Mooi heengegaan, ik zal je missen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Mooi heengegaan, ik zal je missen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 16:34

Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve paardje Marron. Nadat er vorig jaar een hoefkatrol ontsteking bij haar was geconstateerd, hebben we er alles aangedaan om haar weer beter te laten lopen. Telkens op en af naar de dierenarts in Bodegraven. Telkens weer ingespoten, maar het hielp allemaal niet. Toen heb ik besloten voor de neurectomie, en ze had voor vier maanden geen pijn meer. Daarna begon het allemaal weer opnieuw, en heb ik haar de hele zomer op het land gelaten, om haar nog even van de zomer te laten genieten.

Vandaag ben ik weer terug gegaan naar de kliniek, en zijn er wederom foto's gemaakt. Op te rontgen was te zien dat haar hoef er zo slecht aan toe was, dat het niet eerlijk meer zou zijn om haar door te laten lopen. Ik heb er toen voor besloten haar gelijk in te laten slapen. Het was zo moeilijk. Eerst nog even op het land laten grazen, daarna weer naar binnen om het spuitje te geven. Het is heel mooi gegaan, en ik ben er tot het einde bij gebleven. Ze heeft twee sedaties gekregen waar ze heel rustig van werd. Toen kreeg ze een spuitje zodat ze ging liggen, waarna er een infuus werd aangelegd om haar te laten slapen. Ik ben bij haar hoofdje gaan zitten en heb haar geaait en toegesproken totdat ze het laatste spuitje kreeg. Het ging allemaal heel snel. Om kwart voor 2 was ze al hersendood en om 10 voor 2 klopte haar hart al niet meer. Ik ben toen nog even bij haar blijven zitten en heb toen afscheid genomen. Ik heb haar halster meegenomen.

Ik heb nu nog steeds niet helemaal in de gaten dat Marron er niet meer is. Ik had haar vanaf jaarling en heb 9 jaren met haar door mogen maken. Ze was mijn eerste paardje en ik denk dat ik nooit meer zo veel van een ander paard zal kunnen houden. Die 9 jaren zijn mooi geweest, ik heb er alles aangedaan om haar een zo'n mooi mogelijk leven te mogen geven. Ik hoop dat ze gelukkig is geweest. Ik ben blij dat ik evengoed nog tot de Z ben gekomen met haar, want ze had er al veel eerder last van kunnen krijgen. Mijn lieve paardje, ik hoop dat je nooit meer pijn hebt!


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:36

Als twee lieve bruine ogen vragen
Help me, ik voel me niet fijn
Mag je dan omdat je voelt dit is het einde
Egoistisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
En hij krijgt steeds meer pijn
Mag je dan omdat je hem niet kan missen
Egoistisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder hem naar huis toe moet
Met een halster in je hand
En je hart vol pijn
Dan probeer je jezelf te overtuigen
Ik mocht niet egoistisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes
Elke dag samen was een feest
En in al die jaren
Is hij zelf niet één keer
Egoistisch geweest...

Gelukkig heb je een mooi afscheid van je paard mogen nemen. Heel veel sterkte met het verlies...

Ach gut

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:37

Jeetje, wat een verdriet.... Maar je hebt een eerlijke liefdevolle keuze gemaakt...

Heel erg veel sterkte Ach gut

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:40

Jeetje wat erg.. goed dat je voor je paardje hebt gekozen! Sterkte!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:40

Jeetje, dat is niet zulk leuk nieuws..
maar ze heeft nu gelukkig geen pijn meer
Heel veel sterkte Ach gut

Liefs, Mathilde xx

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:43

Wat erg, gelukkig heeft ze nu geen pijn meer. Heel veel sterkte Ach gut

Valentinotje

Berichten: 373
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:48

Owhhh dit had ik helemaal niet verwacht..
Maar nu is ze wel verlost van de pijn...
Heeeel veel sterkte!!!

~*Valentino*~ B+10 = L1+10 = L2+12 = M1+11 = M2+15 = Z1 + 16 = Z2 + 0 = eindstand, startkaart opgezegd

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:53

Ik weer helaas wat je nu door maak.
Heb 2 weken geleden ook m,n paard in moeten laten slapen.
Ik wens je heel erg veel sterkte met dit grote verlies.
vergeten doe je haar nooit.
Ze blijft in je leven.
Je hebt er alles aan gedaan om haar te helpen.
Nu heeft ze geen pijn meer.
echt alle sterkte van de wereld toe gewenst

Een beslissing genomen uit liefde, is altijd een goede beslissing.
Mazzeltje bedankt voor je mooie gezegde.
O

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:58

Heel veel sterkte en wat mooi geschreven van georgette ik kreeg een brok in mijn keel en mijn ogen werden vochtig dacht gelijk aan mijn vorige paard Verdrietig

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:08

Heel veel sterkte. je hebt de juiste beslissing gemaakt. Nu heb je daar misschien even niks aan om dat te weten, maar als het verdriet een beetje slijt zal je daar je troost uit kunnen halen.

Heel veel sterkte!

:D

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:09

IK weet hoe je je voelt,meid.Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:41

Mijn god....wat erg voor je.....sterkte Ach gut
Mijn paard staat met hetzelfde probleem en als dit mijn vooruitzichten zijn.....word er helemaal naar van.... Scheve mond

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:11

Heel veel sterkte de komende tijd, het is een hele moeilijke beslissing die je gemaakt hebt.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:11

Tsjees wat ontzettend moedig van je om die beslissing te nemen en het is het juiste geweest voor je beessie.
Wat een ellende moet dat toch zijn pfff heftig Huilen .
Bij deze wens ik je alle sterkte toe van de wereld! Ach gut
Een paar hele dikke knuffen voor jou van mij en Syl.

Vaarwel grote vriend

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 18:30

Dank je wel iedereen voor jullie medeleven! Het betekent veel voor mij. Georgette, een prachtig gedicht! Ik voel met echt even niet goed nu, en weet niet zeker of ik er ooit wel helemaal overheen zal komen. Dank je voor jullie steun en medeleven Lachen

Woensdag had ik nog voor het laatst foto's van haar gemaakt met een vriendin. Ik had al een vermoeden dat ze het misschien niet meer zou halen vrijdag. Ben er heel blij mee. Ze zijn mooi geworden. Dan heb ik ten minste nog een mooi aandenken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:42

Veel succes met het verlies van je schitterende paard! Kan me voorstellen dat het veel pijn doet om deze beslissing te maken maar je hebt wel helemaal naar eer en geweten gehandeld en besloten en gekozen voor je paard om haar niet te laten lijden! Hoop dat als ik ooit de beslissing moet nemen ik net als jij kan handelen!

Vooral de 2e foto vind ik erg mooi, jullie staan zo te genieten van de zon en de wind die bij jullie alle 2 door jullie haren/manen waait

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:50

Een hele verstandige en goede keuze denk ik.... Heel erg veel sterkte de komende tijd en je zal haar idd ongetwijfeld een goed leven hebben gegeven. Prijs jezelf gelukkig dat je zo'n paard hebt gehad.

Heel erg veel sterkte....

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:36

Wat een verdrietig bericht! Krijg er tranen van in mijn ogen Verdrietig ....wat moet dit vreselijk moelijk voor je zijn!
Woorden schieten dan ook eigenlijk te kort.....ik wens je echt ontzettend veel sterkte met het verlies van je mooie, trouwe paard....het was voor haar de eerlijkste keus, maar voor jou 'n hele verdrietige.....ik weet zeker dat ze voor altijd een plaatsje in je hart zal krijgen...
En er komt een dag dat je met een glimlach van herinnering terug kan kijken naar haar mooie koppie op de foto's! Lovers
Ook al zal dat nog wel even duren....

De laatste foto's zijn een prachtige herinnering aan haar...heel goed dat je ze nog hebt laten maken...op de ene foto staat ze met haar ogen dicht, net of ze al een soort van berusting voelt van wat haar te wachten staat..ik vind dat een hele sprekende foto, de anderen zijn ook heel mooi geworden....

Nogmaals veel moed en sterkte toegewenst en Marron rust zacht....

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:46

Heel erg veel sterkte! Marron heeft zeker weten 9 gelukkige jaren gehad.
Het zijn ook hele mooie foto;s.

Noghmaals heel veel sterkte! Verdrietig

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:19

Wat akelig zeg, dat je er alles aan probeert te doen en dan nog glipt ze tussen je vingers door.
Het is zo tegenstrijdig he. Je wilt het beste voor je paard en het enige wat je haar nog kan geven is de juiste beslissing. Moeilijk hoor.
Gelukkig heb je haar nog zo mooi kunnen vangen op de foto.
Heel veel sterkte de komende tijd.

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:24

Jeetje meid wat heb jij een dappere keus voor je paardje gemaakt! Ik bewonder jouw keuze!!!!! Om boven je eigen gevoel ervoor te kiezen om jouw Marron niet onnodig te laten lijden!

Heel veel sterkte de komende tijd. Je zult het vast nog wel heel moeilijk krijgen, maar denk in die moeilijke periodes aan wat je haar hebt kunnen besparen. Kijk terug op je mooie herinneringen!

Hou je taai!!!!

Hoe kan men met halve informatie hele meningen vormen?
www.doggenklets.multiforum.nl, duitse doggen forum!

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:09

sterkte. je hebt voor een mooi einde gezorgd. echt veel sterkte.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 09:43

Ik ga al jullie mooie berichtjes allemaal opslaan, zodat wanneer ik weer verdrietig ben er naar kan kijken. Dank je wel! Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:29

Sterkte ermee.
Ik ben nog steeds bang ook deze keus te moeten maken over een tijdje. Mijn pony was kreupel, het gaat nu wel goed. Maar ik heb er geen goed gevoel over. Zodra hij weer kreupel wordt ga ik met hem naar de kliniek voor foto's etc.
Nogmaals veel sterkte ermee. Je hebt voor je paard gekozen! En het was gelukkig een mooi einde.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:35

een mooi paard en een mooi gedicht....
erg veel sterkte


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Celebi, Cowgirl83, KikiCelinevs, tienus63 en 119 bezoekers