update sunny

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-01 16:11

sunny is nu inmidels 2 maanden bij mij.ze was niet verwaarloosd maar had wel weinig verzorging gehad. die man waar ik haar koch was ook al achter in de 70 en had zeker nog wel 14 pponys staan. ze kregen op tijd hun voer en water en somers lekker in de wei. hij is echt gek met zijn pony's. alleen omals ouder iemand nog zoveel pony's te doen is eigenlijk niet te doen. ze werd weinig geborsteld en deze winter is ze echt niet 1 keer de stal uit geweest. de anderen ook niet. als je bijv 1 keer een hard geluid maakte begonnen ze allemaal wild door de stal te rennen en sommigen zelfs stijgeren. dieman mestte weinig, strooide alleen maar op. eens in de paar maanden kwam iemand helpen om de zooi leeg te schrappen. nogmaal s ze had het zeker niet slecht. e was niet mager en had geen echte vuile vacht. alleen was ze erg schuw. was weinig in de hand geweest (ze is nu 4) en een hoefsmid kende ze bijna niet. de hoeven waren denk ik zon 1,5 jr niet gekapt. de achter hoeven zijn nog niet helemaal goed. dat ging niet in 1 keer kappen. ze was niet geent. ik zag de advertentie in de krant en het klonk direct leuk. ze is ook echt moi om te zien. voor het geld heofde ik het niet te laten. ze kosste me 850,- ok inmiddels heb ik er al wel wat kosten aan gehad omdat ze dus nog geetn ontwormd en bekapt moest worden. maar ach ze is drachtig dus het blijft weinig geld. het is een echte dartmoor alleen zijn de papieren er niet meer bij. daar probeer ik nog achteraan te gaan bij degene waar hij hem heeft gekocht. ze heeft eerst buiten in een blokhut gestaan maar die bleek niet stevig genoeg. nu heb ik binnen dus 2 stallen en heeft ze dankzij mijn lieve man een prachtige stal. in begin vond ze alle aandacht van iedereen fijn. nu de laatste weken doet ze weleens lelijk naar vreemden. zelfs mijn 3 jarige zoontje nick moest het vorige weken ontgelden. ze joeg hem zo har stal uit. natuurlijk pik ik da gedrag niet. ze kkrijgt dan meteen op haar donder met mijn stem. desnoods een tik op haar borst. ik ben erg vaak met haar bezig. ze krijgt veel aandacht en ik vraag me nu dus af of dat de redn voor haar kan zijn om andere mensen af te wijzen. is het nou uit kwaadwil jaloezie of mij beschermen.?? zoals julli weten krijgt ze een veulentje. zou het daarom zijn dat ze vreemden afwijst? maar waarom mij dan niet. ze word niet extra verwend door mij. word wel heel vaak gepoetst en ik ben vaak met haar aan het tutten. dit is echt weer heerlijk. je pony thuis hebben. ik zie haar hoe ik nina ook zie. mijn eigen ponytje waar ik uren zoet mee kan zijn. ondanks dat ik niet op haar kan rijden. ze gaat wel beleerd worden voor de kar. vandag heeft ze een heerlijke zoutblok gekregen want ze had echt behoefde aan zout. heb ik trots zelf de houder opgehangen in de stal want mijn man dacht dat ik dat niet zou kunnen. kom zeg, ik kan toch wel 4 gaatjes boren, plugje erin en de bouten aandraaien?? haha en hij hang toch stevig joh. en sunny is me weer dankbaar want ze begon direct nadat ik er een vanille snoepje op had gelegd al eraan te likken. zodra mijn rolletje vol is met foto's van haar zet ik ze hier neer. groetjes lonneke

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 16:29

Heerlijk dat het zo goed gaat met Sunny en dat ze nu lekker alle aandacht krijgt die ze verdient, misschien heeft het er inderdaad wel mee te maken dat ze een beetje kribbig tegen andere doet omdat ze drachtig is , maar doet ze dat niet tegen jou omdat ze jou volledig vertrouwd Lachen
Kijk echt uit naar de foto's!!!
Hoe hoog is Sunny trouwens?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-01 16:45

sunny is ong 115 hoog.