Voor het eerst Cerise's stal uitmesten en nog meer nieuws!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Voor het eerst Cerise's stal uitmesten en nog meer nieuws!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 19:09

Vanmorgen, eind van de ochtend, kwamen Peter en ik bij Cerise's pensionstal aan.
Ze stond al buiten met de andere paarden, het ging heel goed! Ze reageerde meteen toen ik haar riep, heel lief, en liep ook een stukje onze kant op, maar daarna werd ze weer afgeleid door het friese veulen.
Dat jonge friese hengstje van een half jaar was al bijna net zo groot als haar eigen dochter van anderhalf waar ze altijd vroeger mee in de wei stond, dus daar had ze dan ook snel vriendschap mee gesloten!
Ook met het paard dat naast haar staat op stal, Prommis, kon ze het al goed vinden.
Een andere aardige meid die haar paard daar had staan was al bezig met uitmesten, en kon mij wijzen waar ik alles kon vinden etc.
Cerise had er een aardige bende van gemaakt! }>
Ik heb alles maar uitgebreid schoongemaakt en hup een hele baal stro mocht er in, leuk voor Cerise!
Ik ging haar al gauw uit de buitenbak halen, het begon (alweer!) te sneeuwen, en ze wilde best met mij mee, maar dan alleen over het droge gedeelte door de bak heen naar de stal.
Probleem: er was geen droog gedeelte. *LOL*
Ze houdt niet zo van blubberenkels! Toch heb ik haar maar erdoor gesleept, na drie passen liep ze als een mak hondje maar wel mopperig achter me aan.
"Die Dorine leidt me juist door de meest vieze plekken, bleh, nou ik eis zometeen wel een droge stal hoor..." Die kreeg ze dan ook.
En ze kreeg ook wat brokjes, van die snoepdingen.
Ze was wel nerveus, de anderen stonden (behalve een shetlandpony en twee Belgen) buiten, en er stond geen paardje bij haar in de buurt...
In ieder geval, eerst een tijdje gepoetst, mijn schoonouders kwamen en die waren helemaal WEG van haar, maar wel grooooooot in hun ogen.
Mijn schoonmoeder is zelf een beetje bang voor paarden nog.
Dat leren we haar natuurlijk wel af!
Toen nam ik Cerise weer mee uit de stal, en heb ik haar in een redelijk zacht weilandje naast de bak gelongeerd, supervoorzichtig met grote rondjes, omdat er een laagje sneeuw lag.
Gelukkig was het weiland grotendeels bemest, dus het was niet overal te glibberig en het vroor ook niet, dus de grond zakte wel wat in.
Ze kon dus niet te hard gaan racen, en dat wilde ze ook niet echt.
Eerst even heel snel draven met haar hoofd in de lucht, en telkens als ze de paarden in de buitenbak zag, wilde ze daarheen...
Nee Cerise, aandacht bij Dorine houden. Ik weet het, Dorine is soms wat lastig, maar straks krijg je wat lekkers.
Nou toen ging het redelijk, ik hield het bij een paar minuten per kant, want ik wilde gewoon even dat ze haar energie een beetje kwijt was.
Ze is nog vrij nerveus door al die nieuwe dingen om haar heen, dus...
Ik heb haar toen weer terug in de buitenbak gezet, ze liep meteen naar nieuwe vriendje Prommis.
Daarna kwam de stalhoudster Irma, die gaf elk paard ff een appel, maar eentje was zo gretig dat hij de pink van Irma erbij nam!
Dus Peter meteen met de auto Irma naar de huisartspost gebracht, waar zij een tetanusprik kreeg en een mooi verbandje... haar hele nagel lag eraf Frusty .
Ondertussen alle paarden weer naar binnen en Cerise naar buiten samen met de twee Belgen: kijken hoe het ging.
Die ene is namelijk anderhalf, bijna twee, en hengst, dus moeten we in de gaten houden dat hij Cerise niet bespringt.
Hij was echter steeds bezig interesse in haar billen te tonen Haha! .
Dus werd besloten dat de Belgen, ruin en hengst, voortaan maar samen apart werden gezet.
Belgjes zijn niet altijd even veilig grijnz...
Daarna nog even koffie gedronken in de zadelkamer, en besproken wat er met Oud en Nieuw gebeurt. Ook mijn nieuwe spullen bewondert!!!
De longeerzweep hoef ik voorlopig niet te gebruiken (morgen gaat het vriezen denk ik Frusty ) maar het nieuwe halster heeft ze om, en ze wordt verwend met lekkere snoepjes...
De poetsspullen zijn al uitgebreid uitgeprobeerd en de gekregen ontwormingskuur ging er dus vandaag in! Ze vond het niet leuk, maar met een appeltje er achteraan... ze vergaf het me al snel Haha! .
Al met al een hele drukke dag, maar ook een hele leuke!
Alleen arme Irma die het nieuwe jaar ingaat zonder pinknagel Sigaar ...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:13

Klinkt als een geweldige dag met je eigen paardje... Lovers Heel veel plezier met d'r, maar ik weet zeker dat dat wel gaat lukken!

Liefs Joleen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:30

klinkt als een superdag dorinepine!! Veel plezier nog met je peerdje!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 19:53

Wat fijn om te lezen dat je eerste dag met eigen paard zo goed verliep.
Heel veel succes en dat er maar heel veel van deze dagen mogen komen.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:02

Echt heel gaaf om deze blije verhalen van je te horen, Dorine
Wat leuk dat het al zo goed gaat met de andere paardjes van stal Lovers
Heel veel succes
Greetz Tamaar

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:33

Leuke dag gehad dus, zal wel raar voelen he opeens een eigen paard te hebben (ik kan me het gevoel van flair net hebben al niet meer herinneren)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:34

Wat ontzettend leuk om te lezen!
Nu besef je tenminste ook weer eens een keer dat dat voor sommige van ons heel normaal is. (Dat er een paard op je staat te wachten bedoel ik)

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:11

gaaf he !!!!
en eidelijk je eigen paardje !!!

oooh wat een leuk verhaal ik zie het echt helemaal voor me
hih

( niet dat stukje van die pink hoor Misselijk )

nou heeeeeeel erg veel plezier met je nieuwe aanwinst
Knipoog

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:34

en heb je de eerste fotos al gemaakt?? als ik weer kom meeten wil ik wel je album zien he?? Haha! geweldig dat het zo goed ging vandaag. heerlijk gevoel he?je eigen paard waar je mee kan tutten. ook goed aan je zelf blijven denken he? xxx lonneke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:36

Gaaf dorine lekker dat ze zo lief is en ik hoop dat dat zo ook blijft.

Ene ik mis een vingertopje van mijn linker ring vinger dat heeft mijn lieve paardje gedaan. Helaas hijheeft last van voedernijd en dat is af en toe best lastig. Frusty .

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 21:55

Ow dorine, wat beschrijf je dat weer prachtig! Ik vindt het echt zo'n kerstverhaal... Een jonge vrouw, op zoek naar een paard.... die dan een paard vind, die wordt goedgekeurd (spannend), en eerste dagen samen, een band opbouwen... En die band moet verder jullie een tijd bij elkaar houden, die band moet groeien en sterk worden, zodat niets of niemand hem meer kan doorbreken. En jij komt er wel! Cerise en jij krijgen vast een hele sterke, speciale band, en ik ben blij dat ik dat achter m'n computerschermpje mag meemaken!

Heel veel geluk en hartelijk welkom in het wereldje van paardenbezitters (die gekken die al hun tijd, aandacht en geld aan zo'n knol geven.... Haha! )

Carola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:04

Ik hoop dat er nog heeeeel veel van zulke prachtige dagen voor jullie mogen volgen!!!!! Fijn he, een eigen paardje!!!!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:11

Wat een heerlijke dag moet dat zijn geweest!! Ik zie het al helemaal voor mij Cool
Zaterdag gaat hopelijk voor mij ook een beetje zo, alleen dan zonder die zere vinger Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 09:09

dat klinkt echt hardstikke goed zeg!! fijn he, om een eigen paard te hebben?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 14:23

Wat klinkt dat leuk zeg!!!
Wat fijn ook dat ze het zo goed kon vinden met de andere paarden en dat ze zo braaf was Lachen

Nog veel plezier met Cerise verder he!! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 13:18

Hey Dorine, wat leuk, zo'n enthousiast verhaal zeg!!! Ben zo benieuwd, maar weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met jou en je paardje!!! Succes meis!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:54

Leuk joh!
Je berichtje straalt gewoon helemaal. Je kunt zien dat je met volle teugen geniet van die lieve meid. Ik krijg gewoon een warm gevoel van binnen om te lezen dat je zo van haar kunt genieten. Je hebt mij ooit eens een pbtje gestuurd met de betekenis van Laiser voor mij, maar ik herken een hoop in jouw verhaal terug. Ik weet zeker dat jullie net zo veel van elkaar zullen gaan genieten als Laiser en ik.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 20:24

leuk hoor