Ben weer eens belazerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 14:00

Die man waar ik Mowgli van heb gekregen heeft me belazerd. Woensdag toen we hem gingen halen was ie helemaal door het dolle. Je kon hem echt niet te pakken krijgen en als je hem had, ging ie als een gek tekeer zodat je weer moest loslaten. Die man zei dat het kwam omdat er vuurwerp werd afgeschoten in de buurt en dat ie daarvan overstuur was. Maar dat is anders noooooooooooit zo was. Hij zou ons bellen als hij Mowgli te pakken had.
Een uurtje later konden we komen. Mowgli zo mak als een lammetje.
Gisteren ook. Ik was zo blij met hem! Ik dacht nu echt het perfecte paard gevonden te hebben. Hij was zo rustig en ik vond het zelfs een tikkie sloom.

Dat was vandaag wel weer anders. Weer net zoals woensdagmiddag. Ik krijg hem niet te pakken en als ik hem heb begint hij toch raar te doen. Het lijkt wel of hij helemaal niet halstermak is ofzo. Hij was dus verdoofd en dat wist ik ook wel, maar ik dacht dat dat na een uurtje wel uitgewerkt was en dat hij gister weer 'normaal' was.


Met zo'n paard kan ik niet overweg. Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen. Gelukkig heb ik hem een week op proef, maar ik denk toch dat ik hem terug moet brengen. Ik wil graag een paard dat al wat manieren kent, ik kan hier niet mee omgaan en dara heb ik ook geen zin in.

Voor Loki kreeg ik bij die vent maar 1750,- Ik moest voor Mowgli nog 750 piek erbij dokken, alleen omdat een haflinger meer waard is volgens hem en omdat ie papieren heeft. Mowgli is slecht gebouwd (rare hals, weke koot, overbouwd, afhangend kruis), dus ik vond het best veel geld wat ik bij moest betalen.

Ik wil Mowgli niet. Ik heb er helemaal geen zin meer in. Ik heb te weinig geld om een paard te kopen wat normaal is opgevoed, dus ik wil er ook niet meer aan beginnen. Ik kan het gewoon niet aan, das duidelijk.
Ik hoop niet dat ik bij die meneer nu een andere pony moet uitzoeken (hij heeft alleen maar van dit soort gevallen) of dat ik Loki weer terug krijg. Ik hoop dat ik geld krijg voor Loki en dan koop ik over een paar jaar wel een goed opgevoed paard.

Maar ben bang dat die meneer dat niet zo ziet zitten.... pffffff nou ja zie ik dan wel weer.

Het zit mij echt nooit eens mee. Ik wil niet nog eens teleurgesteld worden, maar nu ik weet hoe een eigen paard hebben is, wil ik toch graag een eigen paard houden. Maar ik denk dat ik het beste maar kan blijven bijrijden totdat ik een paard kan kopen wat bij me past en wanneer ik niet zo erg op de centen hoef te letten.


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:08

WAT BALEN VOOR JE ZEG!!
Wel een oplichter zeg!!
Die man moest zich schamen!!
Ik zou Mowgli dus weer terug geven, + je geld terug EISEN!!!
Veel succes met het zoeken van een wel mak + lief paard!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:49

Wat een eikel...
Tja ben 1 keer daar geweest en was toen al niet zo blij met wat ik zag (springen onder het zadel met een 2 jarige.. ???)Je hebt echt heel erg veel pech meid!
Neem je vader mee die heeft wat meer overtuigingskracht dan jij hebt.
Breng die haf zo snel mogelijk terugen zorg dat je Loki en je geld terug krijgt. Probeer het dan eens bij Kroon das (voor zover het mogelijk is bij handelaren) een eerlijke handelaar met beste paarden.

Wat zei de veearts van zijn bouw of is de haf nog niet gekeurd. dacht ze niet dat het bij zou trekken als hij ouder werd?

Ik zal 'm denk ik vanmiddag wel zien
sterkte iig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 14:50

dankje, ik ga nu zo weg voor een weekend Center Parcs, komty weer lekker uit. Hij zou dinsdag gekeurd worden.

Ik krijg hem echt niet, we zullen hem weer moeten verdoven als ie verplaats moet worden

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:53

ik wil het wel een keer proberen?
is hij gemeen of bang?
Heb je Janneke of Frans er al over gesproken en hebben die je al geholpen?
Ik zal je anders wel even een pb sturen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:54

Jezus wat balen zeg!! Maar Marit was toch al wel met hem omgegaan? Kan me niet voorstellen dat zij jou ook opgelicht heeft daarin!
Ik zou alleen z.s.m. regelen dat hij terugkan en dat je je geld terugkrijgt en niet wachten tot na het weekend! Moet je per se mee? kun je niet iets anders regelen!
Tjonge, het zit jou ook echt niet mee. En als je Loki terugkrijgt, mag hij dan niet van Frans bij olaf staan, die kan namelijk ook niet bij de ponies.
Naja ik weet het ook niet, zou het iig wel zsm regelen en niet wachten ermee!!! Succes, bel me maar als je dat nodig vindt...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 14:58

t zit je ook niet mee meid... echt balen van mowgli! t klonk allemaal zo goed en lief en leuk. sjit joh.
idd ik zou m ook terugbrengen en zorgen dat je loki en je geld terugkrijgt. en dan samen met kim naar Kroon (hihi daar staat een exverz pony van mij, misschien is dat wat!!! Knipoog ).
sterkte ermee

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:11

Wat ontzettend rottig joh! Het zit je niet mee.

Welkom in de wereld van de paardenhandel... Frusty

Ik heb twee keer hetzelfde meegemaakt en zal er gerust ooit nog wel eens in stinken, ben zelf te goed van vertrouwen....

Ik zou dit als ik jou was zo snel mogelijk afhandelen en het liefst iemand meenemen die flink gebekt is. In ieder geval moet die handelaar gewoon het geld teruggeven, zo niet: dan een andere pony leveren die wel te hanteren is, of Loki + extra geld teruggeven.

Waardeloze toestand zeg... Sterkte ermee! (enne: je vindt uiteindelijk vast wel een leuke pony waar je wat aan hebt hoor!)

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:20

Hij was toch op proef... en je hebt dat geld toch nog niet betaald hoop ik??
Gewoon zsm regelen dat je Loki terugruilt voor mowgli en de volgende keer samen met iemand die er wel evrstand van heeft gaan kijken en een beslissing maken...
Wel allemaal heel erg stinkmodder

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:30

He wat balen zeg!!
Ik zou Mowgli terugbrengen en Loki terugeisen (en je 750,- natuurlijk!) en dan zelf op zoek gaan naar een goed tehuis voor Loki, zou hem niet graag bij zo'n man achterlaten.
Dan kun je daarna met een gerust hart op zoek gaan naar een paardje dat al wat meer kent.
Heel moeilijk allemaal, zorg in ieder geval dat je het goed regelt met die man! Laat je niet nog een keer een andere pony aansmeren, maar eis gewoon je geld, idd met je vader erbij ofzo.

Vind het echt sneu voor je, hoop dat alles netjes opgelost kan worden, want op deze manier wordt het alleen maar rotter en rotter.
Sterkte meis! Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:12

Ff een paar domme vragen. Waarom moest Loki dan weg. En als je hem een goed adres wil geven, waarom dan via een handelaar. En als je Mowgli (of zo iets) al een vreemde bouw vindt hebben, waarom heb je hem dan genomen? Klinkt ene beetje onbezonnen en zonder nadenken gebeurde actie waar de handelaar van geprofiteerd heeft. Ik hoop dat dat niet zo is, in dat geval sorry voor mijn opmerkingen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:17

Wat naar dat je nu weer met ene gekke haf zit opgezadeld. Inderdaad zo snel mogelijk terugbrengen. En het is heus wel mogelijk voor niet al te veel geld een leuke pony te kopen maar neem daar vooral de tijd voor. Bekijk veel verschillende pony's en probeer alles met de pony uit wat belangrijk voor je is (als je vermoedt dat hij gedrogeerd is, kom je nog een keer onverwacht langs) Ik heb in dit oude topic nog een hele waslijst geschreven
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 9&forum=13

Veel sterkte en geef de moed niet op, je vind heus nog wel de ware.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-11-23 16:27 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:21

Terug brengen die handel en dan nog even doorsparen totdat je een leuk bedrag hebt om een volwasssen ingereden paardje te kopen.

Datgeeft natuurlijk ook geen garantie maar je kan ermee rijden.

Succes Lovers.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:26

Ik had juist begrepen dat het voor jou onmogelijk was om Loki onderdak te geven en dat hij daarom snel weg moest. Hoe wil je dat oplossen wanneer je Loki nu terug haalt?
Ik denk dat het verstandiger is nu eventjes goed op een rijtje te zetten wat je eigenlijk wilt en wat haalbaar is.
Misschien kan deze handelaar je wel een andere leuke pony leveren? Vaak is het erg moeilijk je geld terug te eisen maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Gelukkig hebben handelaren vaak heel veel adresjes waar ze leuke pony's vandaan kunnen halen. Misschien is een wat oudere pony [vanaf een jaar of 5] waar je meteen mee aan de slag kunt een betere optie voor je.

Succes er mee

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:25

Asl ik jouw was zou ik die Mowgli terug brengen en je geld + Loki terug eisen!
Loki zelf proberen te verkopen (brengt hij denk ik meer op en je kunt een goed tehuis voor hem vinden!) en lekker rustig op zoek gaan naar je droompaardje!
SUCCES ermee!
Ennuh, laat je niet op de kop zitten door zo'n vent die je een ***pony aansmeerd,... Die man deugt niet!
Schijnheilig

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:15

kijk dit hoort dus onder ook de stal gebreken ( denk ik) dus je kunt idd je paardje+geld terug vragen.
En dan hoef je bij die man geen ander te kopen.

als ik jou was zoek ff hulp lukt het na een aantal dagen niet breng hem dan wel terug.

suc 6 ermee

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Early
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:20

Ik zag hem al staan bij die man ik dacht eigelijk dat je hem daar had gestald voor te leren omgaan met andere paarden. Elke keer als ik er langs kom ziet het er rustig uit. Ik weet dat het niet veel luxe bied daar staan (ik heb er zelf ook een paar maanden gestaan) maar zou hij het daar niet leren om normaal te doen en dan van de zomen weer naar Frans toe halen. Ik wens je veel succes

Leonie en paardloos

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:54

Dit is een verborgen gebrek dus je mag alles terug eisen zoals het was. Dat is dus: Loki terug en je 750,- piek terug en die haf moet weer weg. Ik zou zeggen: spaar nog even door en koop dan een leuke pony. Ik vind het wel poedersuiker voor je hoor dat het allemaal zo moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:21

OK dan, ik ben een weekje op vakantie en er gebeurt dus blijkbaar een heeeeleboel....

1. Waarom in hemelsnaam Loki aan een handelaar verkopen? Die verkoopt hem dus gegarandeerd door zonder het complete verhaal te vertellen, dus goede kans dat 'ie volgend jaar bij de slager belandt (sorry, klinkt ontiegelijk hard, maar lijkt me erg realistisch)

2. Waarom laat je je nou dan een pony aansmeren die op het eerste gezicht al 'vreemd' oogde? Omdat 'ie goedkoop was????? Spaar dan alsjeblieft nog een tijdje door en wordt bijrijdster van iemand ofzo, anders kom je echt nog eens met een levensgevaarlijke gekke bok thuis....

Als je deze op proef hebt, kun je hem dus gewoon terugbrengen. Je hoeft NIET een ander paard van die vent te kopen; zou ik je ook zeker niet aanraden als hij alleen maar 'van die gevallen' heeft.

Beslis ZELF wat je met Loki wilt; een goed tehuis, of helemaal afstand nemen en over drie jaar een bericht op Bokt en andere sites plaatsen met "help, ik heb zo'n schuldgevoel, wie weet waar Loki is"....

Ik vind het allemaal maar heel vreemd gaan daar hoor..... Gaat er nooit iemand met verstand van paarden EN handel met jou mee als je een paard gaat kopen? (niet banketstaaflig bedoeld hoor, maar ik vind het allemaal wel heel erg typisch)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 13:59

he wat naar allemaal
ik heb het verhaal van een nieuwe pony even gemist geloof ik. het zit ook niet mee zeg!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 18:55

BALEN!!! Als je niet met zo'n pony overweg kunt dan moet je 't niet doen, dan wordt 't toch niet wat......

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:21

iemand had het erover:als hij wat ouder wordt?hoe oud is hij dan?
maar iig, ik zou iid maar snel die haf terug brengen en je geld terug eisen!!!op proef betekend dat je hem gewoon terug kunt brengen en als hij dan wil dat je een ander paard koop slaat dat nergens op!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, aisie, amber15, BarbaravdW, cariena1, Googlebot, JitskeJeldau, kimmetje26, Lau07, Miriam91, Rose94, sberg, Vagabondo, valonka en 136 bezoekers