wat een leuke buitenrit had moeten worden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

wat een leuke buitenrit had moeten worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 23:02

Vandaag dacht ik lekker met Kane naar buiten te gaan met nog een paar anderen van stal. Kane was er druk zodra we in de polder waren dus toch maar besloten om een klein rondje alleen te gaan rijden ( in de andere groep reden paarden mee die ik niet ken tijdens een buitenrit en dus ook niet weet hoe ze reageren op Kane, en er reed een jong meisje ( 10 ) mee op een pony die ook niet goed kan handelen als er wat gebeurt Affijn wij begonnen aan het kleine rondje en Kane maakte het eigenlijk niet uit dat we van de groep afweken. Wel bleef hij onrustig en dribbelig.

Rij ik in stap komen er 2 paarden aan vanachter mij in galop. Ze gaan terug naar stap dus ik dacht dat is netjes dan hou ik Kane wat in en kunnen ze er langs. Zijn ze nog maar net bij Kane zijn kont spuiten ze er in volle galop vandoor. Naja Kane van de rel natuurlijk. Ik gillen dat het niet normaal was wat ze deden.
Toen keerde die man om ( volwassen man ik schat een jaar of 40+ , hij had grijs haar Lachen ) en vroeg of ik soms problemen met hem had. Nou ja dus dus ik op me meest kalme manier * die niet echt kalm meer was * gezegt dat hij best wel even had mogen wachten met het weg galoperen en het wel even had kunnen melden dat hij dat zou doen. Begint die EI*kel te flippen tegen me dat hij me in stap passeerde en blablabla. Dus ik nog kwaaier en oook flippen tegen hem.

Zegt ie : "Juffie jij kan helemaal niet paardrijden dus wat doe je hier in de polder als je je paard niet in onder controle kan houden? " Toen was ik helemaal over de zeik en hij wou ook nog me ruiterbewijs zien ??? DUs ik zeggen dat het een achterlijke idioot was en weet ik wat ik allemaal gezegt heb. Gaat hij er opeens in rengalop vandoor. Kane er achteraan natuurlijk. Ik vloeken en schelden tegen die man en nog gewaarschuwd dat er wel een hele scherpe bocht aan kwam en dat hij nu 3 paarden in gevaar brengt met dit kinderachtige gedrag, en hij ging maar door. Kane kon ik voor de bocht stoppen ( gelukkig ) en hij racede er gewoon doorheen. Zijn paard ging bijna onderuit en de mensen die daar liepen moesten echt opzij springen voor hem.

Ook die vrouw die met hem mee was, was totaal de controle over haar paard kwijt en zat te huilen in het zadel gillend dat hij moest stoppen. Maar meneer ging gewoon door over een fietspad en hup weer een ander ruiterpad in. Ik was zoo kwaad , hij bracht zowel zijn paard als die van die vrouw in gevaar , en nog erger mijn paard!! Zo belachelijk wat hij deed op een ruiterpad wat hij blijkbaar niet kende. Anders was ie echt niet in rengalop gegaan met die bocht en het stuk fietspad ertussen. Gelukkig kon ik Kane bij me houden en is hij er niet achteraan gegaan. Wel had ik de rest van de rit een gestressed paard onder me. Heel jammer dat ik niet weet waar hij vandaan kwam , anders was ik er zeker heen gegaan om verhaal te halen.

Ow wat kan ik me kwaad maken om dit gedrag van mensen. Als je alleen maar wilt racen met je paard ga dan naar de renbaan!

Mijn stalgenoten zijn hem ook tegen gekomen en ook daar gedraagde hij zich ronduit asociaal. maar is hij niet langs ze gegaan ( waarschijnlijk omdat ze met een te grote groep waren ? )

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:08

Wat een aso zeg!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 01:51

Lekker dan Scheve mond
Ik zou ook pissig worden als iemand me zo zou passeren, wat denkt hij wel niet Boos!
Misschien dat je via andere ruiters er nog achter kan komen waar hij staat met zijn paard en verhaal kan gaan halen??
Gelukkig dat je Kane nog net op tijd bij je kon houden, voor het zelfde geld schoof hij onderuit in die bocht...
Sommige mensen denken echt niet na zie je wel

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 07:46

Jeetje zeg! Wat een asociale vent! Ben benieuwd of die volgende keer ook weer die scherpe bocht zo hard neemt, of dattie zijn lesje heeft geleerd. Wat zijn er toch een aso's in de wereld Boos!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 09:21

Ja dat vraag ik me ook af of hij voortaan wel normaal kan doen. Ik hoop ook niet dat ik hem nog een keer tegen kom, want dat maakt mijn ritje er niet leuker op. Ik ben echt blij dat Kane makkelijk terug te nemen is ook al schrikt hij ontzettend. Na een paar seconden is hij toch al weer bij me maar in een paar seconden kan er heel wat gebeuren. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als hij ook door die bocht heen was gevlogen...

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:49

Tsja, mij zijn ze gisteren van voren af voorbij gegallopeerd.... Ook niet leuk, als ze achterop waren gekomen was Ofir er ook achteraan gegaan. Kuddegedrag heet zoiets Boos! Gelukkig wist ik de mensen te vinden (al reageren ze dan nog zo onnozel Boos! ) Hopen dat de volgende keer de kans krijgt om ze de huid vol te schelden, want dat lucht wel op Knipoog

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:31

Wat een idioot zeg!! En dan durft hij tegen jou te zeggen dat je niet kan rijden, moet ie is ff naar zichzelf kijken Boos! Als ik jou was geweest was ik ook helemaal uit mijn dak gegaan

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:03

Grrr ik erger me al helemaal blind bij het lezen van jou verhaal.. je hebt groot gelijk dat je ook ging flippen,wat een ongelofelijke asociale ************ SOEPSTENGEL!