Je kan in 5uur best van Houten naar Soest lopen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Je kan in 5uur best van Houten naar Soest lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 10:48

Als het paard de trailer niet op wil... Scheve mond

Gisteren gingen mijn vriendin en ik met haar paard naar de Lusitano keuring bij de Zilvia's Hoeve in Houten. Haar paard is getraumatiseerd door de trailer, dus we hadden van te voren veel geoefend, totdat hij er uiteindelijk helemaal op stond, zonder in paniek te raken... OK dan!

De heenweg wilde meneer dus wel de trailer op en op de Lusitano keuring sleepte de macho een tweede prijs in de wacht... Maar goed... Toen moesten we nog naar huis...

We hadden de trailer de polder in gereden, buiten het manege terrein, zodat we niet in de drukte en met kans op bemoeienis van andere mensen te hoefden trailer laden... Maar meneer was totaal niet geinteresseerd in de trailer, en ging er met geen mogelijkheid op. Bij hem bereik je met geweld echt helemaal niks, dus zijn we na 3 kwartier oefenen toch maar terug gegaan naar het manege terrein, omdat we dachten dat de rest wel al weg zou zijn...

Maar ook daar durfde meneer echt de trailer niet op. Uiteindelijk hebben we na 1,5 uur gekloot te hebben, besloten dat we hem terug zouden rijden. Eerst binnen gevraagd of ze een paard of fiets voor mij te huur hadden, maar dat kon niet.

Dus ik ging vol goede moed het eerste stuk lopen. Toen we ongeveer bij Bunnik waren, hebben we gewisseld, en mocht mijn vriendin op te kleine laarzen een stuk gaan lopen. Haar vriend zou mijn fiets en goede schoenen voor haar komen brengen.

Uiteindelijk kwam hij ons ongeveer tussen Bunnik en Zeist tegen, waar we nogmaals geprobeert hebben het prinselijk paard op de trailer te krijgen. Er stopte nog een mevrouw die hulp aanbood, maar meneer was erg in paniek en we waren bang dat hij zich zou bezeren aan de trailer, dus uiteindelijk gingen we toch maar weer te voet verder. Gelukkig had haar vriend ook wat reflector bandages e.d. mee genomen, zodat we goed tezien waren in het donker.

Uiteindelijk zijn we via Zeist en Huis ter Heide via de Dolderseweg en de Biltseweg weer veilig thuis gekomen. We zijn vanaf 19:15 tot 00:50 onderweg geweest, met tussendoor een half uur met de trailer geoefend.

Onderweg hebben we afgewisseld met paardrijden, lopen en fietsen...
Mijn voeten doen zeer, mn rug doet zeer en mn kont doet pijn van het zitten... Haha!

Het paard is overigens wel een kanjer... Buiten dat hij de trailer echt niet op durft, doet hij alles voor je. 200% verkeersmak, overal langsheen, overheen en onderdoor... Super! OK dan!

Al met al een heel avontuur, dat alleen wij weer mee hadden kunnen maken... Cool

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:03

pffff, dat is echt ver! Dan hebben jullie nog redelijk doorgelopen als je tussendoor ook nog weer met de trailer heb geklooid en nog om 00:50 terug was.
Sterkte met de pijn overal!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:10

Zozo dat was een aardig stuk lopen Scheve mond Zo hebben wij een keer bij de haven van schevingen gestaan toen mn paard te trailer niet meer in wilde. We zijn toen over de boulevard van schevingen gelopen met het paard omdat aan de andere kant van schevingen een manege was waar hij gelukkig een nachtje mocht slapen. Mijn paard is op de terugweg altijd moeilijker te laden dan op de heenweg, op stal oefenen we veel dus heen gaat wel.

Gamble

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:19

Leuk hè,paarden?
Ik heb stiekem wel om je verhaal moeten lachen Nagelbijten / Gniffelen maar ik vindt jullie echte bikkels en neem ook m'n petje voor jullie af OK dan!
Menig ander had z'n geduld verloren en daardoor een heleboel stuk gemaakt.
Gefeliciteerd trouwens met z'n 2e prijs!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:26

Tja das balen.

Tipje: we hebben achter bij de trailers een deur die de pony gang inloopt. Als een paard niet wil laden zetten we daar de trailer tussen. Bijna altijd staan ze er dan gelijk op. Ze kunnen dan namelijk niet langs de klep lopen. Mijn paard weigerde ook altijd de trailer op te lopen maar via die manier had hij geen keuze.

Dat wordt dus flink oefenen voor de volgende keer thuis.

Ene ik ken geen stal waar ze fietsen verhuren???? Jij dan wel??.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:27

Aletta sms-te me gisteravond al dat het fout was gegaan op de terugweg. Naar hoor! Gelukkig had'ie wel goed zijn best gedaan op de keuring, dat maakt het leed nog een beetje te verdragen!
Hoe is het nu met jullie voeten???

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 11:33

Gelukkig hebben wij er ook wel om kunnen lachen... Haha!

@ Prisca: Op de manier waarop jij het beschrijft is het vorig jaar na een clinic goed mis gegaan... We gaan het nu met rust en veel vertrouwen weer opnieuw proberen... Desnoods rijden we naar een andere manege in de buurt, gaan we daar trailerladen, zodat hij het ook in een andere omgeving leert. Als hij dan niet wil, dan kunnen we in ieder geval nog in 10 minuten naar huis rijden... Cool

@ Abby: Voeten doen behoorlijk zeer... Gelukkig heeft het paard nergens last van, die staat vrolijk in zn stalletje aan het hooi te knabbelen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:37

Iemand bij mij op stal had een paar weken geleden net zoiets.
Stond in Lage Vuursche en paard wou daar na een bosrit de trailer niet meer op; die kon dus ook te paard naar Nieuwegein rijden.....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:38

Sjongejonge... nou ja, je moet maar denken, dat dit een prachtverhaal is, om later aan je kleinkinders te vertellen. Dat oma een keer een paard had, en die was toch zo vervelend, en toen moest ze wel 5 uur gaan lopen met die knol... Jaja kinders...

Geintje Knipoog Vind het wel een goede oplossing, je moet toch wat.

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 11:44

Heb net even op de routeplanner gekeken... Scheve mond
Het is ongeveer rond de 30 km geweest, omdat we via Zeist zijn gegaan ipv De Bilt...

Best wel een rotstuk... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:48

PFFFF wat een weg zeg.

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:15

zo je hebt er een hele marathon op zitten Haha! wat een gedoe !

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:20

zo da's een aardig stuk lopen idd! Wow!
maar gelukkig zijn jullie heel aangekomen!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:09

xtwisterx schreef:
@ Prisca: Op de manier waarop jij het beschrijft is het vorig jaar na een clinic goed mis gegaan... We gaan het nu met rust en veel vertrouwen weer opnieuw proberen... Desnoods rijden we naar een andere manege in de buurt, gaan we daar trailerladen, zodat hij het ook in een andere omgeving leert. Als hij dan niet wil, dan kunnen we in ieder geval nog in 10 minuten naar huis rijden... Cool



Maar pas op voo rhet verschil tussen zieken en echt bang zijn. Die van mij was eerst bang en erna begon hij te zieken. Halverwege de klep staan en dan lekker in het rond kijken en geen stap verder doen. Als hij dat doet krijgt hij echt een flinke harde tik geen medelijden meer.
Toen hij bang was hebben we hem er ook een keer met geweld erop gezegt puur om te laten zien dat het niet eng was. Nu gaat het steeds beter.

Die deuren bij ons is niet de meest geweldige maar heb er weinig meegemaakt die er niet op liepen toen. Je hebt geluk dat je naar soest moest stel je voor dat je nog verder moest.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:36

Whahahaha Kim Haha!:D *valt van stoel*
Ik dacht al, ik zag je al niet verschijnen gisteravond... Dat is echt weer wat voor jullie *LOL*
Hadden jullie de shet toch maar niet mee? Nog een geluk bij een ongeluk... Maar goed, dat maffe paard heeft dus wel mooi een tweede prijs!! Cool

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:36

Whahahaha Kim Haha!:D *valt van stoel*
Ik dacht al, ik zag je al niet verschijnen gisteravond... Dat is echt weer wat voor jullie *LOL*
Hadden jullie de shet toch maar niet mee? Nog een geluk bij een ongeluk... Maar goed, dat maffe paard heeft dus wel mooi een tweede prijs!! Cool

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 17:08

Justy schreef:
Hadden jullie de shet toch maar niet mee? Nog een geluk bij een ongeluk...

Zou wel heel zielig zijn voor die kleine om dat hele eind te lopen... Nagelbijten / Gniffelen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:13

kennonen zeg.. het zal je gebeuren.. ik meot wel zeggendat ik er wel om moest lachen.. hihihih

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:51

Ahhhhhhhhhhhhhhh.............. arme jullie. Wat triest zeg. Wel super dat hij 2de is geworden....nog gefeliciteerd.
Jullie zijn allemaal kanjers OK dan!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:20

hihi wat een plaatje zal dat zijn geweest! 2 half oververmoeide ruiters in te kleine laarzen die in het donker een mooie schoon (neem ik aan van de keuring?) paard in het donker naar huis rijden Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:24

Ik zag ze ook al gaan ja, twee meiden en een schimmel, het lijkt verdorie wel sinterklaas Haha!:D

(Neeeee Kim, ik lach je niet uit Clown )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:39

Complimentje voor jullie dat jullie een angstig paard niet met geweld, en daarna nog meer angst waarschijnlijk, op de trailer gedwongen hebben OK dan!
Nu eerst maar dichterbij oefenen in "trailerladen op vreemd terrein", lijkt me beter voor jullie voeten Knipoog

Hoewel, op deze manier bouw je me toch een conditie op... Haha!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:44

ooho irritant, nou de volgende keer kom je maar langs kan die een nachtje in de stal bij ons staan en dan kun je overdag weer verder Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:00

Wow hey, wat een eind!! Ik heb jullie langs zien komen als het goed is, in Bunnik. Haha!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:01

Heey,
Ik heb je zien lopen... Jessie88 en ik waren aan t wachten op haar vader (zij was met haar paard t weekend bij mij i.v.m wedstrijd) en toen dachten we nog, he die is niet slim bezig zonder verlichting... Wisten wij veel! Wij stonden tussen bunnik en utrecht bij de provinciale weg (stal de gulden hoef). Geheime meeting Haha!

Groetjes, Marjolein


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Hanneke_68, Ilayla, J30d, onpaard, SUSANNEx en 31 bezoekers