

Ik ruik hier nog niks hoor Knipoog

Fijn dat het er goed uit ziet. dat kan je echt even een opkikker geven!

Echt super dat Fitzje nu weer helemaal gezond is. Veel succes nog verder met hem!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 09:26

Mijn ervaring is dat alles er minder 'erg' uitziet. Dingen die heel slecht voelen vallen reuze mee maar ook dingen die juist extra goed aanvoelen vlakken wat af op de video.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:05

Ik heb me nog nooit laten filmen tijdens een proef, omdat ik daar dan weer iemand voor moet vragen. Wij hebben zelf geen camera, dus dan doe je dat niet zo snel. Maar ik geloof wel dat het heel nuttig is, omdat je er veel van leert.

Met wintersport filmen we wel altijd en dan zie je heel goed wat je fout deed op het moment dat je compleet crasht! Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:06

Ik heb nu al 4 jaar geen wedstrijden gereden. Toen ik nog wedstrijden reed zijn bijna alle wedstrijden op video vastgelegd. Je heb er heel veel aan. Privewlessen zijn ook vaak opgenomen. Helaas is de video Huilen overleden en we hebben nog geen andere gekocht. Met onze digi camera kan je 8 sec. filmen, das wel weinig maar toch iets Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:23

Sinds kort hebben wij ook een videocamera... Party!!
Aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant... soms...

Als je in de blubber staat te longeren en de lijn een beetje in de knup zit en je bijna duizelig bent van al die rondjes en je probeert je paard de andere kant op te krijgen de zweep valt bijna uit je hand en blijft net als je voeten aan de modder plakken... ZUCHT.

En dit alles terug zien met de stem van Peter erbij:
"En hier dan een cursus moeilijk doen in drie lessen!" *LOL* *LOL* *LOL*

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 12:28

ideaal vind ik het.
wat jura al zegt dingen die super voelen blijken niet zo geweldig te zijn en dingen die bagger volen blijken niet al te erg te zijn.
Ik kijk vaak de video met de protocollen naast me vaak heb ik er wel wat aan maar soms dan vraag je je echt af of de jury blind is zoals mijn 3 laatst voor het achterwaarts, commentaar was 3 passen ipv 4 en jawel op de video is duidelijk te zien dat het 4 passen zijn grrrrrrrrr.

Ik geef de videobanden ook nog wel eens mee aan mijn instructeur

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 13:23

Dit herken ik zeer zeker, hahahaha!!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 15:09

Tegenwoordig kom ik nooit meer op de video.. , maar voorheen wel. Na iedere training werden er opnamen gemaakt. Wel heb ik afgelopen week opnamen gemaakt voor Nico zodat die zichzelf eens kon zien. Dat was zeer verhelderend voor hem.

Maar eh.. even off-topic.. Herman Wientjes.. daar krijgt Herna ook wel eens les van. En hij geeft les op de stal van de Haan in Jubbega. Lachen
Wat is die wereld toch klein Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, IngeK, Spaansepony, TurboDi en 31 bezoekers