over voeren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-01 10:50

jullie kennen inmiddels mijn sunny wel en ik heb haar nu ong 2 maanden. ik wil haar in goede conditie houden en ik hou ervan als ze mooi vol op hun lijf zijn dus niet ingevallen. ook vind ik belangrijk wat ik voer aan energie omdat ze eigenlijk nu nog weinig arbeid verricht. ze krijgt natuulijk wel een veulen en daarna wil ik gaan mennen met haar. ik zou graag horen wat voor hoeveel heid en wat voor soort voer ik akn gebruiken. ik voer op het memoent granenmix van casper faunafood. ik wil graag een mooie gezonde pony met een mooi glanzende vacht. wie geeft me tips??


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 11:23

Om een paard voller te krijgen is het denk ik beter om biks te voeren, het voordeel van een granenmix is weer dat de paarden er wat meer van opdrogen. Tja. In biks zitten wel alle stoffen die ze nodig hebben, misschien kun je granenmix en bix beter combineren, en een scheutje zonnebloemolie door het voer doet wonderen voor de vacht. Gaan ze goed van glimmen en kan verstoppingskoliek voorkomen.

Over hoeveelheden kan ik je niet adviseren: heb nog nooit een kleine maat pony met veulen gehad!

Succes hoor! Mieke

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anja_Joost, Annienke, Charlie_, Damelza, egnie, Googlebot, joyce83, Kirsha, sas27, sterregoud, Vitas en 31 bezoekers