Droombaan! Paardenhandelaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 23:06

Bedankt Apple en Juuls,Merel! Bloos! Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:38

Het gaat mij er niet om of je wel of niet in de lage prijsklasse paarden moet verkopen. Maar ik probeer meer aan te geven dat je in die prijsklasse vaak gezeik hebt. Daarnaast zijn particulieren erg moeilijk.

In de hogere prijsklasses ga je meer met profs aan het werk, of mensen die gewoon een beter paard zoeken. Daar heb je veel minder gezeik van, en de marges zijn stukken hoger.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 01:04

Dat beaamde ik al, Pipo. Knipoog

Toch ken ik weinig handelaren, die in de hogere prijsklassen handelen, die niet enorm in de schulden zitten. Bloos!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:04

In de hogere prijsklasse zijn het vaak beunhazen die deze paarden verkopen. Deze mensen zijn niet ingeschreven bij het cebopa, zoals Natasha. Natasha is een erkend paardenhandelaar en zij heeft te maken met diverse regels etc. Beun de haas niet.

Natasha ik weet precies waar je het over heb

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:07

Sorrie hoor Kurby, maar beunhazen in de hogere prijsklasse, dachut niet. Juist daar is een goede kennis van paarden belangrijk. Wel is het vaak zo dat daar maar drie of vier paarden te koop staan, en handel een bijzaak is. maar beunhazen, komt niet voor hoor. De mensen die paarden kopen in de hogere prijsklasse zijn daar vaak net even te ervaren voor.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:24

Dat hou je toch altijd dat mensen klagen over een super braaf paard wat ineens niet meer te rijden is..

Ik heb 7 jaar voor een handelaar gereden en zo hadden we ook een poos geleden eensuper brave pony..
Nou meisje kreeg hem een maand op proef...
Binnen een maand bellen ze ons dat ze hem in willen ruilen want hij was ziek in zn hoofd..
Pony terug genomen bij ons nix aan de hand.De pony is een tijdje later verkocht om met gehandicapten te gaan rijden en doet het daar nog steeds super braaf..

Maar als handelaar lijkt het wel vaak of het altijd niet klikt als je zo de reacties hoord...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:30

Ik rij bij een handelaar sinds 2 jaar, en ik herken je verhalen heel erg goed.

Zo kwam er bij ons pasgelden iemand, die had een jaar geleden een pony bij ons gekocht en die schuurde nu, dat wij hem maar terug moesten nemen omdat de ponu volgens hem dus zomerschruft heeft.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:47

Kurby schreef:
In de hogere prijsklasse zijn het vaak beunhazen die deze paarden verkopen.


Juist de handelaren in de hogere prijsklasse zijn aangesloten bij de Vereniging Sportpaardenhandelaren Nederland en verkopen ook onder die voorwaarden.
Ik heb nog een keurig koopcontract liggen boven van mijn paard.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:57

Kurby schreef:
In de hogere prijsklasse zijn het vaak beunhazen die deze paarden verkopen. Deze mensen zijn niet ingeschreven bij het cebopa, zoals Natasha. Natasha is een erkend paardenhandelaar en zij heeft te maken met diverse regels etc. Beun de haas niet.

Natasha ik weet precies waar je het over heb



Ik weet niet wie je dit heeft wijsgemaakt maar dit is echt regelrechte onzin.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:09

gijsenkim schreef:
Sorrie hoor Kurby, maar beunhazen in de hogere prijsklasse, dachut niet. Juist daar is een goede kennis van paarden belangrijk. Wel is het vaak zo dat daar maar drie of vier paarden te koop staan, en handel een bijzaak is. maar beunhazen, komt niet voor hoor. De mensen die paarden kopen in de hogere prijsklasse zijn daar vaak net even te ervaren voor.

Ik denk dat Kirby dat juist bedoeld, dat dat mensen zijn die niet leven van de handel, en niet betalen aan van allerlei dingen....... Haha!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:17

Pipo schreef:
Mooie paarden die functioneel kunnen bewegen, goed te rijden zijn en met een mooie kop. Daar zit handel in!


Helemaal mee eens, maar vind die dieren maar is Haha!

Wat bij mij nu erg bevalt is verkopen aan de "grote" jongens, geen gezeik met dat je je beest terugkrijgt of iets dergelijks. zijn vaak rechtdoorzee, ze willen hem of niet. En komen niet 36 keer kijken voor hetzelfde paard Haha!

Laat hun maar het "risico" lopen met de particulieren, en voor goede geven hun ook goed geld, voor die duizend euro die ik meer kan krijgen van een particulier ga ik niet (meer) die heisa op me nek halen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:32

Wouter, je hebt HELEMAAL gelijk!
Toch houd ik het nog maar bij mijn particulieren, en neem t gezeur op de koop toe .

Ook vind ik t risico van de inkoop van duurdere paarden te groot.
Wie zegt dat mijn klanten daar wel mee overweg kunnen?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:35

Natasha schreef:
Wie zegt dat mijn klanten daar wel mee overweg kunnen?


Bij een andere prijsklasse komen er toch wel mensen die hem in ieder geval niet terugbrengen als ie een keer bokt of bijt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:35

Wouter24 schreef:
Helemaal mee eens, maar vind die dieren maar is Haha!

Wat bij mij nu erg bevalt is verkopen aan de "grote" jongens, geen gezeik met dat je je beest terugkrijgt of iets dergelijks. zijn vaak rechtdoorzee, ze willen hem of niet. En komen niet 36 keer kijken voor hetzelfde paard Haha!

Laat hun maar het "risico" lopen met de particulieren, en voor goede geven hun ook goed geld, voor die duizend euro die ik meer kan krijgen van een particulier ga ik niet (meer) die heisa op me nek halen


Dit is nou juist precies wat ik Natasha probeer te vertellen. Alleen zijn er gelijk mensen die het over beunhazen Verward en over grote schulden van handelaren Verward beginnen.

Het interesseerd mij geen zak of iemand schulden heeft of beunhaas is, als hij mij maar betaald voor het paard wat ik hen verkoop.

Wat wouter al zegt: Particulieren geven zoveel gezeik..........

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:35

Wouter, ik zie in je profiel dat je pas 21 bent!
Had ik eerlijk niet verwacht.
Je praat echt verstandig.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:37

Wouter24 schreef:
Bij een andere prijsklasse komen er toch wel mensen die hem in ieder geval niet terugbrengen als ie een keer bokt of bijt Lachen


En wie zegt dat paarden in een hogere prijsklasse zoveel lastiger zijn Verward Volgens mij echt een broodje aap!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:38

Pipo, als jij eens wist hoe het financieel zat bij de mensen met de grootste rijbroeken aan, dan gaf je me gelijk.
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 03-10-04 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:40

Pipo schreef:
En wie zegt dat paarden in een hogere prijsklasse zoveel lastiger zijn Verward Volgens mij echt een broodje aap!

Broodje aap?
Een goed paard wat atletisch loopt, dat een keer op zij springt, daar ligt een manege ruiter gelijk naast.

En een Z paard met de nodige ervaring, weet ook juist heel goed hoe ie onder t werk van onervaren mensen uit moet komen.
Juist omdat ie zelf zo ervaren is.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:41

Pipo schreef:
En wie zegt dat paarden in een hogere prijsklasse zoveel lastiger zijn Verward Volgens mij echt een broodje aap!


Dat zei ik niet Tong uitsteken

Sportpaarden verkoop is wel heel wat anders als "recreatie"verkoop. Dus die klanten die je krijgt zijn ook anders. Maar mijn ervaring is hoe minder ze uit te geven hebben hoe "zeurderiger" ze zijn Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:43

Natasha schreef:
Broodje aap?
Een goed paard wat atletisch loopt, dat een keer op zij springt, daar ligt een manege ruiter gelijk naast.

En een Z paard met de nodige ervaring, weet ook juist heel goed hoe ie onder t werk van onervaren mensen uit moet komen.
Juist omdat ie zelf zo ervaren is.



Waar haal jij vandaan dat een goed paard een keer op zij springt? Dat doet een slechte ook hoor!

Een braaf Z paard is voor een groene ruiter veel meer van te leren dan een paard wat B of L loopt.

Hoe denk je dat het komt dat de Duitse ruiters zo verschrikkelijk veel beter paard rijden dan de Nederlandse? Omdat ze daar het leren op een paard wat alles al kan!

Wij in Nederland zijn zo vreemd dat we vinden dat we het moeten leren op een groen dier. Onzin natuurlijk!

Destijds kocht ik voor de mensen die van de manege afkwamen juist altijd paarden die hoger geschoold waren. Die hadden alles al gezien en waren superbraaf. En daar zijn nooit problemen van gekomen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:44

Daar heb je denk ik wel gelijk in Wouter.

Toch had ik t er vandaag nog over met een meid die zelf in de hogere categorie verkoopt.
Ik zeg:
ik heb meer gezeur dan jullie, want bij mij komen de beginners vaak.
Zij zegt:
Ben ik t niet mee eens.
Mensen die geld uitgeven voor een paard, verwachten JUIST omdat ze er veel geld voor hebben uitgegeven, dat t klikt met t paard.
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 03-10-04 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:44

Ik ben geen handelaarstype en ik benijd je niet Natasha.

De paarden waar Wouter het over heeft, hebben zo'n prijskaartje dat een onervaren ruiter die echt niet kopen.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:45

Wouter24 schreef:
Dat zei ik niet Tong uitsteken

Sportpaarden verkoop is wel heel wat anders als "recreatie"verkoop. Dus die klanten die je krijgt zijn ook anders. Maar mijn ervaring is hoe minder ze uit te geven hebben hoe "zeurderiger" ze zijn Scheve mond

Dat is mijn ervaring ook wel ja Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:46

Waar haal jij vandaan dat een goed paard een keer op zij springt? Dat doet een slechte ook hoor!
Quote Pipo


De manier waarop een lenig paard opzij springt, is anders als die van een paard wat minder goed loopt.

En ik zei niet dat een beginner t op een groen paard moet leren.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 23:52

Dit is nou juist precies wat ik Natasha probeer te vertellen. Alleen zijn er gelijk mensen die het over beunhazen en over grote schulden van handelaren beginnen.

Het interesseerd mij geen zak of iemand schulden heeft of beunhaas is, als hij mij maar betaald voor het paard wat ik hen verkoop.


Quote Pipo


Kurby had t over beunhazen, daarmee bedoeld zij dat vaak dit soort handelaren niet leven van het vak, maar dit als bijverdienste hebben.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: reina, Tinkermuts en 152 bezoekers