Mijn verslag Horse Event!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Mijn verslag Horse Event!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 21:07

Mams en ik hadden een tijd terug al besloten om dit jaar maar eens te gaan kijken bij Horse event.
Ik wilde al langer, want het leek me altijd heel gaaf om eens aan het eigen paard programma mee te doen, maar hier ben ik een beetje vanaf aangezien ik wel al een aardig inzicht heb van wat er wel en niet goed gaat met Magic Knipoog

Omdat Horse event voor ons niet naast de deur is (ik woon nog steeds in Amsterdam) kwam mijn moeder op het idee om er gelijk een weekendje uit van te maken.
Dus wij met het hele gezin in een bungalow in de buurt en dan op zaterdag mams en ik naar Horse event.
Ik zal jullie niet vervelen met veel te lange familie verhalen en zal gelijk doorgaan naar mijn verslag over Horse event.

Als eerste hebben we een rond(je) gelopen over het hele terrein, want jeetje wat is dat gróóót Bloos!
Er kwam al snel een clinic van Mischa Koot op UB40 en Imke Schellekens-Bartels (niet te paard). UB40 is een zeer indrukwekkende 3-jarige goedgekeurde KWPN dekhengst. Wat een diertje zeg Kwijl
En wat liep hij al braaf voor zo'n jong dier! Ach gut
De clinic was leuk om te zien en vooral interessant als je iets meer te weten wilde komen over hoe te werk te gaan met een jong dier.
Aan het eind mochten er ook nog vragen gesteld worden, wat helemaal leuk is natuurlijk. Alhoewel er uiteraard weer een mevrouw moest zijn die even wilde laten weten dat zij er wel erg veel verstand van had *zucht*.

Na de clinic ben ik even bij bokkers Derrick en Claudia gaan kijken die bij het rij-onderdeel waren voor de eigen paarden. Neuf liep ondanks wat wapperende schermen heel erg braaf! OK dan!
En ze Claudia en Neuf leken wel wat aan de tips van de instructeur te hebben.

Verder hebben we nog een symposium gevolgd over stress bij paarden. Dit viel mij erg tegen...er werd eigenlijk niets nieuws verteld. Hetzelfde geldt voor nog wat andere kleinere onderdelen waar we langskwamen.

Een groot deel van de tjid hebben mijn moeder en ik gezeten bij de clinics van Albert Voorn.
Albert is iemand met een duidelijke mening en het is niet de eerste keer dat ik clinics van hem zie. Voor een groot deel kan ik het met hem eens zijn, maar er zijn ook dingen waar ik even een andere kijk op heb. Maar al met al heb ik zeker bewondering voor die man. Het mag duidelijk zijn dat hij weet waar hij het over heeft

Als één van de laatste dingen zijn we bij het onderdeel exterieurbeoordeling van Cor Loeffen geweest. Dit vond ik zeer interessant om gezien te hebben. Hij legde alles duidelijk uit en ik vond het heel interessant om hier meer over te leren.
Alleen jammer dat sommige dingen toch wel wat snel gingen en het daarom niet allemaal even goed is blijven hangen Blond

De clinic van Anky en Edward hebben we niet afgewacht Bloos We hadden dan nog zeker 2 uur moeten wachten en waren eigenlijk wel uitgekeken. En het zou niet de eerste keer zijn dat we ze aan het werk zouden zien.

Mijn conclusie over Horse Event: het is zeker leuk om eens geweest te zijn!
Maar Horse event is eigenlijk meer iets voor een beginnende ruiter/amazone die nog niet goed weet welke richting hij/zij op wil.
Het enige waarvan ik kan zeggen dat ik wat opgestoken heb is het onderdeel exterieurbeoordelen van Cor Loeffen. Het was leuk om het eens gezien te hebben. Al met al een heerljke dag en heerlijk weer *LOL*

Foto's zal ik zo plaatsen op HAW...


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:50

Ik ben net terug van twee dagen horse event en kan het wel eens zijn met je conclusie dat het leuk is om geweest te zijn maar dat je er niet direct heel veel van opsteekt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik was mee met een meisje dat meereed in dr FNRS zitcompetitie en zij heeft in ieder geval (na de zenuwen) een geweldig weekend gehad:)
Leuk detail, ik was mee met diegene die volgens jou wilde laten weten dat ze er erg veel verstand van had (tenminste ik denk dat je haar bedoelt) maar zo was het zeer zeker niet bedoeld. Jammer dat jij, en naar mijn idee ook Imke, het zo opvatte want zo was het echt niet bedoelt, het was gewoon echt een oprecht geinteresseerde vraag.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:54

Ik ben vandaag ook geweest, ik kon gratis mee anders was ik niet gegaan, veel te duur voor wat je ervoor krijgt, maare, je hebt duidelijk het hoogtepunt gemist!! Edward Gal met XXL!! Waaaaaauwie! Bloos!

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 06:53

wij zijn ook geweest op de zaterdag, vond dat er een mooi en gavarieerd programma was zodat iedereen wel wat leuks te zien had!.
we hebben veel clinics gezien, mischa jkoot, albert voorn, lezing met imke, en de laatste van edward en anky. ik vond het jammer dat er mensen waren die geen vragen stelden over de clinic maar meer opzich zelf gericht terwijl er duidelijk werd gezegd dat er vragen konden worden gesteld over wat er werd vertoond! helaas zijn er altijd mensen die denken dat ze het beter weten en veel tijd op eisen....
wij vonden het erg leuk en er was een goede sfeer, de entree is wel duur maar we vonden het wel de moeite waard

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:01

Lenn schreef:
Ik ben vandaag ook geweest, ik kon gratis mee anders was ik niet gegaan, veel te duur voor wat je ervoor krijgt, maare, je hebt duidelijk het hoogtepunt gemist!! Edward Gal met XXL!! Waaaaaauwie! Bloos!


Dat gevoel is helaas bij mij een beetje blijven hangen (ik ben zondag geweest), veel geld en ik heb er voor mijn gevoel weinig voor gekregen. Consumpties waren ook behoorlijk prijzig vond ik.

Wel genoten van een stukje Edward met 3 Bit-paarden zoals zij het noemden (1 hele mooie bruine). Verder uiteraard gekeken naar de clinic kur op muziek maken van Mischa Koot. Heel leuk om eens te zien hoe een ander het aanpakt .

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:58

daan schreef:
Ik ben net terug van twee dagen horse event en kan het wel eens zijn met je conclusie dat het leuk is om geweest te zijn maar dat je er niet direct heel veel van opsteekt. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik was mee met een meisje dat meereed in dr FNRS zitcompetitie en zij heeft in ieder geval (na de zenuwen) een geweldig weekend gehad:)
Leuk detail, ik was mee met diegene die volgens jou wilde laten weten dat ze er erg veel verstand van had (tenminste ik denk dat je haar bedoelt) maar zo was het zeer zeker niet bedoeld. Jammer dat jij, en naar mijn idee ook Imke, het zo opvatte want zo was het echt niet bedoelt, het was gewoon echt een oprecht geinteresseerde vraag.


Zoals anderen ook al zeggen, leuk om eens geweest te zijn, maar het was wel behoorlijk aan de prijs voor wat je uiteindelijk ervoor kreeg.
Ik persoonlijk ga dan toch liever naar evenementen als Jumping Amsterdam bijvoorbeeld.

Misschien was die vraag niet zo bedoeld, dat weet ik niet. Maar de vraag kwam erg aanvallend naar voren. Dus misschien de volgende keer iets anders formuleren, want uiteindelijk is het alleen maar interessant als mensen wat vragen. Wie weet zit er een vraag tussen waar je zelf geen seconde bij stil hebt gestaan maar wel leerzaam is

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:11

Ik was ook niet onder de indruk van horse event, ik had een pass partout kaart gekregen en zou op zaterdag en zondag gaan. Nadat ik zaterdag had meegemaakt had ik de beslissing gemaakt om zondag niet nogmaals te gaan.

De Clinics van Albert Voorn en sommige info van Emiel voest (rijlessen) vond ik wel intressant. Ik vond het jammer dat Voest veel commentaar aan "zijn leerlingen" niet via de microfoon vertelde.

[o]

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:22

Ik ben er verleden jaar geweest en toen hebben we er ook een weekend van gemaakt. Is idd behoorlijk prijzig, maar wel leuk om eens meegemaakt te hebben

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:58

Ik ben er 3 dagen geweest en ik heb genoten. Vorig jaar ben ik ook geweest en deed ik mee met het programma eigen paard. Dat viel me heel erg tegen toen, maar ik kreeg de indruk dat dit nu goed verbeterd was.
Wij gaan volgend jaar zeker weer heen. We hebben ontzetten veel gezien en ook best heel erg veel geleerd.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:45

Nee,ik had mij er ook meer van voorgesteld,zeker van de lezingen die niet van een niveau waren waar je wat aan had.
Ik ben expres op zaterdag gegaan voor paard en gezondheid en vond dat er niet uitkomen.
Als je mee deed aan het eigen paard programma kan ik mij nog voorstellen dat het leuk was al moest ik er niet aan denken,dat er uren lang allerlei mensen aan mijn paard staan te frutselen en zij dat maar geduldig over zich heen moest laten komen.Ze had het opgegeven moment zeker niet meer gepikt,en ik heb vol bewondering naar die lieve dieren staan kijken die alles maar goed vonden.

Het enige wat ik erg goed vond was de opzet van het zogenaamde strodorp OK dan! Daar kan de organisator van Jumping Amsterdam(EQ-international) nog heel wat van leren.

Het was leuk om het eens mee te maken,maar dat lag ook aan het heerlijke weer anders was ik sneller weggegaan,volgend jaar hoeft voor mij niet meer,dan maar weer eens naar een ander paardenevenement.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:29

Leuk verslag Antoinette! Ik ga nu snel bij de foto's kijken!

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:20

hey
ik ben zondag geweest, met paard.
Ik ben eigenlijk nogal veel tijd kwijt geweest aan het wachten tijdens die medische dingen allemaal.
De fysio leek professioneel, maar ze had de holle en de bolle kant wel verwisseld Verward
de hoefsmid was wel goed en gaf duidelijke uitleg.
De klinische check-up van m'n paard werd gedaan door een meisje die amper een jaar of twee ouder was dan mij denk ik, en niet echt zeker leek van wat ze nu eigenlijk moest doen. Maar goed. De dierenarts die in het echte leven werkt op de stoeterij van de prinses van Jordanië, die was echt goed en correct. Hij vond Vision een goed correct paard. het enige wat hij aan te merken had, was dat de lendenen nogal strak waren. Die moet ik dan masseren (de lendenen en de achterhand) en hij legde dat ook duidelijk uit hoe en waar. En welke oefeningen goed waren om hem sterker te maken OK dan!
Verder werden z'n tanden nagekeken, was net als ik verwachtte, 2 kleine haken (worden in oktober sowieso ingekort) en hij werd gewogen. Ik schatte tussen de 450 en 500 kg. Om exact te zijn was het 495 kg Clown

We hebben wat rondgelopen in het strodorpje, maar ik had het me groter voorgesteld. 's Ochtends was er een clinic van Jan Boogaerts (western) met 2 jonge hengsten (3j en 4j) wat waren ze braaf!! Daar kunnen we nog wel wat van leren. Was wel een keer interessant.
Tijdens de dag hebben we verder weinig tijd gehad, dus net op tijd hadden we nog een plaatsje voor de afsluitende clinic van Anky en Edward op XXL. Die was echt leuk! Ze houden het aangenaam voor de mensen door af en toe ook wat grappigs te zeggen en je kon vragen stellen die door hen beantwoord werden. Zo ook moest Edward na enige tegenwerking toch travers rijden Haha!
Al bij al was het een leuke dag. ik ben ontzettend blij dat m'n paard zich zo goed gedraagde en heb heel wat leuke complimenten gekregen over Vision
En als laatste hebben Yuri (Quirinake) en ik een Ankypad gekocht in het army green, met aan de ene kant de naam van ons paard geborduurd. Morgen foto's van Vision hiermee Haha! (hoezo penny? Schijnheilig )
xxx
ps: mijn foto's staan ook reeds op HAW. Zo meteen enkele beelden van Edward en XXL.

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:33

Ik ben ook geweest.. Zaterdag morgen werd ik gebelt door Pasja of ik mee wou. Ze hadden nog een kaartje over. Daar hoefde ik niet lang over natedenken! Haha!
Vond het wel een geslaagde dag. De clinic van fam. Bartels en van Anky en Edward vond ik de leukste. Vooral dat Edward zijn zweepje niet kreeg. Tong uitsteken
En vooral bij XXL en 00seven heb ik zitten kwijlen Knipoog

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:41

zilverster schreef:
Ik ben ook geweest.. Zaterdag morgen werd ik gebelt door Pasja of ik mee wou. Ze hadden nog een kaartje over. Daar hoefde ik niet lang over natedenken! Haha!
Vond het wel een geslaagde dag. De clinic van fam. Bartels en van Anky en Edward vond ik de leukste. Vooral dat Edward zijn zweepje niet kreeg. Tong uitsteken
En vooral bij XXL en 00seven heb ik zitten kwijlen Knipoog


Zondag heeft hij pas z'n stokje gevraagd op het einde Haha!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:45

Ik heb er ook gereden, mijn verslag staat hier: [WD] Horse-event verslag..

Maar het was zeker een super leuk, en geslaagd weekend!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:52

zilverster schreef:
Ik ben ook geweest.. Zaterdag morgen werd ik gebelt door Pasja of ik mee wou. Ze hadden nog een kaartje over. Daar hoefde ik niet lang over natedenken! Haha!
Vond het wel een geslaagde dag. De clinic van fam. Bartels en van Anky en Edward vond ik de leukste. Vooral dat Edward zijn zweepje niet kreeg. Tong uitsteken
En vooral bij XXL en 00seven heb ik zitten kwijlen Knipoog


Hier staan foto's van 00Seven: [ITP] Horse Event: verschillende clinics (o.a. 00Seven)

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Edisons, mirriejj, turtlelito en 95 bezoekers