welke keuze?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

welke keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 08:46

Hallo,

Toen me paardje drachtig was van een hengst op me oude stal was ik er blij mee maar toch ook weer niet Scheve mond
Ik had zoveel plannen in de zomer vakantie en die vielen allemaal in duigen Schijnheilig

Toen me veulentje geboren werd werd het meteen door de stal eigenaar de stal uitgesleept en viel het op de grond en was sinds die tijd mensen 'bang'' Boos!

3 weken heeft het geduurt dat ik hem mocht aan raken en naar hem kijken ook van mams die was ook kwaad Bloos

1 week daarna mocht hij ze halstertje om en sinds die tijd is hij niet meer weg te slaan bij me! ~~}>
hij komt elke dag als ik ze naam roep naar me toe en krijg ik kusje van hem elke dag wil hij spelen met mij
elke dag ....ja ga zo maar door Lachen

En terwijl ik vroeger de grootste mond over hem had 'Ja ik verkoop hem wat moet ik met een veulen?' Bloos!
terwijl ik er nu geen afstand van kan doen Scheve mond

Maar dat is het prbleem niet echt het probleem is dat ik nog 2 anderen paardjes heb en ik er maar 2 mag houden Bloos!

De merrie dus de moeder van het veulen die mag/moet ik houden dat is me eerste pony en die wil ik niet eens kwijt dus die valt al af Haha!

Nu heb ik ook nog een maand voor de beboorte van fury(veulen)me shetje gekocht.
anders zal deze naar de slacht verdwijnen omdat hij niet luisterde voor een hengst. Bloos!
Ik mocht hem mee nemen voor E50,- dus ik hem gekocht dus geen geld.
Toen heb ik 2 maanden met me handen in het haar gezetten
omdat ik echt niet te handhave was en ik het zonde van de shet vond om het te laten casteren.
Dus wij met de hele stal op ze kop door hem gezet (hij ontsnapte uit ze stal liep dan weer tussen de merrie's en stiegerde en rende de bak uit en lagen we weer lang uit)
Dit alles heb ik 2/3 maanden vol gehouden en hij ook
sinds dien is hij echt een super hengstje en doet niks meer met de kleine kinderen
Me broertje van 8 laast nog die is erg allergies voor paarden dus mag eigelijk niet rijden maar toch wou hij op hem nou ja dan zeg je toch hij is lief 1 x dan hoor,
Jaja zegt hij en hij wou er niet van af dus hij moest dfus wel naar stal maar me broertje wou er niet van af dus ik fietsen en hij alleen naar stal los gestapt zonder een geintje uit te halen.
zo lief is hij
hij is nooit ergens bang voor het is echt iedereens lieveling.


Maar nu zal ik moeten kiezen tussen me lieve veulentje of me shetje
Boos!
en ik kan dus nooit kiezen.

Nu had ik een aardige vrouw voor me veulentje gevonden ze neemt hem dan mee naar duitseland voor opvoeding en mag ik hem terug halen wanneer ik wil dus op papier is hij van mij Scheve mond
maar me moeder zegt en als je hem niet meer terug krijgt?wat dan
me moeder beweert namelijk dat een ship makkelijk uit ze nek te halen is.
En ik wil toch echt alle paardjes van me niet kwijt!

ik mag ze alleen houden als we een landje hebben maar waar vind je die in de omgeving LEIDEN? Verward
nergens!

Wat zullen jullie doen welke paardje houden?
veulen of shetje?

groetjes Susanne

ps hoop dat jullie het bergrijpen sorry voor het lange verhaal!

Onderschriftloos


ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 08:53

Goooh... Scheve mond
Idd moeilijke keuze!
maar moest ik van jou zijn,zou ik een heerlijke thuis zoeken voor het shetje!
Kinderen houden van zulke beesies!
en als je echt op zoek gaat naar een gezin waar hij heel goed zou staan...dan ben jij ook blij Lachen

ik zou het veulen niet verkopen
want je kan er nog veeel me doen!
opleren!(goede & slechte tijden)
op rijden Haha!
en samen veel lol beleven..
met de shet ook nat.maar ik denk dat het met het veulen weer iets helemaal anders zou zijn!
en idd.wat als jeje veulen niet meer trug ziet Scheve mond

Veel groetjes

ik vind het echt een moeilijke keuze!

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 08:55

hoi,
ik zlef ben ook nog kind en hou heel veel van hem hij gaat met alles heen enzo staat heel vaak ineens in de huiskamer zit vol met pit als je iets wil doet hij het en ik kan ze echt niet kwijt

Onderschriftloos

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:21

Agzooow....

ja idd!
dan is het echt wel een moeilijke keuze pfff
moest ik in jouw plaats zijn ,zou ik het eigelijk ook niet weten..

maar denk er maar goed over na..
maar waarom MOET er eentje weg?

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 09:23

omdat me ouders zegge veulen is perongeluk gekomen maar het veulen is echt onwijs mooi enzo en ja shet is shet zegge ze en 2 paarden is zat

Onderschriftloos

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:29

Citaat:
hoi,
ik zlef ben ook nog kind en hou heel veel van hem hij gaat met alles heen enzo staat heel vaak ineens in de huiskamer zit vol met pit als je iets wil doet hij het en ik kan ze echt niet kwijt


Waar gaat dit over Verward

@Suus14:

ff praktisch nadenken... heel moeilijk, maar je moet dingen gaan afwegen.

Het veulen daar kan je eerst komende 3 jaar niks mee, maar daarna kan je er natuurlijk wel veel meer mee dan met een shetlander...

Shetlander is heel leuk, maar je kan er verder niets mee. Je kan er moeilijk een wedstrijdje mee rijden of gewoon in de les mee rijden.

Verkopen, het is moeilijker voor de shet een goed baasje te vinden dan voor het veulen.

Ik weet niet hoe oud je veulen is? Maar je kan tot hij afgespeend kan worden (5 a 6 maanden oud) proberen een goed tehuis te zoeken voor je shet.

Succes ermee Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 09:47

hoi,
het veulen word 1 oktober afgespeend een schappelijk tijd voor hem en ja de shet is ook weer moeilijk iedereen wil hem al kopen
maar toch kan ik weer geen afstand van doen

Onderschriftloos

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:37

Ik zou dan een huis zoeken voor je Shet in de buurt. Dat je hem nog altijd kan op zoeken of zelfs kan verzorgen. Dan is hij alleen op papier niet meer van jou!

» Never give up on the things that make you smile..

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:53

ik zou het shetje wegdoen naar een kindje in de buurt ofzo. Kindjes zijn dol op die beestjes en als je die dan nog in de buurt kunt zetten kun je afspreken om nog op bezoek te komen hé?

nog veel suc6!

groetjes ikke

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 18:02

Jah maar makkelijk is ut niej:(

Onderschriftloos

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:33

Ow...dat is een hele moeilijke keuze voor je:-( Ik zou kijken of je voor 1 van de 2 gewoon een super goed tehuis kan vinden...waar je hem nog af en toe kan opzoeken...

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 06:50

Nee het is niet makkelijk, maar wel het beste...

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 07:40

Je moet alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen, en voor 1 van de 2 een leuk tehuis zoeken waar jij ook een goed gevoel bij hebt en waarbij je hem misschien ook nog wel mag blijven zien!
Succes met de keuze


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Mark0919, Mnoonn, Poety, Vagabondo, vilheide en 41 bezoekers