Hoe reageren jullie paarden op de kou?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Hoe reageren jullie paarden op de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 13:11

Barbiano is eigenlijk nogal braaf. Hij is alleen met poetsen op de gang een beetje flauw en schrikkerig maar zodra je op hem gaat zitten is hij gewoon poepiebraaf. Als ik om me heen kijk op de manege zijn sommige paarden echt moeilijk met dit weer. Hoe zit het met jullie paardjes??


wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:17

mijn merrie is net zo lief/ vervelend als normaal.
Maar ze staat dan ook de hele dag buiten dus ze went wel aan de kou.

Wat we allebei wel onwijs vervelend vinden is dat het zo glad is. Dan kan je namelijk ineens niet meer zo hard Haha!

17 mensen vinden dit leuk

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:12

Die van mij springt alles bij elkaar en dat voor een dressuurpaard Haha! !

Hij is niet te rijden en ik rijd hem al 2 dagen met slof (o foei!).
Vandaag heb ik hem op s & t gereden, maar o,o, wat is alles eng met dit weer.

Orchidee
Berichten: 40
Geregistreerd: 16-12-01
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:48

mijn lieverd is eigenlijk net zo als anders, alleen een beetje aanstellen maar voor de verder rest is alles net hetzelfde.
al heeft ze liever de zomer!

liefs Orchidee

IloveKelsey
kelsey loves me

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:51

Pinky is niet diegene die dit weer erg vind, ik wel Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:52

ze zijn allemaal wat drukker dan anders, maar dat komt ook omdat ze niet meer zo vaak de benen kunnen strekken!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:53

Ik heb NOG nergens last van, meestal is Flair wel een beetje erg vrolijk in de winter, ze hoeft maar wat te horen en ik vlieg bokkend door de bak heen. Maar ik heb er nu nog geen last van gehad misschien is ze volwassen geworden Verward

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:08

Pfff sunny ging al snuivend het erf op,om eventjes te gaan dribbelen,en rennen Boos! Daarna Bogachka eruit gehaald die al in haar box aan het trappen was.Buiten sloeg ze zowat op hol gevolgd door een paar bokken,gelukkig heb ik het halstertouw weten vast te houden.Verder die neusgaten helemaal wijd open en showen Kwijl Cool maar verderest hoeft dit weer van mij niet hoor,we kunnen de paarden niet op het weiland of in de bak zetten omdat alles bevroren is Frusty

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:59

graziano vind het geloof ik minder erg dan ik.. komt denk ik ook omdat we een buitenbak gewend zijn, en nu opeens op een stal staan waar ook een binnenbak is. binnen is het warmer en minder te zien.
met poetsen vind ik dit weer vooral vervelend, mn hele handen bevriezen, en als ik dan ga rijden worden ze weer warm en gaan ze tintelen... en dan doe ik ook nog tijdelijk 2 paardjes, dus 2 keer tintelen... bleeeeeee

ook kan ik niet zo lang poetsen omdat ze het dan koud krijgen, want jive is geschoren en grassie heeft van zichzelf een erg dunne vacht ( 2 dekens op)

van mij mag het snel weer zomer worden!! Schijnheilig

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:03

Berber is gewoon braaf, alleen bij het uit de wei halen als ze koud is en honger heeft is het feest Haha!
Isolda wordt een klein feeksje door de kou. Ze is redelijk rustig hoor, dat wel. Maar door de koude komen haar "Isolda-streekjes" naar boven.
Inenen wegspurten. Uit het niets een knalbok geven. Schrikken van een kraai die gewoon ergens stil zit te zitten *LOL* etc etc
Als het hard gaat waaien wordt het anders. Dan is er explosie gevaar. Lachen
Maar ach, alles went door de jaren en ik geef er niet zo veel om. Ik moet er wel om lachen, zolang het niet te gek gaat.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:51

ik merk er weinig van alleen op het land is ie wat drukker.
gelukkig is ie over het algemeen altijd wel rustig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:33

de mijne is echt supervrolijk en loopt gewoon super. Hij is net als ik, hoe warmer het weer wordt hoe humeuriger Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:44

Die van mij is knetter fris met dit weer. Hij staat wel buiten maar de beentjes strekken kan niet. Daar is de grond te hard voor. Met dit weer moet ik hem vaak even longeren voor ik erop stap. Anders heb ik wel eens kans op een goede rodeo. Alles is ook eng. En dat in een binnenbak. Redenen om te schrikken: de deur gaat open, er loopt een ander paard de bak in, er loopt een mens in de bak, er ligt een zweetdeken over de bakrand. Aaah die jas lag daarnet ook niet daar. Erg vervelend allemaal. Als het te erg wordt dan rijd ik hem niet eens. Dan maar even buiten staan en in de stapmolen. Ik hoef niet te verongelukken.
Bij ons staan ruim 70 paarden en de ene helft is net zo relaxt als anders en de andere helft stuitert door de bak heen. En dat is leuk als je met een paar in de bak rijdt dan steken ze elkaar ook nog eens aan.
In de zomer is het ook een wakkere jandoedelzak maar dan loopt ie de hele dag op de wei en kan hij iets beter zijn energie kwijt dan nu.
Ik ben altijd heel erg blij als het weer lenteweer wordt.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:41

Als ik de pony's buiten zet zijn ze lekker jolig. Alleen in de bak doen ze voorzichtig omdat alles bevroren is. Op stal gaat het nog, alleen tegen voertijd zijn ze wat drukker.

Opa Sepp is gek genoeg de drukste van allemaal, misschien omdat de rest drachtig is en ze lekker lui geworden zijn?

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:50

Fitzroy schreef:
Die van mij springt alles bij elkaar en dat voor een dressuurpaard Haha! !





Haha, mijn springerige knollie denkt juist dat ie een dressuurbok is! In Passage rijdt ik over de straten....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:04

Paity is ook een stuk minder onder de indruk van de kou dan ik. Haha! Maar ja, ze staat dan ook de hele dag op de wei en heeft een hele dikke vacht. Ik zie haar wel vaak door de wei rennen, maar als ik er dan weer eens op ga zitten heb ik nergens last van. Nou ja, beetje dribbelen af en toe, een soort joggen lijkt het wel, maar dat zit wel heel lekker! Verder is ze heel braaf en dat terwijl ze als vrij lastig te boek staat!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:04

Mijn pony is nog vrij rustig, omdat ik ze nu 3 keer per dag beweging geef in plaat van 2 keer. Ik rijd hem 1x per dag, hij gaat in de losgooi en ik stap hem1x per dag.
Laatst bijgewerkt door ricoh op 04-05-02 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:26

wennie schreef:
Wat we allebei wel onwijs vervelend vinden is dat het zo glad is. Dan kan je namelijk ineens niet meer zo hard Haha!


Ha ha, wil je dat eens aan mijn pony uitleggen? Haha! Die gaat in vliegende vaart (aan de hand) over de ijsbaan voor stal heen. Ook al glibbert ze alle kanten op, ze blijft het doen! muts-pony!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:43

mijn bollie is twee weken kreupel geweest. Ben er dinsdag even op gegaan omdat hij weer goed liep. Wat een maffe dodo. Al snuifend en knorrend door de bak. Benen hoog op tillen, koppie in dressuurhouding en ik werd misselijk Haha! hij gooit dan zo enorm hoog op, dat is niet uit te zitten. Toen maar even los gegooit en de andere kant op gegeken.Bokken, en rennen.oei.
Vandaag was hij mij iets te braaf. Heeft 1 keer een bok-spring iets gedaan.Voor de rest lief ontspannen. Gekke muts

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:53

Ik was zelf al aan het twijfelen of Bolivia misschien weer last heeft van haar rug of benen. Het is elke keer wel een rondje bokken. Ze wil niet naast een ander paard, niet achter een ander paard langs, niet tussen de wand en een paard, voor alles schiet ze even naar voren.

En als ik de bak in wil waar ik les heb, dan moet ik echt vechten en niet opgeven want dan rent mevrouw al bokkend de andere kant op. Niet leuk hoor!

Misschien komt het door de kou, maar misschien heeft ze toch wel weer last. Vorig jaar had ze dit helemaal niet, was ze gewoon rustig, nu is ze tijdens het instappen al vervelend.

Ik heb al geprobeerd met een uitrijdeken te rijden en met een zweetdeken, maar dat maakt geen verschil.

En ze is ook super chagrijnig want op het land kunnen ze niet (bij ons alleen van mei-oktober) en in de paddock is nu ook niet leuk met die harde grond. Nee Bolivia is Extreme duivel en Boos! en Verdrietig

En ikke moet gewoon volhouden!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:33

Ik beweerde altijd dat 'mijn' merrie niet KON bokken, nou ik weet ondertussen wel anders.......... Vandaag of morgen vlieg ik er nog eens af...... Het levert voor de omstanders wel leuke taferelen op, maar ja, ik ben degene die er op zit.

Aan de hand is ze nog zo braaf als altijd, onder het zadel wordt het een draak.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 17:46

Aan Evita merk ik niet zoveel, ze is ietsje frisser en vlotter dan anders maar verder niks. Funnyboy daarintegen was gisteren helemaal gek! ik zat er maar net op en hij schrikt weg in alle hoeken, ik heb em maar flink laten werken en daarna was ie weer hardstikke braaf. Had wel even moeite met hem in de galop want hij wil harder dan ik wou op dat moment omdat de binnenbak nogal klein is, nou ik heb em maar even uit laten razen maar hij was echt niet moe te krijgen!! van de week hadden ze hem voor de les even losgegooit omdat ie anders zo druk is, nou toen wist ie echt van gekkigheid niet wat ie moest doen! in het halletje voor de bak deden ze maar vast z'n dek af en hadden hem al losgemaakt zodat ze alleen maar de deur open hoefden te doen, maar daar stond ie gewoon helemaal te piafferen, in de bak maakte hij de gekste capriolen! ging hij weer rollen en ineens sprong die weer op.. haha ik heb echt gelachen om hem!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 18:29

obelix is ook niet te houden met dit weer..ik sta buiten in een box en dan moet ik een stukje lopen eer ik in de binnebak ben ... dat stuk rent ie zowat voor me uit.... joepie we gaan rijden!!! Haha! en als we dan bij de bakdeur zijn springt ie er zowat over heen Verward doe rustig joh... en ik moet hem nu dus ook longeren voor ik er op stap want anders heb ik een bommetje onder me ,zal wel door zijn leeftijd komen,4,5 jr!?? haha nee het word tijd dat het warmer word!!! lekker weer de wei op!!!!!! *LOL*

keep calm, I'm engaged!!! <3

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:17

Piropo geeft er nix om, hij is net als altijd.
ja als hij los in de bak loopt en de koude oostenwind gaat door zijn manen dan wil hij wel wat meer racen door de bak, maar met rijden enzo geen verschil.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 19:21

Imposante is van zichzelf al erg schrikkerig en vlot dus nu helemaal een BOM!

Play Like A Man, Win Like A Woman!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, fro, schumiegirl, Vagabondo en 36 bezoekers