zomaar geruild.. voor een paard zonder staart :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

zomaar geruild.. voor een paard zonder staart :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:27

hoihoi..
komen we vandaag op stal, en wat staat daar? juist ja een nieuw paard..
oke allemaal heel leuk, het is een vliegenschimmel, heet Quanto, is een ruin..
MAAR hij heeft geen staart Verward best wel zielig (net als bij een belg)..
wat blijkt nou, heeft de staleigenaar hem ingeruild!!
tegen het prachtige veulen van Nulita, en onze lieve oude vertrouwde shetlander Miranda (die daar als een van de eerste pony's was)
twee superpony's tegen een paard wat nouwelijks te houden is, en geen staart heeft (is nl niet zo heel erg maargoed Bloos )

maar ze zijn gewoon zomaar weg Huilen Zorro wisten we dat die weg zou gaan, maar Miranda?! uitgerekend Miranda..
we dachten dat ze bij ons haar op haar oude dag lekker kon rusten.. nou niet dus
zomaar weg! zonder het ff te zeggen Huilen
hij had het op zijn minst ff tegen sharon kunnen zeggen! ze heeft Miran 3 jaar (toch?) verzorgd, en daar en goede lieve rijpony van gemaakt OK dan!

allebei... zomaar weg Verdrietig en wat hebben wij nu op stal staan?! een paard waar we ws niks mee kunnen, en die toch zo snel iemand er veel geld op bied weer weggaat Verdrietig

sorry moest het ff kwijt..

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:31

Ik ken wel huilen.. mijn lieve trouwe miranda.. waar ik nou JUIST alles ongeveer op heb geleerd.. En meneer van zwol zegt ook nix.. we hebben niet eens afscheid van haar kunnen nemen.. ow liefurt.. wat zal ik je missen!! bedankt voor al die geweldige jaren met jou!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:35

sneu!!
Veel sterkte dat is echt niet leuk!

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:37

ja zo gaat het bij ons he Boos!
pony ingereden, pony te koop, pony weg, nieuwe pony, pony weer ingereden, pony weer te koop, pony weer weg..
pff.. tis niet eerlijk.. aldoor als je er gehecht aan bent gaat ie weg.. zal met tamara ook wel zo gaan Verdrietig

maar miranda die was er al zo lang! zomaar weggegeven, omdat ze niet goed meer kon eten Boos!

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:38

Snap dat nou die meneer wil alleen jonge oningereden paarden die WIJ dan kunnen inrijden en die hij dan voor MEER geld ken verkopen en aangezien hij toch nix meer aan mirretje had Boos!

[edit]naam verwijderd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:38

Dat is een nadeel aan verzorgpaarden, ze kunnen ook zomaar weg zijn.
Denk dat de eigenaar van de stal trouwens niet zo blij is om zijn naam hier op het internet genoemd te zien worden.

Ik vind jullie trouwens ook niet eerlijk tegenover het nieuwe paard. Hij heeft meteen al een stempel van "we kunnen er niets mee". Als je je hart niet wilt verliezen aan een paard dat niet van jouw is, dan moet je simpelweg niet op een stal komen als je er geen eigen paard hebt staan. En zelfs dan kan het voorkomen dat je verliefd raakt op een paard dat niet van jezelf is, en als hij of zij verkocht wordt, dat je het erg moeilijk hebt.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 08:35

neej idd maar wij hebben daar wel een eigen paard staan, maar rijden zijn paarden ook..
we weten het ook wel, hij verkoopt ze elke keer weer! maar dan is het nog niet leuk

ik heb zijn naam trouwens nergens genoemd Verward

over dat nieuwe paard, er kwamen twee volwassen vrouwen, met een paard wat volgens hun echt een "mannenpaard" was!
zelfs zij konden hem niet houden! wat moeten wij dan wel niet met hem beginnen Scheve mond

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:39

Shariff97 schreef:
En die meneer zegt ook nix..

Jij niet maar je vriendin wel...

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:41

PePpeRL0vE schreef:
over dat nieuwe paard, er kwamen twee volwassen vrouwen, met een paard wat volgens hun echt een "mannenpaard" was!
zelfs zij konden hem niet houden! wat moeten wij dan wel niet met hem beginnen Scheve mond


Geduld geduld geduld en geduld. Maar als je er geen zin in hebt dat het weer pijn doet dat dat paard weggaat dan moet je het paard lekker laten staan en iemand anders het laten doen.

Mannenpaard???

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:08

Gemma schreef:
Mannenpaard???


paard voor mannen Knipoog

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:24

Jah dat snap ik ook maar waarom is een paard een paard voor mannen...

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 11:21

pff weet ik veel Verward het was een druk sterk paard die volgens die mensen het best door een zwaar sterk iemand gereden kon worden, en dus VOLGENS HUN een mannenpaard is Knipoog

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:37

Hmmm, ik geloof dat ik daar maar nisk van ga zeggen anders krijgen we weer vette discussies Tong uitsteken en dat is niet de bedoeling Lachen

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:46

woehahahaha! MANNENPAARD? wat is dan een vrouwenpaard????

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 16:03

JEMIG WEET IK VEEL! daar gaat dit topic toch niet over?! mannenpaard, vrouwenpaard, maakt allemaal geen fiets uit!
kunnen jullie niet gewoon reageren op mn verhaal?!

zet het anders maar op slot als hier niemand is die NORMAAL kan reageren op mijn verhaal, ipv een discussie over iets waar het dus NIET over gaat Verward

jammer dat het altijd zo gaat Verdrietig

mensen die wel gewoon konden reageren: thnx! OK dan!

[ edit: iets verwijderd wat ik ff niet in kon houden]

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 16:07

Anzjuhlaa schreef:
woehahahaha! MANNENPAARD? wat is dan een vrouwenpaard????


niks beters te melden?

sorry dit bedoel ik dus.. Ik weet niet wat ze daarmee bedoelden, maar die mevrouw zei dat!!!
hou toch es op!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:09

Jakkes, wat rot als je verzorgpony zomaar weg is... Mijn verzorgpony werd ook opeens verkocht tijdens mijn vakantie Verdrietig wat heb ik daar een verdriet van gehad...

Maar toch zou ik maar eens wat liever Knipoog naar het nieuwe paard kijken. Het is voor hem (haar Verward ) allemaal nieuw, en hij wordt zo te lezen niet erg 'welkom' behandeld Knipoog

sterkte Verdrietig

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 16:12

jawel hoor Lachen hij is helemaal welkom OK dan!
tuurlijk alle pony's zijn welkom
het is alleen zo jammer dat we nu twee goeie lieve pony's kwijt zijn.. daar kan hij niks aan doen natuurlijk, misschien lijkt het zo zoals ik het heb opgeschreven..

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:41

Er is niets mis met een paardje zonder staart, mijn kanjer is ook ontzettend lief, volbloed arabier, met een staartje van 15 centimeter.
En misschien heeft ze het nu wel hartstikke goed daar, lekker op het land bv.

GR Lisette Lachen

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:52

Cassidy schreef:
Dat is een nadeel aan verzorgpaarden, ze kunnen ook zomaar weg zijn.
Denk dat de eigenaar van de stal trouwens niet zo blij is om zijn naam hier op het internet genoemd te zien worden.

Ik vind jullie trouwens ook niet eerlijk tegenover het nieuwe paard. Hij heeft meteen al een stempel van "we kunnen er niets mee". Als je je hart niet wilt verliezen aan een paard dat niet van jouw is, dan moet je simpelweg niet op een stal komen als je er geen eigen paard hebt staan. En zelfs dan kan het voorkomen dat je verliefd raakt op een paard dat niet van jezelf is, en als hij of zij verkocht wordt, dat je het erg moeilijk hebt.


Dat vind ik een beetje een rare reactie.. Ook al weet je dat een paard weg gaat, als het eenmaal zo ver is is het altijd heel verdrietig.. En dat ze ddaar dan maar niet moet komen? Je kan ook 'verliefd' worden op manege pony's/paarden, die ook een keer weg kunnen gaan. Moet je daarom ook maar niet op een manege komen? Ik heb nog steeds veel verdriet ervan dat mn oude manege failliet is gegaan (HCH) en mis alle pony's nog heel erg, ookal waren ze niet van mij. En ze hebben niet gezegd dat ze er niets mee kunnen, maar waarschijnlijk niet. Dat is iets anders..

En vind ook de reacties een beetje zinloos over dat mannen paard. Dat hebben hun toch niet verzonnen Verward Mja goed ik weer heel verhaal getypt..wou het gewoon ff kwijt. No Offense verder ofzo.. Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:01

Verow schreef:
En ze hebben niet gezegd dat ze er niets mee kunnen, maar waarschijnlijk niet. Dat is iets anders..


Oh, dat "ws" betekend waarschijnlijk? Goed dat je dat er even bijzet. Aangezien MSN taal hier niet mag, (en ik daar ook geen verstand van heb en dat lekker zo wil houden) heb ik dat hele "ws" niet als zodanig geinterpreteerd. Misschien ook een hint voor de dames dat voortaan dan toch wel voluit te schrijven. Wel zo handig, voordat iemand je berichten verkeerd interpreteerd.

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:00

dat 'ws' zie ik hier heel vaak hoor! ook door mensen die al lang op bokt zitten
maargoed zal het niet meer doen Ach gut

thnx verow!

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:06

MOHGirl schreef:
Er is niets mis met een paardje zonder staart, mijn kanjer is ook ontzettend lief, volbloed arabier, met een staartje van 15 centimeter.
En misschien heeft ze het nu wel hartstikke goed daar, lekker op het land bv.

GR Lisette Lachen


nee is ook niks mis mee, maar hij is voor de verkoop..
en ik denk niet dat er veel mensen zijn die een paard zonder staart willen (hij heeft echt een heel klein stompje)
is niet banketstaaf bedoeld tegenover jou ofzo hoor!
is niks mis met een paard zonder staart vind ik

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:34

Heel erg dat ze het paardje verkopen zonder jullie te waarschuwen.

Vroeger was ik ook op een manege waar ze ponys hadden waar niet veel mee aan te vangen was en daar reed ik dan een tijdje op totdat het brave en goede rijponys werden, dan werden ze meteen verkocht door de stal eigenaar. Daar had ik het ook altijd moeilijk mee, want je hebt toch een band met die paarden en je hebt daar zoveel werk en tijd in gestoken.

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:35

Tjah,is idd niet zo prettig...
Maar heeft ie dan ook geen staartwortel ?