Voor het eerst met bandages gereden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Voor het eerst met bandages gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 19:33

Ik moet even kwijt dat ik vandaag voor het eerst met bandages heb gereden alleen voor dan. Mijn paard tikt zijn voorbenen namelijk aan en met peesbeschermers loopt hij alsof er lood aan zijn benen hangt. Ik heb ze dus vandaag voor het eerst gebruikt en aangelegd. Eerst heel erg gekloot met die onderlappen! Maar toen ze zaten vond ik ze erg goed zitten. Na het rijden zaten ze ook precies als ervoor dus ik trots dat ze niet schuiven Haha! De warmte van zijn benen viel ook reuze mee en hij liep er makkelijk mee! Ik heb wel degelijk het gevoel dat bandages steun geven want hij zette zijn voorbenen veel krachtiger neer dan normaal!

Ik ben zo trots dat het goed is gegaan misschien beetje raar maar is toch zo Haha!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=


appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 01:35

dag nicht

ben wel benieuwd naar de foto's hoor...
wat voor kleur bandages?

en mocht je die onderlappen onhandig vinden dan kun je misschien bandages kopen waarbij je geen onderlappen nodig hebt Knipoog

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:36

Het is wetenschappelijk onderbouwd dat bandages geen steun geven. Iets wat je om een bot wikkeld zonder daarbij ook een gewricht in te pakken kan geen steun geven. Het kan best helpen tegen aantikken, maar in principe zijn bandages slecht voor de pezen.
Je hebt ook strijklappen van stof, of neopreen beenbeschermers die dus zachter zijn dan peesbeschermers, dat is in principe beter.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:29

Elise schreef:
Het is wetenschappelijk onderbouwd dat bandages geen steun geven. Iets wat je om een bot wikkeld zonder daarbij ook een gewricht in te pakken kan geen steun geven. Het kan best helpen tegen aantikken, maar in principe zijn bandages slecht voor de pezen.
Je hebt ook strijklappen van stof, of neopreen beenbeschermers die dus zachter zijn dan peesbeschermers, dat is in principe beter.

Ja maar nogmaals ik kan niks anders gebruiken want dan loopt hij als een kameel en iedereen zegt wel dat het slecht is maar het is helemaal neit slecht als je er goed mee omgaat! Waarom gebruiken topruiters ze anders en ik voel echt dat ze steun geven sorry maar misschien is dat bij ieder paard anders of ligt het aan de ondergrond waarop je rijd misschien...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 16:31

appie_rulez schreef:
dag nicht

ben wel benieuwd naar de foto's hoor...
wat voor kleur bandages?

en mocht je die onderlappen onhandig vinden dan kun je misschien bandages kopen waarbij je geen onderlappen nodig hebt Knipoog

Gewoon grijze bandages want de anky bandages hebben ze nog neit en bij passende kleuren vind ik nergens van andere merken en grijs staat opzich overal bij.

Ik kan alleen geen foto´s maken want mijn moeder kan het niet en als mijn instructeur rijd lukt het ook amper hij gaat te snel en mijn camera is niet zo snel Tong uitsteken Morgen proberen met gewone fototoestel

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:27

Elise schreef:
Het is wetenschappelijk onderbouwd dat bandages geen steun geven. Iets wat je om een bot wikkeld zonder daarbij ook een gewricht in te pakken kan geen steun geven. Het kan best helpen tegen aantikken, maar in principe zijn bandages slecht voor de pezen.
Je hebt ook strijklappen van stof, of neopreen beenbeschermers die dus zachter zijn dan peesbeschermers, dat is in principe beter.


Ik weet dat er al heel veel topics over zijn geweest (o.a. in VMR) maar het vetgedrukte gedeelte is echt onzin.

Voor de TS: met wat voor onderlappen heb je gereden? Het is altijd beter om met goede onderlappen te rijden dan zonder, zeker voor de bescherming en voor de transpiratie. Heeft iemand je ook laten zien hoe je moet bandageren of heb je het zelf uitgeprobeerd? Goed bandageren is nl. ook niet zo heel makkelijk.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-04 18:35

Anoukie schreef:
Ik weet dat er al heel veel topics over zijn geweest (o.a. in VMR) maar het vetgedrukte gedeelte is echt onzin.

Voor de TS: met wat voor onderlappen heb je gereden? Het is altijd beter om met goede onderlappen te rijden dan zonder, zeker voor de bescherming en voor de transpiratie. Heeft iemand je ook laten zien hoe je moet bandageren of heb je het zelf uitgeprobeerd? Goed bandageren is nl. ook niet zo heel makkelijk.

Ik weet niet wat voorn onderlappen had ze bij de olympia gekocht met van die hobbels zeg maar Verward Ik weet dat bandageren goed moet gebeuren ik heb het echter maar 1 keer gezien. Daarom heb ik korte (3 meter) bandages genomen zodat het neit te ingewikkeld zou worden en heb er voor gezorgd dat ik aan de bovenkant zowiezo met 2 vingers er tussen kon. Verder sluiting aan de buitenkant. En denk wel dat ze goed zaten: mijn paard liep lekker, zijn niet verplaatst en zijn benen waren amper warm. Ik heb ze van net onder de knie gedaan en dan zeg maar de hak iets erover niet helemaal dr onder en dan weer aan de voorkant iets naar boven. Zeg maar als ik het heel erg fout heb gedaan Bloos!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:42

appie_rulez schreef:
en mocht je die onderlappen onhandig vinden dan kun je misschien bandages kopen waarbij je geen onderlappen nodig hebt Knipoog


Dát vind ik nou echt ondingen
Geef mij maar liever gewone vilten onderlappen Haha!

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 20:30

Hahah gelukkig heb ik bandages waar je geen onderlappen voor nodig heb..!

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:03

Ik vind het ondingen, ben dan ook beschermers gewend. Helaas heeft Vos deze vakkundig gesloopt, dus gebruik ik noodgedwongen even bandages zodat er nog iets om zn benen zit, totdat de beschermers gerepareerd zijn.
Ik ben altijd bang dat ze te strak zitten, of te los, of ongelijkmatig...het liefst stapte ik halverwege af om zn benen te controleren Bloos! En in Amerika bandageerde ik er vrolijk op los, acht paardjes per dag, geen probleem Lachen maar als het om Vos gaat ben ik een beetje overbezorgd en heb ik toch liever beschermers.
Het enige voordeel dat ik bandages vind hebben, is dat het wel een stuk mooier staat. Vooral als je zo'n sjiek setje hebt Tong uitsteken

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:03

Op deze foto kun je redelijk zien tot hoe ver ik bandageer:
Afbeelding

Tot aan dat knobbeltje wat je voelt achterop, niet eroverheen.

Eskadron climatex onderbandages zijn de beste!

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 10:23

Anoukie schreef:
Op deze foto kun je redelijk zien tot hoe ver ik bandageer:
[image]

Tot aan dat knobbeltje wat je voelt achterop, niet eroverheen.

Eskadron climatex onderbandages zijn de beste!

Owk deze foto is heel handig bedankt ik had het ook zo geloof ik maar de onderlappen steken dr een heel stuk boven en onderuit Verward Ook waren ze gister iets geschoven maar de eerste keer gebeurde dat niet dus ik moet niet zo voorzichtig zijn en iets strakker doen. Mij instructeur had me zien bandageren en zei er nisk van na het rijden waren ze afgezakt en toen zei die dat ze iets strakker moesten en dat ik anders maar een keer met hem mee moest want hij rijd heel veel paarden van mensen en rijd paarden in dus dat sla ik niet af OK dan!

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 10:27

Owja ik ga denk ik die onderbandages dan bestellen zijn dat gewoon soort onderlappen maar dan als bandage? Moet je die gewoon eerst als bandage gebruiken en dan de gewone erover heen?

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:48

Het zijn onderlappen, geen bandages. Die wikkel je eerst om de benen heen. Vervolgens wikkel je de bandage eromheen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edisons, GoogleAdsense, MairiMacBran, Marcella, robbie88 en 155 bezoekers