exceempaard kopen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 13:19

Ik ben stiekem en heel voorzichtig al een tijdje op zoek naar een jonge ijslander. Het liefst een een of tweejarige merrie. Nu is me een tweejarige hengst aangeboden met heel veel kwaliteit en..exceem (Als hij geen exceem had hadden ze hem als hengst willen houden en voorbrengen op de hengstenkeuring)Ik ken de ouders van dit paard en hij loopt nu al om te zoenen. Ik ken het bedrijf waar hij vandaan komt al een jaar of 6, ze zullen me niet voorliegen of het mooier laten lijken dan het is. Hij is voor een tweejarige met dergelijke kwaliteiten erg goedkoop (2.500,normale prijs voor een gemiddelde tweejarige ong.4.500)Maar..hij wordt duur in opfok want hij moet gedeeltelijk op stal, hij moet exceemdekens/ middeltjes en veel extra aandacht..
Wie heeft er ervaring met exceempaarden, hoeveel drama Huilen is het?? Wat zouden jullie doen? Laat ik me verleiden tot een probleempaard of is het paard niet zo'n probleem?


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 13:59

mijn iedee is niet doen. je houd er altijd last van en somers is het echt een ramp. de middelen die er zijn zijn vaak heel duur en de kwaal word wel veel minder van de betere middelen maar weg gaat het nooit. dat hij zoveel goedkoper is komt doordat ze weten wat het voor problemen kan geven met exeem. ondanks dat hij heel mooi kan lopen en er fantastisch uit ziet is mijn advies niet doen. er komen zeker nog meer zeer mooie pony's op je pad waar je verliefd op zult worden. succes lonneke

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 14:05

Ik zou het ook niet doen.....wijzelf hebben een shet met eczeem en het is echt geen pretje hoor......het is gewoon doodzielig als je ziet hoeveel jeuk zo'n dier heeft en zich de hele tijd staat te schuren!!!
Die van ons schuurt zich echt tot bloedens toe Verdrietig
Ik ben nu met middelen begonnen van de paardendrogist en ik hoop dat dat aanslaat!!!
Het beste is dat zo'n pony naar de kust gaat daar hebben ze er het minst last van!!
Maar een vriendin van mij die heeft een haf en die heeft het ook, maar die heeft het echt in veel mindere mate.......dus zij heeft er niet zo heel veel last van met haar pony.....maar ja je weet nooit van te voren hoe erg de eczeem word Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goldenarrow en 101 bezoekers