Het wordt steeds gekker!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Het wordt steeds gekker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 14:52

Mijn voormalige bijrijder heeft inmiddels ook weer een paard, Z dressuur, hij niks. Gisteren reed hij er voor het eerst op, jawel met stang en trens.... "want daar loopt hij fijner op". Waar ben je dan in godsnaam mee bezig??

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 14:55

Typisch geval van oerdom. Daar kun je niets van zeggen, want zo'n ruiter snapt zelf niet eens wat hij aan het doen is. Dit is een geval voor het Party!! Olympisch Koekenbakker Team! Party!!

Toos paardloos

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:17

dan heb ik zoeits van: wat je niet kunt moet je laten!!

Groetjes Nicole

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 16:55

Tja, waar ben je dan mee bezig?
Hij moet gewoon een paard kopen waar ie fatsoenlijk op kan rijden, ZONDER stang en trens. Hij moet daar pas mee rijden als ie zelf oo Z dressuur is en niet eerder, maar dan heeft ie nog een hele tijd te gaan denk ik. Boos!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:03

Komt ie wel achter als hij een B proefje moet rijden op een trensje! Haha! Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Het wordt steeds gekker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:06

Naz schreef:
Mijn voormalige bijrijder heeft inmiddels ook weer een paard, Z dressuur, hij niks. Gisteren reed hij er voor het eerst op, jawel met stang en trens.... "want daar loopt hij fijner op". Waar ben je dan in godsnaam mee bezig??


wat bedoel je met hij niks? dat hij nooit gestart is of dat hij niet kan rijden?

Voorzitster AFM

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 17:14

Dat hij nooit gestart is en daarbij ook niet fantastisch rijdt.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:18

Ik snap niet dat de eigenaar dat toelaat, die zou toch beter moeten weten.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:20

tja dat hij nooit gestart heeft hoeft natuurlijk nets te zeggen. niet dat ik vind dat je zomaar met stang en rens moet rijden hoor, maar velen oordelen wel heel makkelijk over deze jngen

Voorzitster AFM

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 17:23

Ilindra schreef:
Ik snap niet dat de eigenaar dat toelaat, die zou toch beter moeten weten.


Het is zijn eigen paard, tenminste hij heeft hem op proef, en heeft hem nu 2 dagen.

Kijk, als je er zelf aan toe bent vind ik het een heel ander verhaal, maar niet als je zelf niet je handen fatsoenlijk stil kan houden. En daarbij, wat heb je er aan? Als hij gaat starten kan hij zijn stang en trenshoofdstel voorlopig wel opbergen. Dus persoonlijk zie ik het nu er niet van in.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:30

PUCK schreef:
tja dat hij nooit gestart heeft hoeft natuurlijk nets te zeggen. niet dat ik vind dat je zomaar met stang en rens moet rijden hoor, maar velen oordelen wel heel makkelijk over deze jngen


Ik oordeel niet, ik zeg alleen dat hij het B toch gewoon op een trens zal moet en kunnen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:32

Lielle"]
[quote="PUCK schreef:
tja dat hij nooit gestart heeft hoeft natuurlijk nets te zeggen. niet dat ik vind dat je zomaar met stang en rens moet rijden hoor, maar velen oordelen wel heel makkelijk over deze jngen


Ik oordeel niet, ik zeg alleen dat hij het B toch gewoon op een trens zal moet en kunnen.
[/quote]

Nee Lielle, ik heb jou naam toch ook niet genoemd? Iedereen is het gelijk met Naz eens, terwijl ze niet eens weten hoe hij rijd, dat snap ik gewoon niet

Voorzitster AFM

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 17:35

Het feit dat hij nooit eerder gestart is lijkt mij genoeg zeggen, niet om het feit dat hij niet goed zou kunnen rijden, maar wel dat het IMO zinloos is om met S&T te rijden.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:46

okeej, ik oordeelde misschien wel erg snel..maar..ik vindt ook wel dat als je niet op een normaal bit kan rijden,dat je dan beter niet kan gaan rijden. maarja met uitzondering van hele moeilijke paarden!!

Groetjes Nicole

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:58

Naz schreef:
Het feit dat hij nooit eerder gestart is lijkt mij genoeg zeggen, niet om het feit dat hij niet goed zou kunnen rijden, maar wel dat het IMO zinloos is om met S&T te rijden.


Wat heeft het er nou mee te maken of je wel of niet eerder gestart hebt? Niet iedereen die 'goed' kan rijden heeft de mogelijkheid om ook daadwerkelijk te starten!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:59

Jobbeltje"]
[quote="Naz schreef:
Het feit dat hij nooit eerder gestart is lijkt mij genoeg zeggen, niet om het feit dat hij niet goed zou kunnen rijden, maar wel dat het IMO zinloos is om met S&T te rijden.


Wat heeft het er nou mee te maken of je wel of niet eerder gestart hebt? Niet iedereen die 'goed' kan rijden heeft de mogelijkheid om ook daadwerkelijk te starten!
[/quote]

Mee eens! Sommige mensen hebben geen zin om te starten maar kunnen prima rijden!

Voorzitster AFM

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 18:02

PUCK"]
[quote="Jobbeltje"]
[quote="Naz schreef:
Het feit dat hij nooit eerder gestart is lijkt mij genoeg zeggen,
niet om het feit dat hij niet goed zou kunnen rijden
, maar wel dat het IMO zinloos is om met S&T te rijden.


Wat heeft het er nou mee te maken of je wel of niet eerder gestart hebt? Niet iedereen die 'goed' kan rijden heeft de mogelijkheid om ook daadwerkelijk te starten!
[/quote]

Mee eens! Sommige mensen hebben geen zin om te starten maar kunnen prima rijden!
[/quote]

LEZEN

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:04

wordt je geirriteerd Naz? Haha! Als iemand goed kan rijden en dan met stang en trens is dat toch prima? Ik zeg alleen da iedereen die nu een oordeel velt niet weet waar ze het over hebben

Voorzitster AFM

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 18:06

Nee, ik probeer duidelijk te maken dat er genoeg mensen zijn die prima kunnen rijden, niet gestart zijn en best met stang en trens zouden kunnen rijden. Maar de betreffende persoon past dus NIET in dat plaatje, daar gaat het om.

Verder niet geïrriteerd hoor Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:09

voor alle duidelijkheid: ik reageerde alleen op de opmerking dat hij nog niet gestart was en dat dat 'genoeg' zegt.
Wat ik bedoel is, dat zelfs als sommige mensen goed genoeg rijden om te gaan starten, er nog altijd een aantal over blijven die de middelen en/of de mogelijkheiden er niet voor hebben om te starten. (het geen zin hebben buiten beschouwing latend) Ik vind dat je iemands rijden daar sowieso niet op mag beoordelen, (of ie nou wel of niet gestart heeft).

De persoon waar we het hierover hebben Naz, ken jij persoonlijk, en wij niet.. dus daar kunnen we niet over oordelen. Natuurlijk is het flauwekul om zomaar met S&T te rijden... je moet wel weten wat je aan het doen bent!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-02 18:15

Jobbeltje schreef:
De persoon waar we het hierover hebben Naz, ken jij persoonlijk, en wij niet.. dus daar kunnen we niet over oordelen. Natuurlijk is het flauwekul om zomaar met S&T te rijden... je moet wel weten wat je aan het doen bent!


Precies, en dat weet de persoon in kwestie dus niet. Het was ook mijn bijrijder, maar wil hem juist om zijn manier van rijden eigenlijk niet meer op mijn paard hebben, maar goed, da's weer een ander verhaal.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 18:19

Ilindra schreef:
Ik snap niet dat de eigenaar dat toelaat, die zou toch beter moeten weten.


tja sommige mensen als je maar genoeg betaald dan vinden ze het allemaal wel prima Knipoog

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:13

Lijkt me dat als die persoon de sterren van de hemel zou rijden het feit dat hij met S&T rijdt niet bijzonder genoeg is om hier te vermelden.....
Dus het feit dat het opviel dat hij met S&T rijdt zegt toch al genoeg lijkt mij!

Ik vind het echt niet bijzonder als mijn instructrice met S&T rijdt, dat ga ik hier echt niet melden, ik vind het daarentegen wel opvallend als een zeer middelmatig ruiter dat doet!

Nulla tenaci invia est via

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 22:30

Hmmm, niet echt een ideaal plaatje. Als ik die persoon zou zijn, zou ik het niet eens in mijn hoofd halen met stang en strens te gaan rijden, als ik niet zeker wist dat ik het paard er niet mee verpesten zou om het zo maar te zeggen. Kijk eerst maar eens naar jezelf. Jij moet leren van je paard als ie Z is, en jij hebt niet zo veel ervaring... Dan leer je die stang en trens ook vanzelf gebruiken, niet dan???

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 13:47

Ach ja, voor sommige mensen geldt dat het er mooi uit moet zien en lekker moet rijden zonder veel problemen. Dat ze daarmee de paarden naar de klote helpen vergeten ze dan voor het gemak maar even. WAANZINNIG!!!!!!!!!!!!!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Lalladidoo, rien10, savieralover, Slmt9, SusanH, Tijn8 en 77 bezoekers