Heb waarschijnlijk een paardje gevonden joepie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Heb waarschijnlijk een paardje gevonden joepie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 19:37

Zaterdag had ik een tel.nr. van iemand gekregen, zaterdagavond gebeld, en ik kon zondagochtend heel toevallig al komen.
Dus wij vanmorgen erheen, met mijn vriendin Jolanda. De videocamera mee, dus...
Het is een trakhener merrie, wordt volgend jaar 5, en haar anderhalf-jarig veulen stond er ook bij.
Merrie is bruin, met twee witte voetjes achter, geschatte hoogte 1.62 meter, en ingereden maar daar houdt het mee op.
De merrie was eigenlijk met haar veulen van iemand anders, maar werd naar de broer en schoonzus gedaan met het verzoek te proberen te verkopen. Reden: ze hadden een Shire gekocht en nog een pony, dus stallen tekort en deze wilden ze niets meer mee doen.
In de lente was de merrie al een paar maanden bij hen (broer en schoonzus) geweest, toen heeft die vrouw haar ingereden, toen ze net vier was. De zomer weer thuis doorgebracht, en in de herfst kwam het paard dus met haar veulen erbij weer naar die mensen om verkocht te worden.
Die hebben veel met haar buiten gereden, maar konden weinig met haar rijden vanwege eigen blessure van die vrouw. Wel buitenritten, en zo is het paard dus eigenlijk super-verkeersmak geworden.
Wat het ingereden zijn betreft:
Ik kon haar vanochtend nog niet berijden omdat de bak enzo bevroren was, dus dat was wel jammer.
Ik ga daarom zaterdag of zondag, moet nog even worden overlegd, samen met die vrouw op dat paard ff een buitenritje maken en daarna in de bak ff met haar rijden, om te voelen hoe ze is.
We hebben haar al wel in de wei even laten lopen, kijken hoe ze draaft en galoppeert, en dat leek prima.
Ze is in de omgang errug lief, niet bijterig/happerig, geen heel erg dominant paard, niet schrikkerig, voetje geven etc. ging allemaal prima, je kon haar overal aanraken, kortom, ze laat veel toe.
Omdat er bijna niks met haar gedaan is, is ze ook niet geschoren of zo, de officiele eigenaar had niet eens een deken voor haar, dus die mensen hebben haar maar lekker een wintervacht laten krijgen.
Ze ziet er nu uit als een heel lief schattig teddybeertje, en ze heeft ook nog een redelijk klein hoofd, omdat ze arabierenbloed heeft, dus ze oogt nog wat pony-achtig, ook vanwege dat ze geen spieren heeft.
Wel schattig gezicht hihi.
Wat ik ook belangrijk vond: Peter kon goed met haar overweg. Ze is echt een paardje dat dol is op mensen die rust en betrouwbaarheid uitstralen, ze voelt aan alsof ze iemand nodig heeft waar ze op kan bouwen.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze verder tijdens het rijden zal zijn, stap draf galop ging al, en sturen ook, maar echt wedstrijdklaar is ze dus nog niet.
Maar dat hoeft ook niet.
Gesprongen heeft ze ook nog niet, behalve een paar keer in het bos over een dikke tak die dwars lag, en dat deed ze alsof er niks aan de hand was.
Fiew ik ben zeer benieuwd, duimen jullie voor me dat dit het wordt?
Volgens mij ben ik verliefd!!


littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:45

Ik hoop voor je dat het wat is!

Vertel je wel even hoe het is gegaan?

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 19:59

Het klinkt allemaal super!!
En een voordeel dat ze weinig gereden is ,is dat ze ook niet verreden zal zijn.
Ik duim met je mee.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:03

ook ik duim voor je dorine....
ik hoop voor je dat het wat is
en idd een paard wat nopg haats niet gereden is kan je helemaal naar je eigen hand rijden succes er nog mee

Love the life that you live, live the life that you love

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:12

klinkt niet verkeerd.
Het belangrijkst is gewoon dat ze braaf is met rijden en omgang, de rest kun je allemaal nog aanleren.
Dat ze goed verkeersmak ik is zeker een groot pluspunt. Dat ie zonder dek staat is toch geen probleem, een goed teken voor een sterk paard.
Nou laat het snel horen wat het geworden is.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 20:28

Het was een mooi compact paardje, en ze had dus Trakhenerpapieren: haar vader is Windfall Verward
Haar front was niet te ielig, ze zag er gezond uit, heldere blik, goeie beenstand voor zover ik heb kunnen zien als beginner *LOL* .
De vrouw die haar ingereden heeft en haar dus nu weer heeft om te verkopen, is een jurylid hier in de omgeving, dus we kenden haar wel vaag van gezicht, en zij kent onze vereniging en veel mensen daar ook.
Was erg gezellig dus tijdens de koffie!
Oh ja, ze heeft ook Horsemanship oefeningen met het paard gedaan, zoals (zag ik op foto) paard met twee voorbenen in twee emmers laten staan, paard met voorbenen op een groot stuk plastic laten staan, langs wapperende voorwerpen lopen, dat soort dingen.
Paard is dus al aardig wat gewend!
Als iemand nog info heeft over Windfall, haar vader?
Ben reuze nieuwsgierig Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:31

Whaaaaa, wat gaaf!!! Echt hartstikke leuk voor je! Ik duim heel hard! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:00

o wat leuk heee!!!!ik duim voor je hoor Lachen Pling Pling Pling
groetties monica Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 21:55

heej gaaf joh! ik zal voor je duimen dat het wat is!!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 22:33

Laatst bijgewerkt door dimmelim op 16-12-01 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 22:39

Windfall is van Habicht uit een volbloedmoeder. Voor zover ik weet is hij naar Amerika verkocht. De merrie heeft dan als het goed is ook een roze TSB papier, is ze in Duitsland of in Nederland gefokt?

Trakehners zijn erg mooie, maar erg eigenzinnige paarden. Over het algemeen niet de gemakkelijkste dieren.

Hopelijk klikt het allemaal zoals je hoopt, je verdient het!! Cool
Kun je anders niet proberen om bij iemand in een binnenbaan te rijden als de grond nog steeds bevroren is??

Heel veel succes in elk geval Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-01 22:57

Oh jee kwijl............
De merrie ziet er heeeeeeeelemaal niet zo mooi uit als haar vader omdat ze totaal niet getraind is en een vacht heeft zodat ze meer lijkt op een teddybeertje.
Maar de bouw, het edele hoofdje, alles klopt.
Over het algemeen zijn het niet de gemakkelijkste paarden, maar ze is wat dat betreft goed opgevoed, ze hebben wat horsemanship oefeningen met haar gedaan, ze heeft niet snel de neiging dominant te worden (is toevallig haar karakter).
Ze zal zeker haar puberstreken nog krijgen, maar we zien wel hoe dat afloopt *LOL* .
In ieder geval kan ze genoeg energie kwijt waar ze terecht komt, in de wei met de andere paarden, ze komt niet hele dagen op stal te staan.
Ze is lief en superverkeersmak al, dus dat is een pluspunt.
Hopelijk gaat het allemaal goed dit weekend want ze lijkt me echt iets wat ik zoek!
Bedankt voor de foto's en de info!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 01:02

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:48, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Els
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 01:29

Het zijn gewoon paardjes met iets meer bloed dan onze warmbloeden. Ze zijn niet geschikt voor harde ruiters. Ze zijn gevoeliger van karakter net zoals engels volbloed of arabier dat ook wel is. Verder heb je evenveel variatie in karakter als alle andere paarden. Ik heb twee super gemakkelijke trakehners en één heel lastige, onbetrouwbare warmbloed. Het karakter dat je beschrijft is vaak heel typisch voor trakehners: heel aanhankelijk en als ze je vertrouwen gaan ze voor jou door het vuur. Windfall is gewoon super bloed. Echt springbloed ook Er zijn wel trakehners die echt springgefokt zijn. Sixtus bv. (ook een Habicht zoon) heeft nog Grand Prix gesprongen, en Halla vroeger. Alleen worden ze hier vooral aangeschaft om dressuur mee te rijden en zijn de dressuurlijnen dus veel beter vertegenwoordigd. Veel succes.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:35

Klinkt goed joh! En inderdaad, je moet er doorheen kijken dat ze nu een dikke vacht heeft en geen bespiering. Ik hoop dat het allemaal door gaat! Succes! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 12:40

Klinkt goed Dorine!!! Ik duim voor je dat ze ook heeeeel lekker rijdt!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:00

Habicht was toch ook de vader van Balzflug? Klinkt heel goed Dorine, niet alle trakehners zijn zo moeilijk hoor. ik ken ook brave. Ik hoop dat je nu eindelijk toch eens geluk hebt! Jammer ook dat je iedere keer zo lang moet wachten totdat je er eens naartoe kan he.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 20:15

Desiree, hier kon ik gelukkig meteen de volgende dag naar toe.
Ik was meteen helemaal weg van haar, en ook van haar veulen, dat nu anderhalf is.
Ze is eigenlijk vrij klein voor een Trakhener, wat haar minder geschikt maakt als fokmerrie, dus is ze niet te duur, ook al omdat ze nog weinig kan.
Nu nog hopen dat het binnenkort mogelijk is in de buitenbak te rijden, of in elk geval een buitenrit, dat het niet gaat ijzelen dit weekend...
Ik wil haar onder het zadel voelen!
Aan de hand was ze superlief maar ja... nu nog erop!
Daarover horen jullie zo gauw mogelijk meer hihi.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:29

He Dorine, dat klinkt goed!!!
Staat ze hier in de buurt?
En nu maar hopen dat je snel kunt rijden om haar uit te proberen. Het zou misschien een idee zijn om haar ergens mee naar toe te nemen om te rijden. Weet je meteen hoe ze in de trailer is. Knipoog

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:01

Leuk. Ik ga volgende week ook voor de tweede keer naar een paard kijken. Ik kan me gedachten er niet van af zetten, zat vandaag op mijn werk elke keer de fotos te kijken. Mijn vriend probeert me nog te waarschuwen dat ik niet te enthousiast moet zijn, anders ben ik weer net zo teleurgesteld als bij de vorige, die werd afgekeurd. Me Lovers Sheryl!

Zullen we duimen voor elkaar (en voor Sunnylover)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:22

Nou dat klink allemaal vreselijk goed zeg! Ik hoop echt dat het iets is want ik gun het je van harte meid!
Probeer dit paardje wel goed uit. Trakheners kunnen nog wel eens aparte karakters hebben. Hoe ze in de omgang zijn zegt zeker niet alles over hoe ze ondeer het zadel zijn. Wees dus kritisch en neem je tijd!!

heel veel succes er mee.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:22

Klinkt goed Dorine! Probeer wel een beetje met beide benen (of eentje ook goed) op de grond te blijven, ik weet ondertussen hoe belangrijk dat is. Ik zal duimen dat het helemaal goed komt tussen jullie en dat ze met rijden ook helemaal jouw droompaardje is! Clown
Wanneer spreken we af voor een boktbuitenrit hier in de buurt? Lachen

Sprakeloos

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 13:48

Ik probeer zeker met beide benen op de grond te blijven staan, tuurlijk.
Ze is nog niet gekeurd, er kan nog van alles niet goed zijn dus we houden 'een slag om de arm' zoals dat heet.
Maar als het rijden bevalt, laat ik haar keuren, en dan zien we wel...
Heel spannend hoor, omdat ik totaal niet weet wat ze ongeveer kan.
Ingereden ja, en wel zo dat je er een buitenrit mee kan maken ook, maar verder? Ik merk het wel.
Zucht. Kan bijna niet wachten...
Een boktrit hier in de Liemers/Achterhoek is trouwens een erg goed idee!
Montferland (bos he) lijkt me wel wat. Een clubgenootje van mij woont in Beek, mooie omgeving hoor.
Iedereen die mee wil is welkom, ook van ver. Maar dan wel ergens in de zomer, als ik een paard heb en er aan gewend ben, en mijn billen wat genezen zijn en mijn conditie weer op peil!
Op het moment kan ik nog niet eens fatsoenlijk doorzitten met mijn gekneusde achterste hihi....
Toch sta ik te springen om dat paardje uit te proberen Party!! !

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:30

he,dat klinkt goed zeg!hmmmm als ik een autootje had was ik ook even komen kijken,varsel is hier vlakbij........nou dorine als je eens wilt dat ik mee ga kijken dan kom je maar langs mijn huis en ga ik mee!ik stuur je een pb met mijn telefoon nummer keej?

soms is het beter om te zwijgen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:27

Spannend Dorine!

Laat je nu wel eerst de verkopende partij op het paard rijden... Anders kneus je misschien nog een paar lichaamsdelen!

Trakheners zijn prachtige paarden! Inderdaad goed uitproberen, liefst meerdere keren onder verschillende omstandigheden!

Succes hoor! (en neem Sanderijn mee!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 bezoekers