moeilijk pakken in de wei

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-01 08:55

Mijn veulentje heeft weer iets nieuws: ze laat zich moeilijk pakken in de wei, ze loopt gewoon weg Schijnheilig . Lokken met brokjes helpt niet, zonder halstertouw de wei ingaan ook niet...zucht, ik heb gisteren een haf uur staan vangen in de wei Boos! , terwijl ik alleen maar eventjes een ander halster om wou doen Verward
Iemand tips?
greetz,
Manon


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 08:59

dat hoort erbij,veulens proberen je gewoon uit.heeft die van mij ook een tijd gedaan,ik ging gewoon in de wei zitten net zolang tot ze bij me kwam en dan deed ik niks.of ik aaide haar alleen en ging weer weg.zo leerde ze dat ik haar niet altijd uit de wei kwam halen of iets van haar moest,en daardoor wist ze van te voren niet of ik wel kwam voor haar of niet.en nu komt ze op me af gegaloppeerd!,of gestapt Schijnheilig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 09:01

Ik herken het Nonnie.......Kismo heeft ook van die buien en dan kun je er wel achteraan rennen maar dat vinden ze alleen maar leuk Pling .
Gewoon wachten (kan lang duren) maar eens komen ze hahahahaa

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 09:15

Cathy in NZ leerde mij bij Marcella de Monty Roberts-methode. Eerst snapte ik er niets van: als je een paard wegjaagt, bereik je toch juist het tegenovergestelde? Maar ik moest gewoon 'weg'-bewegingen met m'n armen maken, zodat ze wegliep, en dan naar haar toelopen en niet naar haar ogen kijken, maar naar haar knieƫn. En het werkte ook nog! Dan liep ze twee keer ook echt weg, en de derde keer bleef ze staan en kon ik haar zonder problemen pakken. Als ik deze methode niet gebruikte, dan kon ik een half uur achter haar aanhobbelen in de wei... Het werkte dus echt! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 10:19

Heeeeel herkenbaar, wat een drama's hebben we wel niet gehad. Lianne en ik wilden gaan rijden, dus hadden we Berber nodig. Alle veulens peerden hem direct, eerst Isolda, dan Lanos en later ook Niels. Ergens achter in het land stonden ze dan vrolijk te dansen.
Of ook een leuk spelletje, verstoppertje rond mamma. Aan de andere kant gaan staan en dan met het snoetje onder de buik door gluren.
We hebben later ook hetzelfde gedaan als Sanderijn. Ook eens heen gaan en niets doen. Even rondlummelen, Berber een beetje poetsen, wat lekkers geven en dan weer weg. Maar soms bleef het lastig!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Muiz en 84 bezoekers