geschrokken.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 18:50

Toen we vanmorgen de pony's gingen voeren kwam er 1 niet naar het voerhek om te eten.
Toen ik wat beter keek wou ie wel komen eten maar hij kon niet meer lopen. Ik schrok me dood!!!!!
Met heel veel pijn en moeite kreeg Janneke 'm zover dat ie 1 pasje verzette maar hij stond niet op links achter lioet dat been maar wat hangen. Ik ben een halster gaan halen en Janneke de boer want dit was echt flink mis.
Ik was eerder terug en heb toen heel gemeen de pony van z'n plaats getrokken voelde me heel schuldig maar ik moest gewoon weten of ie er echt niet op kon staan->gebroken of dat het niet kon vanwege teveel pijn gelukkig zette ie 'm neer maar zakte er meteen doorheen.
De boer kwam en heeft aan het been getrokken het was niet gebroken maar ze kon niet meer in de kudde omdat er een paar donderstenen tussen zitten met veel pijn en moeite heb ik haar het weiland uitgekregen en nu staat ze in de wei bij de shetjes.
Hoe meer ze loopt hoe makkelijker het gaat gelukkig ,wordt al minder stijf maar ze staat er bij stilstaan niet op er is nergens een wondje het is niet dik en ook niet warm.
We wachten af tot morgen misschien is het maar een hoefzweertje ofzo.
Ik bood meteen aan de eigenaar te bellen maar dat wil de boer niet.
Eerst afwachten hij wil diegene niet ongerust maken en bovendien kan die toch niets doen ze mag niet komen door de MKZ.
En nu voel ik me dus heeeel erg schuldig ik weet dat iemand d'r pony heel kreupel is maar kan het niet zeggen. als het mijn paard was wou ik het toch ook meteen weten ............

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 18:54

mm das wel minder kim. hopen dat het morgen wat beter gaat.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 18:57

Grrrrr!!! ik zou echt heeeeeeeel Boos! worden als dat mijn pony was!!!! Niet op jou hoor Nimber, maar ik vind echt wel dat je als eigenaar er recht op hebt om te weten wat er met je pony aan de hand is... Boos! Frusty Boos! En misschien heeft de eigenares dit soort problemen wel vaker gehad met die pony en weet ze wat er waarschijnlijk aan de hand is...grrrrrrrr...het is verder vast een prima kerel hoor, dus ik bedoel het niet banketstaaf, maar als het mijn paard was...hmmmm...die heeft ook wel eens wat en ik kan er meestal feilloos de vinger op leggen of het erg is of niet...hoef ik er niet eens perse zelf bij te zijn om eventueel advies te kunnen geven...grrrr... Sorry Nimber, maar dat moest ik echt ff kwijt...no offense he, jij zit wel in een lastig parket nu he... Verward Ik hoop maar dat die pony gauw weer tiptop loopt! Party!!
Groetjes, "Vikki"

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-01 19:41

tja paard staat allang bij ons en heeft zelden wat.
net janneke aan de telfoon gehad morgen als er helemaal geen verbetering is de veearts of hoefsmid erbij en dan maar vooraan de weg en misschien dan toch de eigenaar bellen??

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 20:27

Ik zou het ook willen weten. maar ik begrijp het standpunt van de boer wel.


Toch zou ik het willen weten...

Maar nu maar hopen dat het 'maar' een hoefzweer is...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 20:59

Van mijn ouders moest ik ook vaak achteraf horen dat Manjo wat had gehad. En dan was het van: 'maar het is nu al weer over hoor'. Ik begreep het wel, maar ik vond het toch niet leuk. Zat ik 100 km van mijn beestje af en dan vertelden ze het me niet als hij wat kreupel was of hoestte. Maar ja, ze wilden mij gewoon niet ongerust maken.

Kan het me van die boer dus ook wel voorstellen, de eigenaar kan nu toch niets doen. Maar ja, helemaal eerlijk is het niet, zeker voor je gevoel niet...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 21:03

oef zeg das inderdaad schrikken,sterkte ermee hoor!ik weet dat frans zelf ook heel erg in onzekerheid zit door alle mkz-gedoe en dat ie gewoon ook het beste wil voor iedereen,het is inderdaad een moeilijk situatie

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 21:15

jeetje wat naar zeg!! ik zou ook niet goed weten wat ik zou moeten doen als ik jou was eigenlijk... sterkte ermee

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, KleinBoefje, Rex_Rolfo, Rubio, tiwi1969, Urbiezira, User3 en 133 bezoekers