Gisteren Drenthe bekeken!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
zij_oud
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:50

Hé Tanja, nu is het wel een stuk duidelijker!
En inderdaad, de mensen in Drenthe zijn echt heel aardig hoor :D


gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 19:00

veel plezier in t noorden! gr gabrycha Knipoog
Laatst bijgewerkt door gabrycha op 12-01-02 01:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 00:58

Zeg Rieja, is Rieja je eigen naam of kan het zijn dat ik langs jullie huis ben gereden en staat dezelfde naam op het huis?? Ik zag in een glimp die naam op een huis staan aan het Oranjekanaal, woon jij daar toevallig??
Het huis aan de Eursing is dus niet wat wij zoeken, hoewel, het huis had misschien wel voldaan maar de omgeving niet echt (niet boos worden Tong uitsteken ) Het huis ligt bijna aan een druk kruispunt, en idd aan een behoorlijk drukke weg en land zit er bijna niet bij, daar komt nog bij dat ik absoluut bos op stap afstand wil hebben en dat kon ik daar niet echt vinden.
We zijn ook nog in Zwiggelte geweest, daar stond ook een leuke te koop, nou, die was echt 3x niks!
Toen maar naar de laatste van mijn lijstje op zoek gegaan, die was bij Hoogeveen, deze had iig. al 2 stallen vandaar dat hij op mijn lijstje kwam maar eigenlijk had ik zelf het idee dat het niet veel zou zijn.....YES!!! dat dachten mijn vriend en ik toen we de boerderij zagen, land rondom, niet echt veel, 1 hectare maar verder rondom grasland dus vast wel wat bij te huren! 2 schuren, 1 schuur met 2 stallen en ik dacht ook nog een paddock te zien, ruimte voor een bak en dan het mooiste nog.... aan de rand van het bos!!! slechts 100mtr. stappen en ik sta in het bos, ideaal voor ons dus!!!!
We gaan kijken of het te doen is voor ons en als dat zo is gaan we zeker een afspraak maken om het geheel aan de binnenkant te bekijken samen met onze makelaar!!!!!
Ik ben Drenthe gek!!!!!!!!!!
Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 15:13

haha, dan ben je wel vlakbij ons geweest, dat huis dat de naam 'rieja' draagt staat in Hijken, aan de Molenkamp. Daar wonen Rieka en Jannes (oid), vandaar die naam.....Rieja is wel mijn echte naam maar heeft niks met dat huis te maken. Toen ik klein was, was ik daar wel erg verbaasd over, dat dat huis net zo heette als ik Haha! Party!! ......

Waar bij Hoogeveen, als ik vragen mag?
Op eursing heb je btw in principe wel bos op stapafstand, is een 500 meter langs dat fietspad denk ik. Bovendien heb je wel de manege onwijs dichtbij, hoef je ook geen bak aan te leggen Haha! maar ik kan het me erg goed voorstellen dat je daar niet wilt wonen als je op zoek bent naar iets 'plattelanderigs'.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 00:52

Ja, Eursing was me te druk, zo direct aan de weg.
Ik heb helemaal geen bos gezien? heb ik toch niet goed gekeken! We zijn ook meteen doorgegaan naar Zwiggelte, maar dat huis zat nog dichter aan de weg, helemaal geen drukke weg hoor maar het deed allemaal zo benauwd aan!
Bij Hoogeveen bedoel ik Fluitenberg (geloof ik, ik begin alle namen een tikkie door elkaar te halen Schijnheilig )

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:55

Zwiggelte is anders wel een leuk dorp.
Het bos (van Eursing uit gezien) is linksaf - langs dat café - over de brug, dan 4/500 m , dan het spoor over en dan zit je in het Sterrenwachtbos. (waar ook die telescopen staan, weet je wel)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 00:26

Ah, juist, die kant zijn wij volgens mij niet geweest, vandaar dat ik geen bos zag.
Die boerderij in Zwiggelte was nogal klein en het land wat erbij zat vond ik meer een speelveldje, er was ook geen ruimte om stallen neer te zetten dus ik kon daar niet veel mee, maar die ene die wij zo mooi vinden hadden we toen al gezien dus was daarna niet veel meer naar onze zin....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:18

Wonen in Drenthe bevalt me prima!
Ik had ook liever aan de rand van het bos gewoond maar nu ga ik er met de trailer heen Haha!
Buurvrouw stapt langs de weg met haar Ijslanders richting bos maar daar vind ik nu weer niks aan.
Zou zo ik in jou prijsklasse hier niks weten ,allemaal rond 1 milj.
wel heb ik in de Hoefslag een woning te koop zien staan midden in de bossen ...... ,maar dan wel in Limburg voor de schappelijke prijs van F649.000,-kk

Iemand in voor Limburg?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:31

Hey Tanniewannie
Kom gezellig toch bij ons wonen in zuidoost friesland en drenthe. Mooie omgeving, lekker buitenrijden en overal waar je om je heen kijkt RUIMTE! De mensen met de boerderij schuin tegen over ons zakken al in prijs. De boerderij tegen overons (aan ruiterpad) 2ha land, en wel 7 slaapkamers etc etc staat nu ook te koop 1,3miljoen guldentjes vragen ze ervoor! UCH UCH schud ik zo ff uit mn mouw (not!). Stukje verderop bij ons staat ook een woonhuis met 2ha te koop, incl stalling maar weet je wat ik nog het aller ergste vind......die boerderij, met 8boxen, 2 perceeltjes land en een overdekte rijhal die bij ons te koop zou staan??? Dat was een nieuwjaars stunt!
Nou ben ik mooi klaar mee! Wij hadden serieus intresse, maar dat bord was na 5dagen al weg! Gloek toch niet verkocht he? Ben gisteren gaan informeren en wat blijkt, ze hadden de overbuurman te grazen willen nemen door zijn boederij te koop te zetten, maar ze waren snachts iets te luidruchtig, boer wordt wakker, gaat naar buiten en wacht tot zij weer sliepen, vervolgens zet hij dat bord met te koop in hun paddock.....en ik rij de volgende dag langs en zie dat t te koop staat! Wel een goede grap, maar het heeft ook zijn voordelen. Mijn schoonouwelui denken nu dat ik straks daar niet meer kan rijden, ze zorgen nu dat ik een rijbak aan huis krijg! hahaha, kom straks toch bij ons op de boerderij wonen joh! Koeien dr uuut peerden dr in!

groetjes wendy

(JAJA mn pc doet tweer!)

Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:44

Ha ha ze zijn dus aan het slepen geweest ,moest ik aan wennen toen ik hier kwam wonen ,kende het verschijnsel niet .

De jongeluitje zijn eens heel erg actief geweest ,hebben ooit eens de plaatsnaamborden verwisseld! erg geinig Haha!
Ook hebben ze TE KOOP bordjes midden op de rotondes geplaatst Haha!

zal de makelaar leuk vinden Verward

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:52

Wij hadden c.a. 2 jaar geleden in de wijde omgeving TE KOOP borden bij mensen uit de tuin ontvreemd. Om oudjaars ochtend stond het gehele dorp TE KOOP. Bij elk huis een bord in de tuin, lache! Daarmee stonden we hupsakee zo in de krant!

Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 00:07

ha ha die is goed Haha! Haha!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

T@nj@

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 14:43

Hier nog iemand die waarschijnlijk uit de stad vertrekt!
Maandag gaan wij kijken naar een eensgezinswoning in Friesland,we speuren heel internet af op zoek naar huizen in Friesland/Drente en Groningen en denken "wat doen we hier nog".
Veel succes met het zoeken naar jullie droomboerderij!!
Groetjes van Patricia.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Update!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 00:51

Nou, ik ben niet blij!!!helemaal niet!!! Het gaat voorlopig nog niet door.....
Wat ik dus al eerder had gehoort blijkt waar te zijn, het bedrijf van mijn vriend moet minimaal 1 jaar bestaan voor we een hypoteek kunnen krijgen dus we moeten nog een half jaar wachten.
Er zijn wel bepaalde constructies die de regels kunnen omzeilen omdat hij in de zelfde brance is gebleven als hij al jaren werkt, maar dan ligt het bedrag veel lager en komen we ongeveer 1 ton te kort.......BAAL!!!

Wendy, we komen bij jouw op de boerderij wonen, gooi de koeien er maar alvast uit!!!!!!! Mooie bak maken, longeer kraal erbij (de klusjesman heb ik al) en dan kan Mambo mooi Bono dekken!!! Ha ha, ik zie het echt al helemaal voor me, te gek! Mambo en Bono voor de kar....of zou dat een probleempje geven, Mambo bespringt tegenwoordig alles waar een gat in zit..... (oversexte pony) Heb je genoeg plek voor mijn 4 paardenbeesten Hans en mij???
Nee, echt, ik zit nu wel te geinen maar eigenlijk kan ik wel janken, zucht....nog een half jaartje geduld en in de tussentijd ga ik maar niet meer op de sites van makelaars in Drenthe kijken want ik wordt er alleen maar gek van...

Patricia, leuk dat jullie ook (willen) gaan, ik weet heel goed hoe jij je voelt, ook ik denk iedere dag weer: wat doen we hier nog!! maar ja, ik ben weer even met mijn neus op de feiten gedrukt en zal voorlopig nog even geduld op moeten brengen, maar we gaan wel!!! al duurt het nog wat langer dan we dachten het is nog steeds: de groeten rottige randstad en hallo Drenthe!!!! Jullie ook veel succes met zoeken!

Gerrie, was die prijs in guldens of in euro's, Limburg is volgens mij ook niet zo goedkoop (heb ik nog nooit gezocht hoor) maar voor iets midden in de bossen vind ik het wel erg goedkoop (in guldens dan he)
Ik heb wel woningen midden in de bossen voor 5 ton te koop zien staan (guldens) en dan las ik wat verder, bleek het om een recreatie woning te gaan...

Ach, ik heb geduld en als we gaan schreeuw ik het uit en zullen jullie het allemaal weer horen!!!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 15:17

He miesje niet wanhopen er komen nog genoeg huisjes in het noorden vrij neem dat maar van mij aan zelfs bij het bos... gr gabrycha Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:32

T@nj@ wat ik las in de Hoefslag was de prijs in guldens Lachen Cool

Grubbenvorst ,Meerlosebaan 22
Het verbaasde mij ook al maar het is dus wel mogelijk .
vrijst woning met enige bijgebouwen en 1 .20.71ha grond ,grote woonk,keuken met inbouwk.slk,hal kelder,bijkeuken,achterportaaal met berging waar cv-ketel op olie,toilet en doucheruimte,verd:overloop en 4 slk Buiten 2 garages en berging,
.Hertenwei met hekwerk.
Info Groengoed Makelaardij BV
077-3987576

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-02 15:15

Tjonge, prijs in guldens....dat is echt geen geld hoor, dan ben ik altijd weer bang dat er geen dak op zit Cool
Maar zonder gekheid, ik baal nog steeds (heb vannacht zelfs gedroomd over de boerderij) maar ik probeer het geduld gewoon maar op te brengen en ach, eigenlijk is een half jaar niet eens zo lang, in Juni kan het al en dat is nog maar 5 maanden, januari is toch al bijna voorbij!!! en ik zit me nu net te bedenken dat het wel eens 4 maanden zou kunnen zijn want mijn vriend is begin Juni met zijn bedrijf begonnen, dus het is helemaal niet zolang als ik dacht!!! Ha ha, ik heb weer een sprankje hoop!!! Woow misschien staat onze droom dan nog wel te koop....!!!!!!!

Hmmm, ik ga nog maar even verder dromen.......

groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AVdB96, Esther_r20, Maaaarije, MeesMo, Myrthe_bz, Noor17, Patriesje, ryukapple, sasja0705, Sky_As, Waratje en 186 bezoekers