Verjaardag en overwinningen!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 19:17

Hoi! Ik heb vandaag mijn verjaardag bij Pie gevierd, ik nam taart mee voor de andere 'verzorgmeiden'. De kadootjes die ik kreeg: een plastic rosborstel, een zak snoepjes voor Pie, en twee flessen shampoo om Pie in de toekomst lekker mee te wassen. De sneeuw kwam vandaag pas na 17.00 uur dus we hebben eerst leuk gesprongen in de buitenbak! We hadden twee rechte sprongen neergezet, en eentje op de diagonaal. Cindy reed op 1 van de dartmoors, Jasmin en Nicole op de haflingers, en ik op Pie. Ik heb met Pie veel geoefend in galop een aantal hindernissen achter elkaar nemen, met verschillende bochten etc., zodat het op een piepklein parcourtje leek. Dat ging al stukken beter dan de vorige keer!
Op het laatst hebben we het stijltje verhoogd, tot ongeveer 1.10 meter. Pie springt altijd veels te hoog, en ik wist niet zeker of ik het wel moest doen, had nog geen ervaring met Pie zo hoog, maar ach... gewoon in galop er op af en doen alsof het een kleine sprong is. En het ging fantastisch Pling ! Hij sprong bijna 1.40 zei het meisje dat erbij stond. Echt een talentje Cool ! Nou nog leren dat hij in de bochten tussen de hindernissen door niet te hard moet gaan en over de buitenschouder wegloopt... Frusty
Verder heb ik gisteren nog een oud angstje overwonnen Knipoog . Ik reed op één van de haflingers, een lekkere brede, al wat bezweet, zonder zadel. Ik vind stappen zonder zadel op Pie heerlijk, in draf vind ik al spannend, in de bochten vooral. Stel dat ik ooit val zoals destijds toen ik zonder zadel reed? Op die haflinger zat het wel iets beter, maar toch. Toen begonnen de meiden te zeuren dat ik in galop zonder zadel moest... Scheve mond\ Ik durfde niet!! Maar ja, ik ben net 34 geworden, en als ik dan een meisje van 14 voorbij zie scheuren in galop die zegt: "Volg mij maar!", dan gaat er toch iets bij me kriebelen...En ik was dus Sigaar ! Heb toen gegaloppeerd op de haflinger, was totaal niet eng, manen vasthouden hoefde niet! Zat heerlijk Party!! Party!! ! Dus ik heb het daarna nog drie keer gedaan *LOL* *LOL* . Goh, ik durf de laatste tijd vreselijk veel. Zucht. Alsof ik opnieuw aan mijn jeugd begonnen ben. Ik ga vanavond ff leuk de puberteit inhalen, lijkt me een goed idee Extreme duivel !! Arme Peter....
Groetjes van een trotse Dorine.


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:39

gaaf joh!!!! gefelie trouwens!!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 20:06

Cool dat je dat durft zo hoog springen!!! En zonder zadel galoperen...ik durf dat niet Scheve mond\

Nog van harte gefeliciteerd!!!

_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-04-14 21:07 ]</font>

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 20:53

Ik durfde het eerst ook niet hoor! Was als de dood dat ik weer zou vallen. En ineens dacht ik: "Nou ja, een paar passen dan...". Echt wel komisch, het werden een paar rondjes *LOL* *LOL* !!
Op Pie had ik laatst voor het eerst gedraafd, die heeft een ruggegraat daar zeg je u tegen. Alsof je op een driehoek zit Verward In ieder geval leer ik dan wel goed ontspannen op mijn achterste billen zitten en mijn evenwicht houden, want hij (zijn vacht) is zo glad als een te kort gebakken eitje *LOL* ... Ik ben trouwens heel trots op Pie, hij heeft vandaag heel vaak gesprongen, was al moe aan het worden, en toen nog zo hoog, issie helemaal niet gewend. Dinsdag wordt het dus een ontspannen buitenritje Vingers aflikken !
Hoe is trouwens jullie evenwicht? Net zo Frusty als die van mij? Groetjes, Dorine.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 21:05

wat kewl....
kkan me nie meer herinneren de laatste x dat k zonder zadel heb gereden!!!!!!!

maar wat leuk!!!!!!!!! Lachen

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 21:30

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Clown
Altijd een goed uitgangspunt zo'n jaar ouder worden om weer nieuwe uitdagingen aan te gaan! Goed van je dat je zonder zadel gegaloppeerd hebt.
Zonder zadel op Omega doe ik voorlopig nog maar niet, pas als ik zeker weet dat hij geen ongein uit gaat halen onder het rijden.

Groeten Esther

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:01

GEFELICITEERD.....EN NOG VELE JAREN Lachen Lachen Lachen
Heerlijk dat je zo lekker heb gereden op je verjaardag, kon je dag zowiezo niet meer stuk........fijne avond nog Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:03

Gefeliciteerd! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:11

Hiep hiep hiep... van harte gefeliciteerd Dorientje, het kan nog net vandaag! Party!!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 22:17

Cool. gaaf man. Rijden zonder zadel is gaaf. Maar je moet wel even vertrouwen leren hebben.

Julius was heel gevoelig op zijn schoft en aaraken was daar uit den boze. Zijn manen pakken was ook niet mogenlijk. Nou ben er wel een keer afgedonderd toen ik zonder zadel reed omdat ie altijd als een gek begon te bokken. Maar heb wel leren zitten. op het laats zelfs gesprongen zonder zadel. Ik denk zo'n 80 cm. Goed he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 09:16

Zonder zadel 80 cm gesprongen? Wauw Cool ! Ik zal wel mijn zelfvertrouwen blijven opbouwen, en, uh, even uitrekenen... Dan spring ik zonder zadel 80 cm als ik tachtig ben *LOL* !
Nog een goed voornemen van mij: de baby van mijn zus, Laura, ga ik later leren paardrijden. Ze is nu drie maanden en heeft al kruipneigingen, duwt vreselijk met haar benen/voeten, wil niet stil liggen en maar BLIJVEN bewegen met die pootjes Party!! ! Dat wordt iemand met sterke benen die goed kan rijden! Daar zorgt tante Dorine wel voor, grijnz... }> .
Daarbij heeft mijn broer een zoontje van net drie, en een dochtertje van 14 maanden, dus die nemen we fijn mee naar de manege, twee shetlanders staan daar die niet bijten, echte lieverds. Dat wordt knuffeluurtje Party!! Party!! !! En de kinderen meteen verslaafd maken aan pony's natuurlijk Schijnheilig .
Wie heeft er trouwens nog meer goede voornemens voor de toekomst, op welk gebied dan ook?
Greatz, Dorine.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 09:26

Ik galoppeer liever zonder zadel als draven! Mijn paard gooit dan in draf ook erg hoog op, en dan moet je echt moeite doen om te blijven zitten. Wel pak ik er een plukje manen bij... Gepsorngen zonder zadel heb ik volgens mij nog nooit gedaan... Laat maar...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 09:39

He hardstikke goed van je. Fijn gevoel als je iets hebt overwonnen he?

Ja, ik vind galoperen zonder zadel ook makkelijker dan draven. Het is gewoon het idee dat galop nogal hard gaat, maar je blijft beter zitten en dat heeft weer te maken met draf is 3 takt en galop 4 takt, met zweefmoment ofzo. Ik snap er ook het fijne niet van, maarja
Gefeli trouwens

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:19

Nog gefeliciteerd hoor Dorine!
Enne fijngevoel he? Zo op een blote paarderug! Ik vind dat heerlijk, ik voel me dan echt 1 met Isolda. Galoperen doe ik overigens bijna nooit, tenzij het bij een steile duin omhoog is. Ze springt niet zo vloeiend aan of zelfs met een bokje. Tsja, ik kan behoorlijk uit de voeten zonder zadel, maar liever geen bokkend paard!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:15

heeey nog gefeliciteerd dorinepien!
leuk voor je dat pie zo goed z'n best voor je doet!
Ik vind het heel knap van je dat je hebt gegalopeerd zonder zadel. Ik ga wel eens zonder zadel op Charlot of zeske naar buiten en Janneke gaat rustig in rengalop zonder zadel op zeske maar meer dan een normale galop durf ik nog niet haha
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 22:34

Hey leeftijdsgenootje, join the club!! Party!! *LOL* Pling Party!! *LOL* Pling
Nog van harte gefeliciteerd!!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 14:02

Dorine gefeliciteerd! Dus jij hoort ook bij de seniorenclub? Zijn er toch meer als ik dacht! *LOL*

Stoer hoor, dat zonder zadel rijden! Ga het binnenkort ook eens op Toon doen, die is zo breed, volgens mij zit ik als een huis. Hij geeft alleen gigahoog op in draf en het aangalopperen wil nog niet zo, dusssseh, zal wel bij stappen blijven Verward

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 32 bezoekers