Is er ook zoveel geroddel op stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valery
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Foxhol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:50

bij ons is het 1roddel manege..denk dat er meer geroddeld dan dat er gereden word leuk is anders..

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:02

bij ons is het altijd wel wat. De manege is verdeeld in drie:

- manegeruiters
- deftige eigenaars
- tuttebezen!!!

die eerste twee, niks op aan te merken! Die laatste is al iets anders...

die kruipen altijd op hun paard zonder echt na te denken. Zij rijden perfect dus moeten ze hun best niet meer doen. Manegeruiters moeten uit hun buurt blijven en eigenaars die met manegeruiters praten zijn nog het ergst van allemaal! Dat is schande!!! Ik weet niet hoor, hoe ver sta je dan? Verward Als eigenaar beslis je toch zelf met wie je praat enzo? Dikke onzin! Maar buiten deze vier of vijf vervelende mensen is de sfeer bij ons geweldig OK dan!

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:15

kadans16 schreef:
.Gelukkig weten degene die het allemaal aan moesten horen ook dat het anders zit.

Kel, ik denk dat IK één van die mensen was?? In een tent ergens in t oosten van het land?? Ik denk ook wel dat iedereen weet hoe t zat hoor, toen...

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:17

Bij ons niet, gelukkig maar.
We staan met 5 paarden en drie eigenaars.
Ik heb er eentje, de anderen twee.
En er staan een zooi pony's verdeeld over twee eigenaars.
Niemand geeft commentaar op elkaar, en dat is wel zo prettig.
Hoewel ik binnekort ga verhuizen naar een andere stal, maar dat heeft met heel andere zaken te maken.
Laatst bijgewerkt door Kiara op 04-10-04 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:18

@ San6 (SANDRA)
Hihi ja inderdaad in een tent ergens in het oosten van een land in een of ander boeren gehucht in een zeiknatte tent Haha!
En die ene die het veroorzaakt heeft heeft de volgende rodels en leugens alweer verspreid godverr,... Stoom uit je oren

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:22

praise the lord
o'tommy staat thuis samen met nog twee pensionpaarden,
lekker rustig, geen geroddel! alleen soms is het wel jammer, want als er meer meisjes zijn kan je samen rijden, nu ga ik altijd alleen op buitenrit

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:45

gentille schreef:
praise the lord
o'tommy staat thuis samen met nog twee pensionpaarden,
lekker rustig, geen geroddel! alleen soms is het wel jammer, want als er meer meisjes zijn kan je samen rijden, nu ga ik altijd alleen op buitenrit


ik sta ook met 2 meiden, de ene komt nooit en de ander als ik nog aan het eten ben, en ze houdt niet zo van rijden (niet meer)
das wel jammer

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:20

Bij ons ook..
En sommige onderwerpen gaan echt té ver..
Dat is dan gewoon niet meer leuk Scheve mond

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 21:58

Bij ons wordt er nauwelijks geroddeld, misschien omdat wij op een stal staan waar heel veel verschillende mensen staan die heel verschillende dingen met hun paard doen?
We hebben wedstrijdruiters, menners, recreatie-ruiters, fanatieke NH-aanhangers, mensen die alleen hun paard als troeteldier hebben en IJslandermensen. Iedereen laat elkaar in zijn/haar waarde en natuurlijk wordt er wel eens iets gezegd omdat iemand zich verbaasd over iets wat een ander wel of niet met zijn paard doet maar ik heb dat nog nooit op een negatieve wijze horen zeggen.

De stal heeft inmiddels een enorme wachtlijst maar de stalhouder is selectief in het mensen aannemen want hij wil de stal graag zo houden als het nu is en daar ben ik heel blij om want ik heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad op een stal als op deze stal.

missymb
Berichten: 1784
Geregistreerd: 17-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:12

Ik merk dat t dus niet vreemd is dat er op een (pension) stal vaak voorkomt dat er geroddeld word, ik sta pas sinds kort op een nieuwe stal en ik weet niet of hier t geval ook zo is, vast wel want ik ben nieuw tussen gekomen met een heel ander soort pony, ik vind wel als iemand wat te zeggen heeft het maar recht in me gezicht moet zeggen ipv t via via te horen..BAH..ik haat dit soort mensen en je MOET er gewoon boven blijven staan of je wilt of nie want iedereen heeft net zoveel rechten als jij ergens te staan!

missymb
Berichten: 1784
Geregistreerd: 17-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:14

Percy schreef:
Bij ons wordt er nauwelijks geroddeld, misschien omdat wij op een stal staan waar heel veel verschillende mensen staan die heel verschillende dingen met hun paard doen?
We hebben wedstrijdruiters, menners, recreatie-ruiters, fanatieke NH-aanhangers, mensen die alleen hun paard als troeteldier hebben en IJslandermensen. Iedereen laat elkaar in zijn/haar waarde en natuurlijk wordt er wel eens iets gezegd omdat iemand zich verbaasd over iets wat een ander wel of niet met zijn paard doet maar ik heb dat nog nooit op een negatieve wijze horen zeggen.

De stal heeft inmiddels een enorme wachtlijst maar de stalhouder is selectief in het mensen aannemen want hij wil de stal graag zo houden als het nu is en daar ben ik heel blij om want ik heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad op een stal als op deze stal.


Zo zou t overal moeten zijn iedereen in z'n waarde laten wat hij met zijn paard/pony doet en wil bereiken...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 22:25

er word vooral ruzie gestookt

laatst zeiden ze dat ik beweerde, dat t paardje van een 'vriendin' mijn paard was.
terwijl k thuis (ondertussen 4) schatten van paarden heb staan!

er is onderling ook een heel gespannen sfeer. ga nu met eigen paardje rijden. en ben ook een les hoger gegaan omdat dat nu dus leerzamer is. mijn vriendinnen van mijn les waar ik eerst in zat zeggen niets meer tegen me en bekijken me meestal met zon blik van:

heb een probleempje gehad met een manege paardje, een week later was ik gevallen en had ik wat gekneusd, met gevolg dat mensen me kwamen vragen of ik wel nog op t paard zou kruipen.
dus ja! er word geroddeld bij ons!en nog niet even tjes Knipoog

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:01

Waar ik nu rij is eigenlijk geen geroddel. Ik ben de enige die de paarden van de eigenaar rijd en verder zijn er nog twee meiden die hun paardjes daar hebben staan en het is altijd gezellig. Dit is voor mij echt wel een hele vooruitgang. Eerst reed ik op een stal, daar waren best veel mensen en als die er niet was dan werd en geroddeld over die en als jut er niet was over jut en als jul en niet was over jul Knipoog Naja, op een gegeven moment hoorde ik dat er een roddel over mij ging dat ik drugsverslaafd zou zijn Dus toen had ik het daar wel bekeken, heb mijn spullen gepakt en ben nooit weer terug gekomen. Paardjes wel heel erg gemist natuurlijk maar jah, ik had er zo echt geen zin meer in!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:20

Wij hebben geen geroddel Lachen
Ik zat een tijdje bij scouting, dáár werd erg geroddeld. Van een meisje werden zelfs de kwaliteiten in bed 'beroddeld'. Dat ging me echt te ver! Het waren nog wel mannen die zo erg roddelden! Boos!
Als je iemand niet mag, tsja, maar om dan gelijk zó te doen????

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:06

Dimple schreef:
Over het algemeen komt geroddel om de hoek kijken wanneer mensen jaloers op elkaar zijn, zichzelf beter vinden dan de ander, de ander het licht in de ogen niet gunnen of gewoon ontzettend egoistisch zijn.

En tja, dat heb je nog al eens in de paardenwereld. Want ten slotte heeft de 1 een duurder, mooier en beter paard. Dan heeft hij/zij ook nog eens een groter trailer en ANKY kleding aan.

Noem het op, maak het zo gek als je wilt gel*ld wordt er toch!

Ik heb zelf ook mogen ervaren dat het heel erg ver kan gaan en dat vind ik eigenlijk heel erg triest. Maar mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar.

Ik zou liegen als ik niet eens wat zeg over iemand anders, maar opzettelijk iemand kwaad doen d.m.v geroddel. Nee, dat niet!

Net wat al eerder wijs werd gezegd 'ze kunnen beter over me roddelen dan van me eten' Haha!


Hier ben ik helemaal mee eens. Bij ons op de manege (ja ja de Waterberg in Arnhem) kunnen ze er ook wat van.

Maar ik ga mij er niet meer druk om maken. Dan heeft het pas effect als je jezelf laat kennen door je druk te maken over wat een ander van je vindt. Gewoon je eigen plan trekken met je paardje en niets aantrekken van wat anderen van je vinden. Dan sta je er boven en ga jij vrolijk door het leven en de ander die over je zit te roddelen maakt zich druk.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:20

bij ons is er af en toe ook wel geroddel ja

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:29

volgens mij valt het hier wel mee.. Naja er is altijd wel wat geroddel.. maar hier iig niet tussen de dressuur/spring/western/recreatie etc ruiters. Er zijn namelijk alleen maar recreatie ruiters.. Dus ook geen jalourzien etc.. das wel fijn

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:35

ik heb een hekel aan geroddel.

maar op de stal die op het oog heb,Word denk ik ook geroddeld.Want er kunnen daar 50 mensen staan.Er staan geen 50 maar wel veel denk ik.Maar volgens mijn instructiese die daar ook les geeft.Is het een gezellige stal *LOL*

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:37

Je hebt altijd geroddel op een stal. Positieve roddels, maar ook negatieve roddels. Ik ken geen 1 stal waar niemand wat roddelt tegen elkaar...

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:56

Inderdaad, er wordt altijd wel wat geroddeld. Tenzij je de enige bent Tong uitsteken Maar wanneer is geroddel geroddel? Over iemand praten is niet persé geroddel toch? Geroddel vind ik echt als het kwaad spreken wordt...

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:01

loontje schreef:
Er zal bij ons ook vast wel roddelen waar niet??
Kan er niet zo mee zitten.Ik doe wat ik leuk vind en dat is toevallig de zelfde hobby als hun,misschien zijn hun beter met rijden ed maar daar kan ik niet koud of warm, van worden.Denk dat hun jalours kunnen zijn op de band tussen mij en me paard want dat zie ik maar weinig.
Dus de 1 iets meer als de ander en daar mag best wel over gepraat worden tot in den grenzen.

Nou Loontje, als ik er 1 vooruit heb zien gaan de laatste tijd dan ben jij dat wel. Je doet het erg goed met Amber. Genot om naar te kijken OK dan! .
Maar Owentje doet het momenteel ook goed. (niet te hard zeggen, anders bokt hij morgen de sterren weer uit de hemel) Knipoog

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:59

hihihi, ik hoor het al: het is overal hetzelfde!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:08

En die bemoeizuchtige mensen vind ik nog het ergste, die denken dat ze het allemaal beter weten. Bijvoorbeeld; ik laat mijn pony wel eens neuzen en ik weet dan dat het goed gaat, komt er zo´n ...mens aan.. weet je wel hoe gevaarlijk dat is? Niet eens alleen voor jou ook voor de ander. Grr hou je mond denk ik dan. Of als ik oren aan het uitknippen ben komt ze er aan, knip je niet in zijn oor dat moet je namelijk zo doen (nee ik ben van plan nu in zn oor te knippen Verward .Doe het toch altijd zo, en gaat prima!!!) Of met longeren dan zeggen dat ik zo weinig mogelijk hulp moet gebruiken om hem voorwaarts te krijgen.. met longeer heb ik altijd wel mijn zweep vast, ook voor als hij bijvoorbeeld naar binnen valt, zegt ze leg die zweep maar weg, doe het maar met je stem Verward Verward NOU NEEEEE das mijn eigen zaak.. haha kheb even mijn hart gelucht!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:30

Wij hebben een hele kleine stal (3 pony eigenaren) en dat is SUPER gezellig

We hebben hier wel 'mindere' gehad waar over geroddeld werd, maar die zijn niet voor niets weg

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:20

Volgens mij houd je dat toch op de grotere stallen.
Iedereen heeft wel eens wat op elkaar aan te merken en dat gaat lang niet altijd op de eerlijke directe manier Knipoog Denk dat iedereen zich hier wel eens een keer schuldig aan maakt eerlijk gezegd.