dierenbescherming en politie deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:23

Hallo allemaal

Dit is een vervolg op het andree topic.
Sammiej en ik zijn vandaag naar de shetlanders toegegaan. De politie is er inderdaad geweest ( gelukkig ) en de mensen hebben een boete gekregen. ook was er een hoef smid geweest en kwamen we wormenkuurtjes tegen. Er was een vooraad hooi aanwezig! ( dus hij zal wel problemen hebben gehad )
Maar helaas was er vanochtend toch nog een dood veulen gevonden. Hij begraaft hem in zijn achtertuin net als ie bij de andere overleden pony's heeft gedaan
Toch ondacks de politie is geweest hebben we toch nog wat foto's kunnen maken die ik hier nu ga neerzetten

Foto

Foto
Deze pony was toen ie bij deze mensen kwam te staan een goeie rijpony met een mooie stevige bouw

Foto
Die heupjes

Foto
Dit is Valencia. Een jonge pony die de wei nog niet zo vaak heeft gezien waardoor haar benen helemaal scheef zijn gaan staan van in en klein hokje staan

Foto
Sammiej worstelt hier om een hoog drachtige merrie de stal uit te halen ( wat bijna niet lukte ) voor een fris neusje. Overigens is deze pony verplaatst naar een andere stal en staat niet meer in zo'n klein standje

Foto
Hoefsmid? wat is dat?

Foto

Foto

Foto

Foto
Deze merrie is vanochtend bevallen van een dood veulentje

Foto

Foto
Deze rare bloed vlek kwamen we ook nog tegen

Foto
Dit neusje zit stamp vol met snot en als ze dringt komt het water er via haar neus weer uit

Foto
Zo zagen de stallen eruit voor wij kwamen

Foto
En zo toen we klaar waren Knipoog

Foto
Ook hadden we ze even in de wei gezet

Foto


Foto


Nadat de politie er geweest is, is er dus al wel een hoop verandert en wij hebben ze vandaag lekker buiten gezet en de stalletjes schoon gemaakt. Ik hoop dat ze nu een beter leven krijgen!

Edit Belker; Alle foto's in URL veranderd.
Op VvdD zijn maximaal 5 foto's toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Elles op 16-04-05 18:51, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Enorme lange, pagina-uitrekkende foto-links verkleind


_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:26

dit is al een goede verbetering met die stallen en dat ze in de wei hebben gestaan, wel jammer van het doode veulentje maarjah... goed gedaan!!

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje

Eliana

Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:27

Zo oeps die hoeven zien er idd niet goed uit!
Gelukkig dat ze een boete hebben gekregen!

Shetland bokker #7

Helderder

Berichten: 10116
Geregistreerd: 13-06-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:28

Wat fijn dat de politie is geweest! Lachen
Maar waarom de DB niet..?
Ik hoop idd dat ze nu een beter leven krijgen, maar hoe houden ze dat in de gaten?

amarinsjuh
Berichten: 642
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:30

oooh wat erg van dat doode veulentje! Mooi dat de politie is geweest en der wat aan gedaan heeft misschien wordt die man ook nog is paardvriendelijk!goed dat er mensen zoals jullie zijnn die der wat aan doen Lachen de stallen zien der een stuk beter uit!en beter dat ze lekker in het weiland zijn geweest

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:35

we hadden die dieren bescherming dus woensdag gebelt nadat we er waren geweest. Het hele verhaal verteld en ze vonden dat hun niet snel genoeg ter plaatse konden zijn vanwege hoog drachtige merrie in zo'n kleine stal etc.
Dus die verwees ons door naar de politie. Vandaar de politie en niet de dierenbescherming

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:44

Het ziet er idd al een stuk beter uit! Maar een vraagje...Blijven jullie nou ook voor de pony's zorgen of niet?

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:46

ja dat doen we zeker!
Eerst deed Sammiej het alleen maar ik ga nu zeker vaker mee om haar te helpen

Myrdal

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-03-05

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:50

Nou, fantastisch dat er resultaat is. Die pony's zien er buiten ook een stuk gelukkiger uit. Toch fijn dat ze julie hebben om voor hun te zorgen!

Elanor

Berichten: 6767
Geregistreerd: 25-08-04

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:55

Goed dat jullie hebben ingegrepen!
Zielig van dat veulentje, en die hoeven en stallen zagen er echt niet uit Verdrietig
Goed dat jullie ze blijven verzorgen, kun je ook mooi een oogje in het ziel houden!

Lola. <3

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:01

ik vind egt dat jullie het besten hebben gedaan ...... je kan wel janken bij het zien van die ponytjes ... (en dan te bedenken dat er nog ergeren gevallen zijn ) gelukig hebben deze pony`s geluk gehad met jullie .... en hopen dat ze er snel beter van worden. en de eigenaren het beter gaan onder houden !
goed gedaan meiden !

Iceland

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:05

Ik hoop dat de mensen die denken dat een dieren bescherming of een politie er niks aan doen even gaan nadenken! Ok ze zullen niet altijd wat doen! Maar in dit geval is er dus zeker wel wat gebeurt! Ik hoop ook dat dus meer mensen zullen ingrijpen als ze zoiets zien/meemaken. En niet nalatig worden omdat ze denken dat er niets gebeurt.
Niet geschoten is altijd mis, en dit schot was in iedergeval dik raak!

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:16

Cinnepin schreef:
Ik hoop dat de mensen die denken dat een dieren bescherming of een politie er niks aan doen even gaan nadenken! Ok ze zullen niet altijd wat doen! Maar in dit geval is er dus zeker wel wat gebeurt! Ik hoop ook dat dus meer mensen zullen ingrijpen als ze zoiets zien/meemaken. En niet nalatig worden omdat ze denken dat er niets gebeurt.
Niet geschoten is altijd mis, en dit schot was in iedergeval dik raak!


idd

je zal achter af maar horen dat ze allemaal dood zijn gegaan omdat jij niet gebeld had of ze niet geholpen had ....
dan ben je ook niet blij ... (schultgevoelens...enzz ...)

Iceland

paars

Berichten: 5485
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:20

Cinnepin schreef:
Niet geschoten is altijd mis, en dit schot was in iedergeval dik raak!

Zo is dat! hartstikke goed gedaan meiden!!

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:25

Die arme paardjes... Gelukkig komt er nu verbetering in!
Niet met dank aan al die mensen in het vorige topic die denken dat er toch niks gebeurt en daar niet voor zouden bellen, want zo zie je maar weer!
Goed gedaan meiden! Knipoog

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:55

Bedankt allemaal voor jullie positive reacties! zelf zijn we ook ontzettend blij dat er in is gegrepen!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:19

Sammiej schreef:
Wonden op de hals. Geen vacht meer van het schuren.

Waar zijn nou die wonden waar jullie het over hadden? Zijn die zodra de politie geweest is, ook spontaan genezen?

cinnepin schreef:
Dit is Valencia. Een jonge pony die de wei nog niet zo vaak heeft gezien waardoor haar benen helemaal scheef zijn gaan staan van in en klein hokje staan
Maar gelukkig hebben we onze ervaren dierenarts cinnepin om te oordelen hoe deze pony aan haar beenstand is gekomen. Aangeboren zou het absoluut niet kunnen zijn...

In het vorige topic is helemaal niemand geweest, die zei "zonde van de belkosten". Er waren alleen een hoop mensen (waaronder ik) die weten hoe het eraan toe gaat. En dus vertelden we dat. TS ging ervan uit dat de pony's ingenomen zouden worden, het grootste deel van bokt niet. Ik werd hierom voor een "lekkere dierenliefhebber" uitgemaakt, mensen die niets van paarden afweten worden voor randdebielen uitgemaakt... Ik blijf mijn vraagtekens bij dit verhaal zetten. Ja, de paarden zijn mager, maar TS komen nogal ongeloofwaardig over imo. (De foto's vallen ook alles mee in verhouding tot de situatie die geschetst werd --> bij ons zagen de stallen er bijvoorbeeld precies zo uit, 'n dag nadat er uitgemest was.)

Nogmaals: ik (en anderen met mij) hebben, nooit, en dan ook echt nooit gezegd, dat het slecht/onverstandig/onnuttig was dat de dierenbescherming gebeld was. Alleen gaan we niet herhalen wat al gezegd is (en het was al gezegd). Tenzij het niet door lijkt te dringen (zoals het feit dat de dierenbescherming er vaak niet eens iets aan mag doen).

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

gesina
Berichten: 815
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: amsterdam

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:27

Goed zo meiden!
Heb niet meer op het vorige topic gelezen,maar hier tonen jullie wel degelijk ruggegraat door toch in te grijpen.
Complimenten hoor!
Blijf erop zitten en misschien kunnen jullie nog samenwerken met de DB.
Of komen die niet meer langs om te kijken nu de politie is gweest?

Ze zullen wel lang nodig hebben om weer wat vlees op hun body te krijgen.zelfs met wintervacht zie je hoe mager ze zijn.

Succes verder en hou ons op de hoogte.

Nolan van Halfweg *tweede premie* hengstenkeuring 2012 te Asten

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:30

Ze zagen er idd niet uit! Goed van jullie dat je de politie hebt gewaarschuwd! En fijn dat ze uit hun "lijden" zijn verlost en ze nu lekker buiten konden staan!

Rust zacht lieve Imka ik heb van je genoten en zo veel geleerd. Je was m'n maatje m'n allessie. Nu zal ik al m'n liefde aan je "pleeg" kind geven. Maar jou vergeet ik nooit Lieffie

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:38

Verschrikkelijk die foto's, nog nooit zulke magere shets gezien.De shets die ik ken,. kan je rollen.En als je dan nagaat dat een shet van bijna niks al dik word, kan je nagaan dat deze echt te weinig eten hebben gekregen.
Hou julie werk vol meiden, en hou die eigenaars maar goed in de gaten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:40

paars schreef:
Cinnepin schreef:
Niet geschoten is altijd mis, en dit schot was in iedergeval dik raak!

Zo is dat! hartstikke goed gedaan meiden!!

inderdaad!! echt super gedaan OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:44

Clitia schreef:
Sammiej schreef:
Wonden op de hals. Geen vacht meer van het schuren.

Waar zijn nou die wonden waar jullie het over hadden? Zijn die zodra de politie geweest is, ook spontaan genezen?

Anoniem schreef:
Dit is Valencia. Een jonge pony die de wei nog niet zo vaak heeft gezien waardoor haar benen helemaal scheef zijn gaan staan van in en klein hokje staan

Maar gelukkig hebben we onze ervaren dierenarts Gast9373 om te oordelen hoe deze pony aan haar beenstand is gekomen. Aangeboren zou het absoluut niet kunnen zijn...

In het vorige topic is helemaal niemand geweest, die zei "zonde van de belkosten". Er waren alleen een hoop mensen (waaronder ik) die weten hoe het eraan toe gaat. En dus vertelden we dat. TS ging ervan uit dat de pony's ingenomen zouden worden, het grootste deel van bokt niet. Ik werd hierom voor een "lekkere dierenliefhebber" uitgemaakt, mensen die niets van paarden afweten worden voor randdebielen uitgemaakt... Ik blijf mijn vraagtekens bij dit verhaal zetten. Ja, de paarden zijn mager, maar TS komen nogal ongeloofwaardig over imo. (De foto's vallen ook alles mee in verhouding tot de situatie die geschetst werd --> bij ons zagen de stallen er bijvoorbeeld precies zo uit, 'n dag nadat er uitgemest was.)

Nogmaals: ik (en anderen met mij) hebben, nooit, en dan ook echt nooit gezegd, dat het slecht/onverstandig/onnuttig was dat de dierenbescherming gebeld was. Alleen gaan we niet herhalen wat al gezegd is (en het was al gezegd). Tenzij het niet door lijkt te dringen (zoals het feit dat de dierenbescherming er vaak niet eens iets aan mag doen).



reageer liever niet meer in dit topic ok?
Ik word gek van jou. Laat ons gewoon doen wat we willen doen en dat is de dieren helpen. Er is wat aan gedaan dus wat jij zegt klopt niet. Je hebt geen gelijk. En dat de foto's meevielen? Hoe zien jouw paarden eruit dan?
En nee het was niet van de geboorte bij Valencia en hoef je niet gelijk zo stom te reageren!
Oh ligt er bij jullie ook een laag van zeker 30 cm strint in de stallen als bodembedekking? Klinkt niet zo goed moet ik zeggen. Toch iets vaker uitmesten maar he?
Verder trek ik me niks meer aan bij wat jij zegt of vind! En dat je dit verhaal ongeloofwaardig vind prima, maar waar zullen we de foto's dnavandaan hebben? Gejat van een andere site?
Mens denk alsjeblieft na!
En ik wens geen stomme reacties van jou want kennelijk heb je gene hart voor dieren

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:46

ik heb niet alles doorgelezen maar dames kijken jullie wel uit de pony's niet te lang in het gras te zetten?

deze diertjes zijn nog veel vatbaarder voor hoefbevangenheid als elk ander dier...
hoeveelheid voer heel, maar dan ook heel langzaam opvoeren.

verder: wat zien die diertjes eruit zeg, echt vergroeid en best mager. lief van jullie dat je je zo om hun bekommerd.

Ach gut

Haha!

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:47

Even wat op/aanmerkingen;
- de pony met het snot lijkt een beetje op droes, heeft hij ook een stijve hals? Houdt hem zo veel mogelijk apart van de anderen, want het kan besmettelijk zijn! Laat er ook een DA of de DB naar kijken, droes kan dodelijk zijn!!!

- de drachtige merrie; houd haar ook goed in de gaten, geeft ze bv melk?
de bloedvek zal waarschijnlijk ook wel van haar afkomstig zijn.

- de stallen; goed leeghalen en het liefst ontsmetten, voordat je er schoon strooisel in gooit. Anders hebben de wormkuren weinig zin, want de pony's blijven zichzelf besmetten door de gore onderlaag. (op de foto zag het eruit als of jullie alleen maar schoon zaagsel er op gegooit hadden...)

- komt de DB nog binnenkort langs? Vraag ze wat de pony's wel en niet mogen, wat betreft voer en beweging. Als je ze b.v. nu lang op de wei zet, lopen ze hoge risico op hoefbevangenheid.
Vraag ze ook hoe je ze het best kan verzorgen, en waar je op moet letten.

Clitia, ik gaat er maar van uit dat die wonden onder de manenkam verborgen zitten? Zag wel op een foto een plek op de achterhand...
Verder sluit ik me aan bij jou verhaal; er moet heel wat gebeuren, wil de DB dieren in beslag nemen. Het is dan een beetje jammer als je dan uitgescholden wordt, alleen omdat je de waarheid verteld. Niet bepaald netjes van jullie, Sammiej en Cinnepin!
*edit; gezien de laatste reactie moet ik van uit gaan dat er meer foute opmerkingen over en weer geweest zijn in het vorige topic?*
Laatst bijgewerkt door Juut op 16-04-05 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Anoniem

Re: dierenbescherming en politie deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:49

silvana schreef:
Verschrikkelijk die foto's, nog nooit zulke magere shets gezien.De shets die ik ken,. kan je rollen.En als je dan nagaat dat een shet van bijna niks al dik word, kan je nagaan dat deze echt te weinig eten hebben gekregen.
Hou julie werk vol meiden, en hou die eigenaars maar goed in de gaten.


Inderdaad...ik had ook nog nooit zulke magere shetties gezien. Shets horen inderdaad lekker rond te zijn en ze worden dik van lucht bijna. Maar dit kon gewoon echt niet
Maar ik weet zeker dat ze er boven op komen Ja we doen er alles aan en vooral Sammiej want die zal er vaker zijn dan ik!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anita158, ikkedus, Jet, lies_sparkle, Maanon_, Mark0919, Vagabondo en 42 bezoekers