Waarom rij jij paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:18

vind het een beetje een domme vraag.. maar goed.. omdat ik paarden zo leuk vond natuurlijk!! tja weet geen zinnig antwoord hier op te geven


c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:48

tsja... op de rug van een paard voel ik me pas lekker op mijn gemak.
Maar ook gewoon lekker poetsen of een beetje lomp kletsen tegen zo'n dier.
Op een of andere manier voel ik me bij paarden altijd wel op mijn gemak.
Verder zijn het natuurlijk prachtige en fantastische dieren

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:27

Ik rijd paard omdat het op mn varken zo moelijk gaat

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

Belle_Luvjah

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:07

Lachen Ik rijd paard omdat het lekker zit, heerlijk is om te doen en paarden prachtige dieren zijn waarmee je ook echt een band krijgt! Knipoog

.:. Schijnheilig Belle Schijnheilig .:.

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:20

rowan17 schreef:
Ik rijd paard omdat het op mn varken zo moelijk gaat


wahahahahahaahaa OK dan! Clown

Domme gedachten heeft iedereen, alleen de wijze houdt ze voor zichzelf

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:26

Ik rij paard omdat ik me dan echt ontspan, en dat gevoel van 500kilo onder je is zooooo fantastisch, hoe dat kan samenwerken! Lachen Met paarden kan je echt een 'klik' hebben!

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

Itsme86

Berichten: 767
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:07

Ik ben begonnen met paardrijden omdat ik gewoon van paarden hou. Gelukkig maar eigenlijk, want door een ziekte kon ik kiezen uit 2 sporten: zwemmen en paardrijden. Nu vind ik zwemmen heel leuk, maar niet om 7x per week te doen! Dus eigenlijk was het maar goed dat ik al van paarden hield.. Door diezelfde ziekte worden wedstrijden eigenlijk onmogelijk en rij ik met mn verzorgpaardje lekker alleen buiten (vind ie heel niet erg Knipoog)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:30

Heeeeeeeeeel soms...........vraag ik me dat nu ook wel eens af Tong uitsteken Schijnheilig

Toen ik voor de allereerste keer een paard van dichtbij zag, vond ik het een beetje eng, ik was 8 ofzo en dat paard 1.70 leek wel 2 m voor mij. Het was zomers erg warm en het stikte daaro van de horzels, dus dat paard stond de hele tijd de trappen en om zich heen te bijten en met die staart in mijn gezicht te meppen.
Ik had het gauw bekeken en besloten dat paarden niks voor mij waren, veelste groot en vooral erg eng, met dat drukke gedoe.

Na een jaar toch maar eens naar een manege gegaan met mn nicht, Hmmm er waren ook kleinere ponys Verward en midden in de winter godzijdank ook geen nare horzels meer te vinden.
Rondje gehobbeld door de bak, zonder eraf te pleuren............ik helemaal trots OK dan!

Na een paar weken zat ik ook 'op' paardrijden, echt zon pennymeisje die met dr cap op dr hoofd naar de manege toe reed (hoe triest kun je zijn).

Wat ik het leukste vind van paarden en paardrijden is dat je nooit uitgeleerd bent, iedere dag staat open voor nieuwe dingen en ervaringen, Wij zijn veel bezig om paarden van alles te leren, maar wie leert ons dat dan allemaal, imo zijn dat de paarden zelf, instructeurs die ons les geven hebben vaak les gehad van intelligente paarden met karakter daar leer je immers het meeste van.

Daarnaast ben ik gek op de natuur en het bos, op welke manier kun je hier nou beter van genieten dan met je paard en hond natuurlijk *LOL*
sóchtends heeel vroeg als iedereen nog ligt te slapen, beetje heiig buiten en je hoort alles heel duidelijk.......vogels...............geritsel in de bosjes (pafff neus in het zand Bloos )...............konijntjes en soms een hertje.......dan zijn voor mij de momenten dat ik blij dat ik toen ik 9 jaar was, toch 'op' paardrijden ben gegaan.


Gaaaap

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:10

het staat wel in m'n profiel. maar ik schaam me eerlijk gezegd dood Bloos .

.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:56

omdat ik als 6-jarig meisje verliefd op die beesten was...
en die liefde is nooit meer weggegaan Lachen

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:37

Ik ben op paardrijden gegaan omdat....... weet ik eigenlijk niet.. ik was een jong meisje en mijn vriendin ging op paardrijden, dus ik ook..logisch he!

De reden waarom ik het nu nog steeds doe is eigenlijk omdat als ik met Lame bezig ben alles om mijn heen vergeet. Ik ben dan los van zorgen, mijn hoofd is leeg en alleen met Lame bezig. Dat vind ik heerlijk!

Daarnaast ben je nooit uitgeleerd. Je kan nooit voorspellen hoe het zal gaan. Je paard heeft ook elke dag een ander humeur. En dat is leuk, afwisselend. De band die je opbouwd met je paardenbeest is er één die je nooit met een mens zou kunnen hebben!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:30

ik ben nooit zo erg met paarden bezig geweest, m'n zusje deste meer..
toen zij op les mocht, ben ik ook gegaan, omdat ik het op zich wel grappig vond (een aantal keer op vakantie gereden) en vooral omdat ik het niet had kunnen uitstaan als m'n zusje wél op les had gegaan en ik niet Tong uitsteken (gezonde zussen-nijd Knipoog) dus wij op les, en ik vond het eigenlijk harstikke leuk (en ik kón het ook nog aardig, voor een beginner.. al zeg ik het zelf Tong uitsteken)

waarom ik nu nog steeds rijd?
om het gevoel dat je krijgt als je op zo'n groot paard (ben best wel klein Knipoog ) rijd. En omdat het gewoon harstikke lekker is om met je paardje buiten uit te waaien en alles om je heen gewoon voor eventjes te vergeten.

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:16

Ik houd sowieso veel van dieren, maar aan paardrijden had ik nooit gedacht... Ben er eigenlijk (samen met een vriendin) meer opgegaan omdat mijn moeder het leuk leek, maar nu kan ik gewoon echt niet meer zonder... Lachen Gewoon geweldig om met ze om te gaan enzo, toch heel anders dan een kat of hond...

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:29

Ik hou mijn hele leven van paarden en toen ik een keer op eenmanege was geweest wist ik het zeker, ik wil paard rijden, ik moest stoppen omdat me ouders niet wilden betalen maar ga nu naar een andere manege en ga ik daar een baantje proberen te vinden in ruil voor lessen.

Eerst de ruiter, dan het paard. (Anne Muller, Basis rijkunst)

<'\___~
...(\...)\...

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:32

Ik kom best wel uit een boerenfamilie. Mijn oom heeft altijd paarden gehad, en toen ik een jaar of 2 was had ik al buitengewone interesse in paarden. Altijd aaien, altijd kijken, als het even kon erop.
Op mn vierde mocht ik zo nu en dan eens rijden op de pony van mn oom, kleine stukjes erop zitten en het een héél klein beetje leren...

En zo ging het verder. Ben nu zo'n 17 jaar verder en ben nooit meer gestopt. De liefde voor paarden zit diep... heel diep! Ik zal ook nooit meer stoppen vrees ik. Heb het een keer een half jaar volgehouden, maar nooit weer! Ik heb het toen echt gemist!!!!

Der Ellmauer Dancing Queen

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 22:33

Ik begon als 6 jarig meisje met pony's. Op mijn 14e beleerde ik mijn eerste paardje. Op mijn 17e kocht ik mijn eerste veulentje. Helemaal verknocht aan deze dieren. Kocht ik mijn eigen Pony waar ik mee kon rijden op mijn 18e jaar. Ik was graag buiten en genoot van de natuur. Heerlijk 1 met je paardje stappen door het bos. Daar kon ik uren mee zoet zijn. Halster mee om onderweg een uurtje te gaan zitten en kijken hoe je paardje aan het grazen was. Nu vele jaren later is mijn hobby een must geworden. Om me lichamelijk op de been te houden. Moet mijn rug en benen trainen om alles te kunnen blijven doen. Zou ik niet meer rijden dan gaat het na een half jaar al snel minder. Dus nu ben ik 44, en als ik 84 ben zit ik nog in het zadel als het mogelijk is. En blijven genieten van alles wat de natuur te bieden heeft. Knipoog Ik heb harde leerscholen gehad maar niemand is uitgeleerd in de wereld van de paarden. Al zou ik 300 worden dan weet ik nog steeds niet alles. Pling
En liefde voor paarden is een ziekte die nooit meer weg gaat Lovers

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:59

Paarden zijn als je beste maatjes, je kunt (bijna) altijd op ze vertrouwen, ze willen veel voor je doen, en accepteren het wie je bent, ze maken je altijd blij ook al ben je chagerijnig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers