Les, buitenritten, paard in de sloot, nieuwe deken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Les, buitenritten, paard in de sloot, nieuwe deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:49

de titel omschrijft het hele weekend al eigenlijk... Haha!

Vrijdagavond hebben Banjer en ik weer les gehad van VincentS... ging geweldig... Vincent legt alles heel duidelijk en geduldig uit... hij heeft ook nog op Banjer gereden, zodat hij kan voelen waar hij het over heeft... en wonder boven wonder vond Banjer hem erg aardig... (ze is nogal eenkennig)... na de les heeft ze zelfs nog een paar kunstjes aan hem laten zien, en hem overladen met kusjes... Haha!

Zaterdag ben ik samen met een stalgenootje naar buiten geweest... we wilden eerst met de paarden richting Delft gaan, naar het natuurgebiedje tegenover Stal Middendelfland, maar vlak voor vertrek hoorden we dat er een ongeluk was gebeurd... meisje van paard gevallen, met hoofd op asfalt, geen cap op (!), bloed uit de oren, waarschijnlijk hersenletsel... traumahelikopter en ambulance... kortom... nogal stressy langs de route waar wij dus ook langs moesten... dus zijn we maar de andere kant opgegaan.... Banjer is voor het eerst op de heenweg onder het spoor doorgegaan, dus dat was al 1 ding gewonnen... Haha!
Toen ze door had waar we heen gingen, werd ze toch wel erg vrolijk, maar om nu te gaan draven/galopperen op het harde, waar ook nog eens aardig wat fietsers voorbij kwamen, dat zag ik niet zo zitten, dus moest ze blijven stappen... uit "nijd" begon ze spontaan te tölten...
In het natuurgebiedje nog ruzie gemaakt met een paar Pennymeisjes, die keihard aan kwamen galopperen, en later ook weer keihard weg galoppeerden (we moesten dezelfde kant uit), en daarna weer vrolijk verder gestapt... onder een heel laag spoorbruggetje door, maar toen voor de zekerheid afgestapt (voor Schiedammers: dat bruggetje, vlakbij de Joppelaan), en daarna weer opgestapt en verder gegaan...
Via de Slimme Watering (= drukke weg) en de Kerkweg weer terug naar stal... Lachen Al met al was het een heerlijke rit, met veel nieuwe indrukken voor Banjer.... Haha!

Vandaag ben ik weer met Ineke2 mee naar buiten geweest... zij op Levi, en ik mocht weer op Arti... Lovers Ik ben dit keer zonder zadel gegaan... want sinds mijn kont aan mijn boomloze westernzadel (Bob Marshall) gewend is, zit een goed dressuurzadel niet lekker meer.. Haha! Levi en Arti waren beiden echt weer superbraaf... geweldig gewoon.. Ineke: je hebt 2 gouden pony's!

Op stal aangekomen ging er niemand naar buiten, en aangezien Banjer en ik geen zin hadden om in de bak te gaan rijden, heb ik haar maar een dagje vrij gegeven... Lachen

Een stalgenootje gaat haar paardje binnenkort naar Drente brengen, naar een rusthuis daar... ze mogen daar geen dekens om geloof ik, dus ze had een deken over... heel weinig gebruikt, en supermooi... gelukkig niet zo dik... dus die heb ik overgenomen... Lachen

Toen ik uit de kantine terugkwam, met mijn emmertje slobber, ging de merriekudde uit hun dak... en dat doen ze altijd als er een paard in de sloot ligt... Scheve mond Dus met hulp van de boer en zijn shovel hebben we de onfortuinlijke (en vieze!) merrie uit de sloot gehaald, gewassen, en lekker onder het solarium gezet... ze heeft er gelukkig niks aan over gehouden... Lachen

Een aardig druk en afwisselend weekendje dus... Haha!


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:51

Beetje druk weekend, he Vera Knipoog leuk dat het zo goed gaat met Banjer Ik begin nu steeds nieuwsgieriger te worden naar Ofir's kleine nichtje Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 19:53

je bent van harte welkom Wendy... kan je Gloria's dochter eindelijk eens zien... Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:55

eeeeiiindelijk Haha! (ik moet gloria ook nog steeds weer zien... Bloos! )
Zo was mijn dag trouwens:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=305039 Boos!

vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:03

lekker rustig weekendje Knipoog Vera. Ik zal je maandag niet te veel lastig vallen, kan je lekker uitrusten achter je computertje Haha!

I'm dancing under the full moon
and if i'm not there you can find me under the stars

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 20:06

dank je Liane... heb ik wel nodig... Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, frutsel05, moeshie, singa, Supertje, Titsia, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers