Gisteren EHBO cursus gehad!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 15:33

Het was erg gezellig en erg leerzaam! De DA was goed voorbereid en had allemaal uitgebreide en duidelijke sheets (ik had de overhead projector mee) mee genomen naar hand waarvan hij alles erg duidelijk uit kon leggen. Haha! De avond heeft ongeveer 3,5 uur geduurd (en dat voor slechts de kosten van een fles cognac of rode wijn! Haha! ) en er zijn meerdere onderwerpen ter sprake gekomen, oa: verschillende soorten verwondingen, hoe te handelen bij welk soort wond, ontstekingen en hoe deze kunnen ontstaan, hoe te handelen bij vermoeden van hoefbevangenheid, wat de verschillende oorzaken van hoesten zijn en hoe deze oorzaken kunnen worden achterhaald en hoe je vervolgens kan proberen de oorzaak weg te nemen...en natuurlijk heb ik ook gevraagd in wat voor situaties je bij een bevalling evt. in zou moeten grijpen en DA zou moeten bellen, daar ook heel veel bruikbare tips over gekregen. We hebben ook behandeld hoe je kan proberen om bepaalde dingen te voorkomen (zoals dus weer verwondingen, maar ook hoefbevangenheid, chronische longproblemen etc.) Nu is het natuurlijk helaas niet altijd mogelijk om iets te voorkomen, maar ook hier hebben we weer zeer bruikbare tips gekregen. Haha! Regelmatig was er tijd voor wat vragen en er zijn heel wat mensen gerust gesteld. Kortom; voor herhaling vatbaar, ik denk dat we zeker ook andere leuke dingen gaan organiseren als we ze kunnen bedenken. Dus voor een ieder met een aardige DA...misschien kan je hem of haar ook eens overhalen voor een avondhe EHBO op stal...Nuttig en gezellig, zo leer je al je stalgenoten ook eens goed kennen als dat niet al het geval is. Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-11-23 14:34 ]</font>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 17:48

Hé dat klinkt wel super zeg! Misschien wel een goed idee om zoiets eens te regelen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:35

eyy vik das leuk de volgende keer kom ik ook.
misschien heeft ie ook wel tips voor mensen, hoe verkom ik pech Schijnheilig