veulen weer ziek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

veulen weer ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 22:17

Nadat star een week of 2 aan de diarree was, leek het verleden week beter te gaan.
Hij was al enkele dagen niet meer aan de diarree geweest, dus ik dacht dat we het gehad hadden.
Nu was star afgelopen vrijdag weer aan de diarree en dus toch maard e da gebeld.
Ik kreeg medicijnen voor de diarree en moest hem het weekend op hooi en stro zetten en geen biks voeren.
Ik mocht de medicijnen tot maandag gebruiken.

Maandag leek het wel weer over en het ging hartstikke goed met Star, totdat ik vandaag bij hem kwam.
Hij is voor de verandering weer aan de diarree en zag er ook ingevallen uit. Hij is gewoon heel erg vermagerd.
Dus de da toch maar weer gebeld. Doordat er een da op vakantie is ehb zij het extra druk en voor maandag geen tijd meer om naar hem te kijken.
Ik heb een afspraak voor maandag staan zodat ze kan kijken waar het evnetueel vandaan komt.
Ze denkt aan wormen, terwijl hij wel net ontwormd is, maar dat kan dan natuurlijk evengoed nog.
Ik ga nu maar heel hard duimen dat hij niet te veel uitdroogd vand e diarree, want dan hang ik morgen wel weer aan de telefoon.
Hij maakt verder gelukkig geen zieke indruk en heeft ook geen koorts.
Nu maar hard duimen dat het maandag allemaal meevalt en hij dus toch alleen maar last van wormen heeft.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38706
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:27

Tjeetje!! Ons veulen was ook aan de diaree, hij heeft antibiotica gekregen, van de dierenarts in de ader met gelijk een wormenkuur erachter aan, wij hebben hem zelf nog 5 dagen moeten behandelen met antibiotica oraal. Lekker ruwvoer voeren en halveren in zijn krachtvoer voor een paar dagen. Hij is weer helemaal beter!

Vind het overgens erg vreemd van je dierenarts pas maandag weer te komen, veulentjes kunnen ineens zo ziek worden. Ik zou het goed in de gaten houden maar ik heb het idee dat je dat wel doet OK dan! Als je twijfeld lekker bellen hoor!!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 22:36

Hij staat nu ook al op alleen ruwvoer.
Kreeg een handje bix per dag, maar dat heb ik nu ff gestopt en hij staat nu ook ff niet op de wei, dit ook vanwege het slechte weer.
gelukkig is hij verder wel tierig.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38706
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:39

Dat was die van mij ook, maar verkijk je daar aub niet op! Veulens zijn behoorlijk taai, ze kunnen best ziek zijn ookal laat het gedrag het niet zien.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:00

s veulen heeft ook een hele tijd last gehad van diaree, ls s goed gekomen, bacteriele infectie en waarschijnlijk wormen, alhoewel ik die niet heb kunnen vinden....... dieren arts is 2/3 x geweest en daarna was alles weer goed. en je moet de vieze kont met zachte !!! zeep wassen, niet met een borstel ofzo schoonmaken, daar krijgen ze kale plekken van!! succes en hou ons op de hoogte!! xxx

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:01

Ik zou niet tot maandag wachtenhoor, ze zijn zo klein en kunnen enorm hard achteruit gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:11

Hmm dat is goed vervelend.
Ik zou even goed opassen met voeren. En zorg dat hij genoeg drinkt dan verklein je de kans op uitdroging. Ik zou trouwens erop staan dat die DA langskomt. Een veulen is heel kwetsbaar.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:32

Heel veel succes met je veulen!
Als ik jou was zou ik toch proberen om de Da eerder te laten komen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:46

Mm linda ,klinkt niet best.. Kan je geen ander DA laten komen?? Ik zou er wel mee uitkijken hoor..Dat ie neit uitdroogt... Hou ons op de hoogte he??

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:06

Inderdaad, ook zou niet wachten tot maandag, veulens kunnen bij diaree zeer snel uitdrogen en ditis heel gevaarlijk.
Probeer hem (altijd in overleg met je DA) verdeeld over de dag, een halve liter boeren yochurt te geven (via een 50cc wegwerp injectiespuit met grote tuit) dit herstelt het bacterieklimaat in de darmen, wat ze nodih hebben voor hun spijsvertering.

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 12:27

Hier even een update

Vanmorgen weer bij star geweest en het lijkt wel weer beter te gaan.
Hij is nu in ieder geval niet aan de diarreen en nu hard duimen dat dat zo blijft, maar morgen akn dat weer anders wezewn bij hem, wat dat is al 2 weken zo.
De da is vandaag alleen en heeft dus echt geen tijd tenzij het spoed is dan zou ze wel meteen komen.
ik ga 2 keer op een dag bij hem kijken en hou hem dus goed in de gaten.
Zijn temp blijft goed dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38706
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 07:10

Mmmm ons veulen heeft ook weer dunne mest, dat wordt ook weer rondje dierenarts helaas!

Hoe gaat het nu met die van jou?