paard trapt en bijt~!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 22:26

ja ik zal de volgende keer heel voorzichtig doen als ze echt is mishandelt als ze allen haar been maar optilt roep ik al UUUUU en als ze braaf is zeg ik goedzo BRAAF! en als ze echt begint te trappen dan geef ik haar een KLEIN tikje. Als ze echt zo is mishandelt wil ik het niet alleen nog maar erger maken met slaan en schoppen wie weet wat dat beestje allemaal heeft meegemaakt... Verdrietig En als ik aan haar hoofd zit ofzo of manen trekken dat vind ze niet erg dat vind ze juist heerlijk! Ze staat er dan soms bijna bij te slapen maar hoe meer je naar "achteren" gaat des de gevaarlijker het word.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:27

probeer het dan eens buiten de stal..

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 22:28

blijf wel voorzichtig he ????? en ja zo kun je het dan wel het beste doen als ze idd na jou idee mishandelt is.

veel suc 6 er mee.

groetjes Lara

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 09:36

Hallo allemaal
Geen enkel paard schopt en bijt zomaar.
Is er geen medisch probleem, dan is er een dominantieprobleem.
Je paard heeft dan geen enkel respect voor je, dit los je dus absoluut niet op met schoppen.
Dus wjerdo, blijf maar schoppen, je snapt er werkelijk niks van.
Trouwens , ben je ff moe van het schoppen, lees eens een boek over paardengedrag.

Groetjes
Ton

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:22

nou luitjes

toevallig ben ik het helemaal met ton eens want volgens mij ben je echt niet goed wijs als je een paard een trap geeft omdat je niet weet hoe je het anders op moet lossen. en nog beter volgens mij heb je dan zelf een trap nodig. zo hard dat je niet meer bij je paard in de buurt durft te komen... dat scheelt hem weer een hoop pijn.

groetjes voor de echte paardenfans
en een flinke trap de echte paardenhaters

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:29

he lutske...

je zegt dat hij het minder prettig vind hoe verder je naar achteren gaat. misschien moet je dan even kijken of er wat aan de hand is met zijn rugwervels. heb je er ook last van als je er een zadel oplegt???

probeer het maar eens door aan beide kanten van de wervel te drukken. en drukt ie dan zijn rug weg zou ik er echt eventjes een dierenarts bij halen..
en alsjeblieft laat het schoppen achterwege.
als dat eenmaal begint is het moeilijk om te stoppen en kan het inderdaad alleen maar gevaarlijker worden.... probeer het dus rustig op te lossen.

groetjes joyce

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 14:18

Ton, Wjerdo zegt toch niet dat ik haar verot moet trappen.... Ze geeft mij alleen maar goede tips als ze zich aanstelt.. En Joyce met opzadelen doet ze ook zo Verward .

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:05

hoi lutske...

ik snap nu beter waarom je paardje zo vervelend doet als ze gepoetst wordt en opgezadeld wordt... na wat ik lees in je bericht kan ik eruit opmaken dat ze pijn in haar rug heeft. wat misschien wel doorgaat tot helemaal in de achterhand. ik weet niet of je ook op haar rijdt. maar zou je een keer kunnen schrijven hoe ze dan op jou en het zadel reageert.
de enige tip die ik je kan geven is er na te laten kijken door een dierenarts of iemand die er achter kan komen dmv drukpunten. als je even pb bericht stuurd kan ik je daar evt meer over vertellen.

veel succes ermee! groetjes joycje

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:50

TON GVD lezen !!!!! paardengedrag yep, zeker ik heb der 3 boeken van.

als een paard trapt om een dominate reden moet je echt geen foei zeggen.
En EEEN trap geen 2 of 3 en niet met de punt, doet BTW ook geen PIJN, alleen maar een schrik reactie.

dusse Ton mijn paarden zijn geestelijk allemaal OKE, en dat gaat niet als ik ze zoals jij beweerd stamp en mishandel. Heb BTW mijn mishandelt paardje helemaal oke gekregen beet en stampte ook, en die LOMPE haf ja die krijgt geregeld op zijn flikker, en als ie stamt ja dan krijgt ie er een terug. Een paard MAG niet dominant zijn over de mens, maar wel over de kudde, onthoud dat maar eens.

Je mag een paard straffen maar niet beledigen !!!!


Lutske weet tenminsten wat ik bedoel, en jij NIET.

zo nu weer on topic Boos!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:15

grinnik wj, ik vond je paarden er al zo zielig uitzien Haha!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:28

Haha!

Heeeeeee WJ, steek toch niet zoveel energie in figuren die menen dat ze de wijsheid in pacht hebben joh, ik weet hoe jij met je paardjes omgaat, en daar is echt niets mis mee, hetgeen jij met Youri hebt bereikt, mag je apetrots op zijn, anderen moeten dat met zo'n zwaar mishandeld en verwaarloosd dier zien te bereiken, dusse laat die Ton, die door een beeldscherm heen kan zien hoe jij je paardjes mishandeld Schijnheilig ;, en trapt, en slaat, en o zo knap, ook nog kan zien wat het paard van een anders aan zijn rug mankeert, dus lekker banketstaaflen oke???
Haha!

btw, Lutske, een tip: schakel Eric van Beyma eens in, die weet echt ontzettend veel van paarden, en krijgt ze zeer zeker weer in orde, psych, en lichalmelijk.

succes ermee.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:47

Aangezien dit topic helemaal of-topic is gegaan een slotje.

Er komen nog maar weinig tips om Lutske te helpen..